recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 18-55 eller 18-135
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket18-55 eller 18-135

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 04:10
Tak for det!!

:)
Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 08:02
Jeg kan anbefale dig < ="utf-8">www.fotostart.dk , der er rigtig meget hjælp at hente i deres forum Smile Er selv lige startet mit Dslr "eventyr" og puha det er dyrt.
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2007
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 10:11
hej,
hamher har også rigtigt mange guldkorn
http://kenrockwell.com/

den linse jeg er mest glad for til mit spejlrefleks kamera er en fast 50mm med 1.4,
den tager bare meget bedre billeder af alle mulige ting da den opfanger lyset meget bedre end alle mine andre linser.
Jada, den kan slet ikke zoome, men heldigvis har jeg 2 velfungerende fødder
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 10:40
Hifibo du skal lige huske på at ved en så høj blænde som f1.4 så har du ofte en ekstremt lille dybdeskarphed, i nogle tilfælde er det kun et par centimeter, så det kræver noget øvelse og ved autofokus skal man være præcis med at få placeret fokuspunktet.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 11:06
Man kan da heldigvis skrue op for blænden på kameraet, men aldrig længere ned end linsen tillader. Med nævnte linse kan man sagtens tage et billede med blænde f12 og få stor dybdeskarphed.

BS

Redigeret af Bschmidt - 18-Juli-2011 kl. 11:19
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6668
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 11:50
Netop. Fast objektiv er godt. Også hvis man vil undgå flash.

Til mit første spejlrefleks havde jeg ingen zoom, men 28, 85 og 300 mm.
Venlig hilsen
KB
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 12:54
Der er måske også lidt inspiration at hente i denne tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94581&title=objektiver-til-kamera
Jeg endte med at købe denne http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Standard_Zoom/EF-S_18-200mm_f3.5-5.6_IS/ som et kompromis da jeg gerne ville have mulighed for rimeligt zoom uden at skulle skifte objektiv alt for tit.

Mvh

René
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 00:52
Ja fast objektiv er langt sjovere og giver mere udfordring. Ofte er de fast objektiver bedre og langt mere lysstærke, hvilket giver flere muligheder for at arbejde i mindre lys og med lavere dybdeskarphed. Hvis jeg kun skulle have et objektiv til mit kamera ville jeg helt sikkert vælge et fast objektiv fx. 50mm 1.4f 
Teknisk set synes jeg også man får nogle generalt kedeligt billeder med en tele fordi man ikke får placeret sig ordenligt i forholde til motivet, men bare zoom ind eller ud til man synes den er der. 
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 04:01
Kan også anbefale www.fotostart.dk, vist nok DK's største foto-portal. Hvor jeg siden 2007 har lært en hulens masse om foto.
Der er mange hjælpsomme brugere til at guide en på vej + muligheder for at få kritik og kommentarer på ens billedder. Thumbs Up

Kameratest er i og for sig også et udemærket sted. Men aktiviteten er desværre ikke noget at råbe hurra for, efter at den har fået et helt nyt koncept. Ihf. slet ikke i samme stil, som dengang den hed miteos.dk !

Omkring valg af objektiv så lyder det som en fornufttig beslutning, at starte op med kit objektivet og så få lært de grundliggende ting omkring iso, blænde, lukkertid og komposition.
Her har bl.a. fotostart's "styrmand" Jakob, lavet nogle enkle og forståelige guider.

Pøj pøj ud i denne spændende og fascinerende verden. Som også kan gribe om sig både tids- og pengemæssigt. Ska' jeg hils' og si'.

Redigeret af Roland - 02-November-2011 kl. 04:02
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu