|
12 volt trigger - relæ |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1009 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kunne vi sikkert godt finde ud af. Har du et link på den? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Ikke lige. Men jeg kan finde den og tage et billede. Den minder om den fra Elektronik Lavpris, blot i et kraftigere metalhus. Den kan trigges af 4-32 volt og kan benyttes til 100-250 volt.
M.v.h. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19578 |
Næh, vi har på arbejde skrottet en del udstyr, hvor de blev brugt. Med tanken (delvist) på de stakkels recordere brugere der tit har problemet, samlede jeg lidt SSR's sammen. Mok den i sådan en her (den kan lige præcist være der, sådan lidt på skrå) https://www.harald-nyborg.dk/p7009/forskruningsdaase-graa-staenktaet og lad så styrestrømmen gå ind i den ene side og afbryd ledningen i den anden side med SSR'et. Klaus |
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Nu siger du "tænde for dine forstærkere", men jeg går ud fra at dette relæ ville kunne dét, som OP efterspurgte, altså føde 12v til x antal 12V blæsere, når det aktiveres via en projektor's 12V trigger?? ![]() |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
Ja det kan den også. Den bruger bare de 12v som du får fra trigger signalet til at aktivere relæet. Jeg har bare sat relæet imellem en af ledningerneud til forstærkeren. Du kan så selv vælge om den skal være normal open eller closed.
|
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Kanon, lige hvad jeg også har brug for til min hushbox - tak!
|
|
|
![]() |
|
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
Det var så lidt 😊
|
|
![]() |
|
Øh, okay ... fedt. Menæhh ... hvad betyder det?? (som du nok kan forstå er jeg ikke skide skarp til elektronik! ![]() |
|
|
![]() |
|
Det betyder om den skal bryde en forbindelse eller lave en forbindelse når relæet bliver aktiveret.
|
|
![]() |
|
Aaah!! Selvfølgelig ![]() |
|
|
![]() |
|
Ja det er rigtig smart. Velbekomme 😊
|
|
![]() |
|
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Har du overvejet 230 v blæsere?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |