|
2 Subwoofere - Hvordan |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Før den bio som jeg har nu, havde jeg 2 stk. 12" subwoofer i hver sin ende af stuen, og det var endnu sværere at indstille end det jeg har nu. Jeg tror at en stue skal lyd isoleres noget for at, især subben skal lyde ordenligt. Jeg tænker selv på at montere noget troldtekt i loftet, da min lydbund er svær at indstille i min stue. Men det spiller da godt, men jeg tror det kan blive bedre
Redigeret af Pony65 - 17-November-2012 kl. 11:16 |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Artiklerne jeg taler om:
Et Harman projekt om effekten af flere subs og forskellige placeringer: http://www.aes.org/tmpFiles/elib/20121117/13680.pdf
Earl Geddes om brugen af flere subs, her tages i højere grad højde for assymetriske lytterum: |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
I hver ende, eller specifikt i hvert sit modsatrettede hjørne? Jeg har ikke selv prøvet denne specifikke model, men nogle sværger meget til den. Jeg har gode erfaringer med én midt på hver sidevæg, forskellige kombinationer af begge ved front-væggen, og det bedste jeg har hørt var fire (overraskende små) subs midt på hver væg. Procella løsningen har jeg også hørt fungere rigtigt godt, men ikke hver gang.
|
|
![]() |
|
Hvad er det man siger - det man ikke har i hovedet må man have i armene
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Mindre sofabord, så er den ged barberet.
![]() NB. var det Logitech højttalere du havde før ?
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Puha jeg ser idéen, men jeg tør slet ikke tænke på hvad fruen sætter af pris, for at skulle af med det bord. Det er samme serie som spisebordet nemlig;)..
Men jeg ser det nu alligevel:). Ja det var et logitech z5500 jeg benytte da mit samsung stod af
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Jamen tro mig, hvis fruen fra start havde sagt go for ca. 30.000 til radio/tv var mange ting lavet om INDEN renovering...
Så det må blive næste gang:)
|
|
![]() |
|
Få en tømrer til at skære 40 cm. af bordpladen, og sæt det sammen igen. Så har du stadig den samme serie
|
|
![]() |
|
Du har idéerne:)..
Ja det kan da lade sig gøre. Har jo oven i købet saven til det. Hmhmhmhmhm Så fandt jeg det lige i 85*85 istedet for 115*155 på dba...
Redigeret af Bromberg5 - 17-November-2012 kl. 12:57 |
|
![]() |
|
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
du skal prøver at pladsere din sub til venster for tv og hør hvordan den preformer og lyder ,, prøv det og kom med tilbagemalding til os så ,
|
|
![]() |
|
Jeg prøvede at flytte min sub i går og jeg syntes jeg kan høre en forskel.:)..
Det der reelt er mit problem er når først jeg når op i en lyd-volumen der er rigtig fed, følger min sub ikke med - dvs den blir for brassende. Men ved mindre volumen hænger det rigtig godt sammen. Nå nu har jeg fået læst nogen af de links Otto J har linket.. Det lyder til at man med netop 2 (el flere) subwoofere kan hente det jeg søger.. Nemlig at minimere skavanker/problematikkerne ved et "dårligt" rum. - SÅ, jeg søger ikke voldsommere bas, blot en mere balanceret. Kan forstå at netop med mit problem kan en ekstra sub være rigtig god til at supplere 1 sub. I min tanke betyder det at jeg kan skrue ned for min første sub så den IKKE går over balance/evne når det blir voldsomt og egentlig blot vil give lidt fylde på stemmer og det der nu ellers kommer fra centeren. . Hvor nr 2 sub har mere luft om sig og står et andet sted, hvilket bør gøre at "bas området" udvides. og jeg tænker at denne skal give mig filmens overall bas. På en balanceret måde. Er ikke til en dominerende bas i det hele taget. Iøvrigt er det en specifik scene i Inception der gør sig svær ellers syntes jeg ikke. Prøvede åbnings-scenen af i Master and commander og der syntes jeg den på nuværende niveau og placering er som jeg vil have den - så den glæder jeg mig til at se med subwoofer*2. Vil lige takke jeg for alle jeres gode råd og indlæg. Det er møg befriende at man ikke møder snobberi, som ellers benyttes rundhåndet på andre forums. Og kun råd der går på - KØB NYT og brug 50.000 det:) For lige at svare på Otto´s kommentar om hvad man ikke har i hovedet.......:).. Så har jeg faktisk lidt dæmpende ihvertfald på loftet da min nye loft er bygget på det gamle;).. På gulvet er der dog kun en skum membran imellem beton og Egplanke;) Næste gang....... Næste gang;)
Redigeret af Bromberg5 - 18-November-2012 kl. 10:17 |
|
![]() |
|
Velbekomme
Lad os høre hvad du leger dig frem til. Men prøv om du kan låne/prøve en sub før du køber. 2 subber kan være løsningen, men kan også give helt nye problemer. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |