recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 21:9 det nye format i 2010 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket21:9 det nye format i 2010 ?

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

) LCD kan ikke vise et "korrekt" billede. Hvis avforum kan anmelde en LCD som ovenstående med farve og gråtone gengivelse på linje med Pioneer Kuro, da KAN en LCD vel vise et "korrelt" billede.
 
OK du mener så næsten alle tv fra 2009 kan indstilles til et "korrekt" billede.
Ingen her har sagt et lcd ikke kan indstlles korrekt, en grund til Otto er i gang med et lave et lcd som kan levere et mere korrekt billede. 

Men det billede vil jeg næsten med garanti tro du ikke bryder dig om, hvis du mener phillips levere et nogenlunde korrekt billede.   

Hvis man kan lide billede med pangfarver, så køber man et tv fra B&O eller Phillips, og et tv med pangfarver er jo netop det et tv blive solgt på i butikken, så hvorfor skal kunde ikke havde den samme oplevelse der hjemme som i butikken, det er vel den tanke som Phillips og B&O har gjort sig og her snakker vi ikke om vise et "korrekt" billede, men kan at sælge så mange tv som mulig, godt hjulpet frem af tidsskrifter og hjemmesider der er betalt at div. firma.


Endnu en misinformering på recordere.

" TV X viser pang farver, fabrikant Y viser pang farver"
Alle TV kan indstilles til at vise pangfarver. Jeg lister igen hvad der gælder i 2009:

Colour is also absolutely excellent: accuracy is at the level of the Pioneer KURO Plasma displays and exceeds the THX certified Panasonic Plasmas.

The 32PFL9604 calibrated wonderfully. Normally we complain about a lack of a Colour Management System on TVs, but in this case, the colour reproduction was so close to perfect that there's really little point in asking.


I was very impressed by the accuracy of the colours and calibrated greyscale being put out by the display.

http://www.avforums.com/reviews/Philips-32PFL9604-LCD-HDTV-Review.html

Det kunne være spænde at høre om Otto har haft 32PFL9604 til teste og om han kan bekræfte avforums i deres udtalelser om dette tv Question
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 14:53
Nu har jeg lige læst testen , og den samlede test er altså ikke særlig god , så det med at plukke 2 - 3 linier ud af en test er fuldstændig værdiløs....Her er et link over alle de tv de har testet , både LCD og Plasma , så prøv at gå ind på de forskellige tv og se selv. Sidst i hver test er den samlet bedømmelse samlet , og det giver et fint og hurtigt overblik af hver test...http://www.avforums.com/reviews/index.php?search_special=1&parent=114
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 15:03
En vigtig detalig medPioneer PDT-508XD Kuro Plasma TV, er at det er ISF C3 Calibration Ready, og så vidt jeg har forstået så er ISF den meste korrekt måde at indstille et tv på, mene ikke at Philips er ISF C3 Calibration Ready.
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

En vigtig detalig medPioneer PDT-508XD Kuro Plasma TV, er at det er ISF C3 Calibration Ready, og så vidt jeg har forstået så er ISF den meste korrekt måde at indstille et tv på, mene ikke at Philips er ISF C3 Calibration Ready.


Men ikke desto mindre kan en lille 32" LCD alligevel kallibreres til "Kuro niveau". Lille fordi 32" skærme sædvanligvis ikke indeholder samme teknologi som de større skærme:

Colour is also absolutely excellent: accuracy is at the level of the Pioneer KURO Plasma displays and exceeds the THX certified Panasonic Plasmas.

The 32PFL9604 calibrated wonderfully. Normally we complain about a lack of a Colour Management System on TVs, but in this case, the colour reproduction was so close to perfect that there's really little point in asking.


I was very impressed by the accuracy of the colours and calibrated greyscale being put out by the display.

http://www.avforums.com/reviews/Philips-32PFL9604-LCD-HDTV-Review.html


Redigeret af JA - 23-December-2009 kl. 15:10
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 15:14
JA du hænger dig hele i tide i en teste fra www.avforums.com, og som du ved kan man ikke regne med en test fra en kilde og du gentage hele tid de samme citat fra samme test.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Nu har jeg lige læst testen , og den samlede test er altså ikke særlig god , så det med at plukke 2 - 3 linier ud af en test er fuldstændig værdiløs....Her er et link over alle de tv de har testet , både LCD og Plasma , så prøv at gå ind på de forskellige tv og se selv. Sidst i hver test er den samlet bedømmelse samlet , og det giver et fint og hurtigt overblik af hver test...http://www.avforums.com/reviews/index.php?search_special=1&parent=114
MVH
@JA , og andre , har i været inde og læse på de forskellige tests? , ....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 15:54
UHH jeg ved det. JA er Nikolaj Sonne! Det lyder ihvertfald sådan, på den måde Philips skamroses. Gas nu lidt ned. Det er fint at du syntes Philips er godt, men seriøst, har du aldrig gået i skole? Nå men nu skal jeg fortælle dig noget. Når nu man går i 7-8 klasse, så lærer man at kildekritik er vigtigt! Det skal du huske når du læser ting, det er også vigtigt at forholde sig kritisk til at hvad man læser, uanset hvor. Du syntes ikke at det lyder lidt overdrevet når der skrives:
Colour is also absolutely excellent: accuracy is at the level of the Pioneer KURO Plasma displays and exceeds the THX certified Panasonic Plasmas.
Som du selv er inde på, så kommes der ikke altid de samme gode komponenter i 32" som i de store skærme.
Var det forresten ikke avforums.com der mente at pana v10 har en dybere sort end pio 5090h?

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 16:00
Men ret skal være ret JA og Nikolaj Sonne syndes at Phillips er verden beste tv, og dette blive så underbygget af Phillip tv jo har fået IFA prisen (gad vide om ikke at www.avforums.com sider i IFA udvalgt), om det så har ret er en anden sag, men et er sikke Phillips grine hele veje til Banken LOL 

Redigeret af Startrek - 23-December-2009 kl. 16:02
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

Hvorfor skal 'JA' udnævnes til troll, bare fordi han giver Otto+Xcardman-"tusinde-jeg-bedre-vide-indlæg" modspil og er uenige med dem?

Nu bliv mit navn jo ved med at komme frem.

Men jeg glæder mig til 2010 og hører dine agumenter om hvorfor du er altid er enig med JA.
fremfor et helt ligegyldigt indlæg hvergang.

Otto ved ingen ting om et billede og han laver kun misinformation  
prøv og tænk lidt over det mellem jul og nytår.


Redigeret af xcardman - 23-December-2009 kl. 16:02
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:


Skal de der lige har købt fladskærm igen ud og opgradere?


Nej.


Clap
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Nu har jeg lige læst testen , og den samlede test er altså ikke særlig god , så det med at plukke 2 - 3 linier ud af en test er fuldstændig værdiløs....Her er et link over alle de tv de har testet , både LCD og Plasma , så prøv at gå ind på de forskellige tv og se selv. Sidst i hver test er den samlet bedømmelse samlet , og det giver et fint og hurtigt overblik af hver test...http://www.avforums.com/reviews/index.php?search_special=1&parent=114
MVH
@JA , og andre , har i været inde og læse på de forskellige tests? , ....
MVH


Læste alle tingængelige tests inden jeg købte, de skrev næsten samme oplevelse Wink

En test fra én annerkendt reviewer er nok til at tilbagevise den kategoriske "LCD kan ikke vise "korrekt" billede. Jeg stoler på hvad kan oplevede ved kallibreringen, svarer til min egen oplevelse.

den samlede test er altså ikke særlig god

Reviewer har kun to ting han kritisere, sort nivesuet og viewing angle. Sort på denne 32" sort, måske ikke teoretisk sort sort som kun kan ses i et mørklagt rum, men sort. Man skal op i eksempelvis en 47PFL9xxx for at få tesoretisk sort der er mere sort end selv Kuro. Jeg har selv denne skærm , sort er sort.

Det er samme historie om og om igen - en fladskærm får flået stjerner af fordi det ikke kan vise teoriteisk sort, selvom det godt kan vise sort.


Redigeret af JA - 23-December-2009 kl. 16:48
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 17:29
Nu kom Philips 21:9 som en positiv overraskelse for undertegnede. Således udvalget af formatet nu blev begrænset.
 
Med ønsket om en Glædelig Jul og et Godt Nytår  Heart 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu