|
1080p Vs. 1080i?? |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Nu diskuterer vi ikke "behøver ikke"! Det er allerede fastslået at hvis du har 1080i/60, så kan det selvfølgelig tabsfrit konverteres til 1080p/30. Men du kan aldrig gøre det tabsfrit, så længe vi taler samme billedfrekvens! M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 24-Marts-2016 kl. 23:13 |
||||
![]() |
||||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
|||
Hvor er du latterlig at høre på. Nu flytter du igen målstolperne. Både på side to og to gange på side tre skrev du at det ikke kan lade sig gøre, for derefter at ændre standpunkt efter mrjocs indlæg, så du nu kan forsøge at lade som om at du ikke tog fejl. Det gjorde du Henrik B. Du vil bare ikke indrømme det. Det er også svært efter den bredside du fyrede af på H. Stevn.
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||
Det er ikke mit problem, at du ikke fatter det jeg skriver! Jeg svarede Stevn på en klar udtalelses, at du så begynder at tale om alle mulige andre muligheder, kan jeg ligesom ikke stå på mål for. Jeg har flere gange tilkendegivet, at det selvfølgelig er frekvensafhængigt - det har det været siden TV'ets oprindelse. Det er elementær viden, uanset hvilken uddannelse man måtte ha', indenfor radiobranchen. Så igen, hvad du mener rager mig egentlig en høstblomst. Så videre udfald fra din side, besvares ikke! Fortsat go' Påske! M.v.h. |
||||
![]() |
||||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
|||
Du er da ellers ret agiteret, så lidt rager det dig vel. Jeg forstår fint hvad du skriver. Det er derfor at jeg skriver til dig at det er forkert hvad du skriver. Den elementære viden har det med først at være elementær når andre har givet dig et link til den. Så er det lige pludselig basisviden som alle kender. LOL!. I øvrigt er det DIG der kommer med UDFALD. Det er os andre der kommenter på dine forkerte og nedladende indlæg. |
||||
![]() |
||||
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
|||
Ku' i to ikke ta' den gang ævl og kævl, om hvem der ved mest, over PB.
Ikke særligt befordrende for debatten, med den slags personlige og nedladende angreb/modangreb !!
![]() Redigeret af Roland - 04-April-2016 kl. 06:51 |
||||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
||||
![]() |
||||
|||
Så du genopliver en tråd der er 14 dage gammel, for at fortælle det? ![]() M.v.h. |
||||
![]() |
||||
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
|||
Jeps - for jeg er skisme træt af, at der gang på gang opstår den her slags sværdsslag mellem selvbestaltede "meget kloge" brugere, der ødelægger tråde/emner med deres personlige angreb på hinanden ! Lige så gør den nedladende og latterliggørende attitude ! Især når visse brugere er involverede. Ingen nævnt - ingen glemt.
Redigeret af Roland - 05-April-2016 kl. 05:58 |
||||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
||||
![]() |
||||
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
|||
Det er sku meget sjovt nogle gange at læse disse mudderkast indlæg.
Men svært for os at vide hvem der kan have ret/mest ret. Men interlaced kan aldrig være lige så godt som Progressiv, når man kigger på den tekniske side. Det samme er gældende omkring det med højere framerate, som desværre kun Hobitten er kommet i. Billede bliver kun bedre af flere frames/s, det kan ikke diskuteres. Det som er til diskussion er at nogle (Måske en del) ikke kan lide at det 'look' som det giver. Men hold da op hvor er jeg træt af se hvordan det 'hakker', når vi køre 24/25/30 frames/s. Det er så dejligt at se de video'er som er optaget med min iPhone6 på 60 frames. Billede er så dejligt roligt. Desværre så har mit TV ikke en sådan Motion+ funktion. Ved godt at der er ting som ikke er godt ved disse, men syntes helt klart at de giver mere godt til billedet end de gør af dårlige ting. Kan Hobitten iøvrigt fåes som 48 frames version?
Redigeret af ldplusse - 05-April-2016 kl. 10:15 |
||||
![]() |
||||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|||
Nej, så vidt jeg ved understøtter Bluray ikke 48 FPS.
Man kunne evt. køre den i 50 FPS med et lille bump i hastighed (~4%), eller gentage vise hver 24. frame dobbelt. Jeg ved ikke hvor synligt og irriterende det ville være. Redigeret af HenrikStevn - 05-April-2016 kl. 10:22 |
||||
![]() |
||||
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
|||
Det hjælper at fordoble framerate på det med at det 'hakker' ved panoreringer. Det hakker fordi der er 'for langt' mellem 2 frames. altså at et objekt har flyttet sig for meget på skærmen fra en frame til den næste. Kun minimun 48 frames (Alle 48 billeder/s skal være nye), vil virke. Nå det var ikke min mening af ændre tråd emne.
|
||||
![]() |
||||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
|||
Den nye UHD Blu-ray-standard kommer efter alt at syne heller ikke til at understøtte 48fps. En virkelig dårlig beslutning, efter min mening.
|
||||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||||
![]() |
||||
|||
Det er bare nederen. Og så er de UHD BluRay så dyre. Tænk at en NUC til 2000kr kan klare afspilningen uden problemer og understøtter 48frames.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |