recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 Subwoofere - Hvordan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 Subwoofere - Hvordan

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 10:51
Den er bestilt:)..
Læste mig frem til at det helst skulle være samme model som den eksisterende. I den dyre ende skulle man dog med fordel kunne købe anden.

Så jeg håber da den kan give bare lidt, føler mig ihvertfald overbevist om at det ikke gør noget værre:).. 
Imorgen skal det testes og så kommer jeg med mine oplevelser:)

Redigeret af Bromberg5 - 18-November-2012 kl. 10:53
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 16:54
du køber den forhøblig sted hvor du har mulighed at returnere den hvis du ikke få ønskede resultat..
jeg ved ikke hvad du har bestilt ?

Men din HK sub som du har nu er ikke verdens hurtigste og precise bas, de problemer som du beskriver kan nem skyldes selve basens konstruktion og den måde den spiler på ,,, når du forsøger at spile høj så bliver bas for brumende og ukontroleret agresiv,,, der sælger godt når folk høre 5 min . demo i Fona eller Bilka men hjem er der ikke godt nok..da folk bliver trat af det hurtig...

hvis du vælger at købe en bas mære som også spiler ukontrolerende så bliver dit problem ikke løst, og jeg er ikke enig med Otto når hen hentyder at dit problem måske kan bejelpes med en bas mære...i hver fald ikke med en mer af den du har pt..

jeg synes at til hver tid er der bedere at købe ET rigtig god bas end to mindre gode,,, for selv om de er to så vil de stedig  spiller ukorakt..

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 18:06
Nå så er det blevet tid med en opdatering efter at have fået de rigtige kabler hjem.. 
Havde et billigt ysplit stik og ligger herhjemme og prøvede lige at tilslutte med lakrids kablet der var med.. 
Det larmede pænt. Havde faktisk troet det var lidt audiofilt, men det andet var jo ikke til at leve med.

Nå men status er nu, med lidt justering at jeg har fået præcis det jeg manglede.. En langt mere fyldig bas. En bas der ikke er retningsbestemt. Før var jeg slet ikke i tvivl om hvor og jeg skulle side tæt på for at få en oplevelse med høj volumen.. 
Min højre sub som står i et hjørne har jeg skruet ned på nærmest 1/4 del styrke, måske mere 1/3. Så den gir lidt bund til især center speaker.

Venstre sub er lige over halv styrke, mens receiver er på 0, altså neutral eller fødte indstilling..
Den volume konstellation er udmiddelbart det jeg skal have til film, men det blir stadig for meget til musik. Men det må være konsekvensen af et ikke 50.000 kr surround anlæg. -Det lever jeg med:).

Til film er jeg overrasket over hvad det har givet. Punchet i stolen, samt den udefinerbare bas er præcis hvad jeg havde håbet på.
Havde aldrig håbet på eller troet på det skulle give mig en bass der flyttede stole og sofa. Så jeg er glad nu:)..
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 18:25
Fedt det virker og du har fået det ønskede resultat + det ser også godt ud med 2 subber.

Det var godt du ikke fik savet sofabordet over Big smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 21:52
Ja faktisk var jeg bekymret over om det ville blive noget klodset at se på, men har faktisk givet noget harmoni, mht udseende:-)..

Dog er jeg ikke heeeelt færdig med tanken om at rykke hele stuen en kvart omgang, men er klar over det koster mig en anden sofa før jeg jeg syntes det er det værd. Så den tygger jeg på. Dog har je afgivet et bud på dba, på det bord eg har blot 30 cm mindre på begge sidder. Så dit fif var ikke forgæves:-)
Til top
Skowen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2012
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skowen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 08:25
Kan man indstille crossover (hvor højt sub'en spiller med rent frekvens-mæssigt) på sådan en røver? Det kunne i så fald også være en ide at lege med. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 08:37
Nej desværre ikke.
De muligheder jeg har er bass boost, LFE - normal, phase - reverse el normal..
Og så volumen..
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 12:45
Crossover stilles bedst i recieveren. På de subwoofere der har muligheden, stilles den til MAX, så der ikke blokeres for recieverens indstilling.Wink
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 12:55
Måske er jeg blind, men hvor endte du med at placere sub nummer to? (jeg er bare nysgerrig)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 13:30
Jeg har ikke postet et billede, så der er slet ikke noget.. Men det er samme setup, hvor der nu bare er en sub under venstre front speaker. Det er hen mod køkken alrum - dvs det er meget luft der. Så den ene står i hjørne og spiller med lidt volumen, da den har to vægge meget tæt på, men nr 2 får lidt mere saft og kan bære det nu hvor der er meget luft omkring
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 13:41
Du har da postet dette billede

i denne tråd

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117233&title=volume-p-subwoofer-mm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 16:02
Haha nå - Se det husker jeg ikke engang;)..
Men jo det er sådan ca det ser ud nu, blot med lige stor afstand imellem subwooferne;)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu