|
1080p Vs. 1080i?? |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg er nu ret sikker på at serien friends er skudt på rigtig film, mener enda den er skudt i PV. Men det kan google sikkert finde noget om.
|
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
||
Yep, en hurtig google. Serien friends er skudt med: Panaflex 35mm Camera and Lenses by Panavision
|
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
||
Og serien Joey og sikkert mange flere serier er skudt på 35mm film.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Jep. Den er skudt på film.
Men ifølge denne hjemmeside i 30 billeder pr sekund. Og så konverteret til interlace video med 60 halvbilleder pr sekund. http://ask.metafilter.com/160832/was-NBCs-sitcom-Friends-shot-on-film |
|||
![]() |
|||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
||
Det er ikke progressive eller interlaced der bestemmer om det er film-look eller TV-serie-look, En film har stadig film-looket på et interlaced billedrørsfjernsyn, og en TV-serie ligner stadig en TV-serie på et moderne fjernsyn med progressive scan, eller en computerskærm for den sags skyld. |
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
||
|
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Henrik Stevn.
Nu går der den sædvanlige rundhyl i den igen. Jeg kan sagtens se forskel på om mit kamera skyder 1080i eller 1080p. Det kan jeg påstå med over 25 år i tv branchen. |
|||
![]() |
|||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
||
Det kommer meget an på deinterlaceren i dit fjernsyn eller din afspiller på PCen. En god deinterlacer kan rekonstruere billedet så du ikke kan se forskel.
En dårlig interlacer virker f.eks. ved line doubling, så du reelt kun har den halve vertikale opløsning, hvorimod en god en af slagsen går ind og rent faktisk rekonstruerer billedet med den fulde opløsning. Har det virkelig taget dig 25 år at lære at se forskel på dårlig deinterlacing og progressive? ![]() Hilsen fra en tidligere B&O-lærlig :-) Redigeret af HenrikStevn - 24-Marts-2016 kl. 17:28 |
|||
![]() |
|||
||
I teorien ja.
Det har taget mig 25 år at finde ud af forskel på teori og praksis. Jeg hopper ud af tråden. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Ok, hvad var det nu lige for en type lærling du var hos Bang & Olufsen? IT!!!! Så lad nu være med at bruge det som et forsøg på, at lade andre tro, at du rent faktisk arbejdede med dét!!! Og at du helt seriøst kan påstå at en god interlacer kan (gen)skabe et 1080p billede, ud fra et 1080i billede!? Muuuahahahahaa..... ![]() M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 24-Marts-2016 kl. 18:47 |
|||
![]() |
|||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
||
Det kan man godt under visse omstændigheder. Inverse telecine er et eksempel på dette. http://www.afterdawn.com/glossary/term.cfm/inverse_telecine https://en.wikipedia.org/wiki/Telecine Redigeret af Flash! - 24-Marts-2016 kl. 19:00 |
|||
![]() |
|||
||
Det kunne tyde på at 25 år ikke var nok.
Jeg håber ikke du tror at man sidder i en osteklokke, kun sætter servere op, og slet ingen berøring har med produktsiden af forretningen, når man arbejder med IT. Jeg tilbragte en god del af min læretid i produktudviklingen blandt ingeniører og andre eksperter, og en meget stor del af min fritid sammen med de øvrige lærlinge, også fra elektronik- og radio/TV-uddannelserne. I den tid lærte jeg mange ting gennem praktisk erfaring, noget jeg senere har sat meget stor pris på. Se også Flash!'s indlæg ovenfor. Det er absolut muligt at genskabe 1080p ud fra 1080i, så det ikke er til at se forskel. Enhver der siger andet ved ganske enkelt ikke hvad de snakker om, mange års erfaring i branchen eller ej. Redigeret af HenrikStevn - 24-Marts-2016 kl. 19:10 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |