recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 VLANS kan det lade sig gøre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 VLANS kan det lade sig gøre

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 15:06
Måske så endeligt opdatere post 1, og ændre overskrift til "med 3vlan kunne det lade sig gøre" Wink
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 15:39
Fatter stadig ikke hvorfor det skulle kræve 3vlans
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Pejsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pejsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 16:21
fed læsning! Thumbs Up
;-)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

 
Hvis router er direkte koblet på fiber, så ville WAN ikke være forbundet til tvboks linien, det er korrekt.
 
Det er det du kan se på tegningen - den streg der er markeret med "internet".
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

 
Hvis router er direkte koblet på fiber, så ville WAN ikke være forbundet til tvboks linien, det er korrekt.
 
Det er det du kan se på tegningen - den streg der er markeret med "internet".
 
 
det sprang vi hurtigt over, da det jo ikke virkede..
jeg spurgte tidligt om ikke det pub. ip på tvsiden, og så fik jeg svar de var ens, da dhcp delen blev prøvet med pc på..
så derfor kunne router og tvboks trække samme info fra samme vlan hvor fiber var koblet på..
 
der er nok blevet prøvet en del, så billed afspejler nok kun 1. test, her fulgte nok en del ændringer siden..
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

 
Hvis router er direkte koblet på fiber, så ville WAN ikke være forbundet til tvboks linien, det er korrekt.
 
Det er det du kan se på tegningen - den streg der er markeret med "internet".
 
 
det sprang vi hurtigt over, da det jo ikke virkede..
jeg spurgte tidligt om ikke det pub. ip på tvsiden, og så fik jeg svar de var ens, da dhcp delen blev prøvet med pc på..
så derfor kunne router og tvboks trække samme info fra samme vlan hvor fiber var koblet på..
 
der er nok blevet prøvet en del, så billed afspejler nok kun 1. test, her fulgte nok en del ændringer siden..
Nej Pendec, billedet viser præcis tilslutninger som de hele tiden har været og stadig er,
det var som jeg har skrevet tidligere, os to der ikke kunne forstå hinanden
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 19:35
så er det spændende jo bare, hvordan du har fået 3 vlan op at køre, men bare 2 netværk Wink
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 19:40
Jep, jeg venter også spændt på at se opsætningen Smile
 
Jeg tror min tvboks er flippet - den finder stadig ikke dhcp serveren, selvom jeg har slået vlans fra. Jeg har slået dhcp serveren fra i min router, men slår jeg den til igen, finder tvboksen den med det samme.
 
Ved nærmere eftertanke, skulle man jo tro at tvboksen virker fint, men at det er fiberboksen, der ikke broadcaster(eller at det bare ikke kommer igennem) dhcp adressen.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 20:19
der er også kun 2 nu :-)
det var fordi port 16 (routeren med lan) i hovedswitch også skulle være med på "tv lanet" , så jeg startede med at lave et tredje hvor den også var med, da jeg fandt ud af det egentlig var det samme som vlan2 bare med routeren også, så har jeg fjernet det igen :-)
Jeg forstår så bare stadig ikke hvorfor tv delen skal have et ben til routerens lan interface, men det ser ud til det var det entry i routerens log hvor den ikke vidste hvor pakkerne fra 10.x.x.x skulle hen som har drillet.
 
 


Redigeret af ridderdk - 09-Juli-2011 kl. 21:20
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 22:31
#ridderdk : du har ikke været ude for at tvboksen ikke har kunnet spotte dhcp serveren i fiberboksen ? altså såfremt der burde være hul igennem Wink
 
Uanset hvad jeg gør nu, er der INGEN kontakt. Hiver jeg en af kanalerne op i vlc player, funker det perfekt.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

#ridderdk : du har ikke været ude for at tvboksen ikke har kunnet spotte dhcp serveren i fiberboksen ? altså såfremt der burde være hul igennem Wink
 
Uanset hvad jeg gør nu, er der INGEN kontakt. Hiver jeg en af kanalerne op i vlc player, funker det perfekt.
Nej, der har ikke på noget tidspunkt været problemer med det.
Heller ikke med andet udstyr, så der er ikke noget mac sikkerhed sat op på den, det ved jeg fordi da jeg tidligere på ugen ringede til waoo kunne de se alle de andre enheder der også var koblet op på den...
Lige som tv boksen kommer med sjove fejl med url osv. den ikke kan finde når jeg har fået den koblet op på dhcp serveren på routeren !?
 
Men, jeg må jo beklageligvis indrømme jeg har været for hurtig.
Fordi tv signalet ryger præcis efter 90 sekunder og kommer så igen præcis efter 30 sekunder? og sådan kører det konstant, dog kan jeg få signalet tilbage med det samme hvis bare jeg skifter kanal Confused
 
Jeg har gæster og har ikke kunnet rode mere med det, men vender tilbage senere.....
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 12:08
øv, udover jeg skal skifte kanal eller vente 30 sekunder hver 90 sekund så kan samtlige HD kanaler tilsyneladende ikke klare datastrømmen, billedet hakker og fryser ligesom når man f.eks ser hd film over trådløst. Disse problemer er der ikke når jeg lader kablet gå gennem ihc krydsfelt og direkte til boksen.
Jeg tror jeg bliver nødt til at nedtage mit reserve antenne kabel til fjernsyn og dedikere det til tv boksen istedet, nu tror jeg ikke familien gider se på mig rende frem tilbage fra kontor til stue uafbrudt mens jeg bander og svovler mere.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu