recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 21:9 det nye format i 2010 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket21:9 det nye format i 2010 ?

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

 
Synes nu han gør det meget godt. Jeg tror nok han ved hvad han snakker om.


Har du set anmeldelsen? De argumenter han bruger beviser at han ikke ved specielt meget om god og korrekt billedkvalitet.
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 20:52
Jeg må nok sige at jeg tror 3D er en gimmik som forsvinder hurtigt igen. Fordi 3D skal opleves på et stort lærred og en stor skærm, og her taler vi ikke om 50" eller 60". Til en stue med en afstand på et par meter, vil jeg sige man skal op på en 85", fordi med 3D skal effekten blæses op. Der er ingen ide i at se det på almindelig størrelse TV.
Til gengæld burde branchen komme med flere 21:9 TV, fordi der er så meget materiale klar, problemet er blot det kræver nye produktionsbånd, til det nye format, og det er der ingen der vil investere i. Deres udviklingskroner skal gå til LED og OLED, på lidt længere sigt. Men 3D er kun kommet for at købe tid fra branchens side. Det er jo ikke noget nyt, og desværre bliver meget få film indspillet med 3D's egentlig kapacitet, så det eneste vi rigtig får, er film med større dybde, og efter en 4-5 film med flotte horisonter og udsigter er folk gået døde.
Prøv at gå i biografen med børnene og se en film i 3D, eksempelvis UP, der går ikke 15 minutter af filmen før alle børn har taget brillerne af. Men tager i dem til eksempelvis Legolands 4D biograf, hvor animationerne kommer ud af billedet, er de totalt opslugt af billedet, og den 4. dimension er blot der sprøjter lidt vand og det sner indenfor. Men selve billedet kan du ikke holde ud at se på uden briller, og der er også så mange sjove effekter at du ikke vil undvære disse.
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

 
Synes nu han gør det meget godt. Jeg tror nok han ved hvad han snakker om.


Har du set anmeldelsen? De argumenter han bruger beviser at han ikke ved specielt meget om god og korrekt billedkvalitet.

Husker jeg rigtigt, at han anbefaler, at man strækker normalt TV for at få det til at fylde hele skærmen?

Bortset fra det kan jeg da måske godt se ideen ved 21:9 nu, mens vi næsten kun har TV-udsendelser i SD. Det kan da godt irritere mig lidt, at jeg kun kan udnytte en del af billedfladen, mens jeg ser detaljerig BD, hvorimod jeg kan udnytte hele billedfladen til alm. TV-kigning. Det omvendte ville give mere mening.

Men på et tidspunkt bliver HD TV vel normalen, og så mister det argument sin gyldighed.
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 23:29
Rolig nu. Det er jo ikke helt løgn det han siger. Programmet er jo lavet til underholdning, det er ikke rettet mod personer med hang til korrekt billedegengivelse eller "high end" ting. Det er lavet til familien Danmark, som køber det tv Bilka og Fona, som den ansatte siger de skal. Han anbefaler blandt andet også, at man køber det billigste HDMI kabel der kan findes. Uden på nogen måde at forklare hvorfor nogle koster 50 kr. og andre 500.

Han laver da helt sikkert et fint program, som familien Danmark kan bruge. Men helt seriøst, en af mine venner, som er rigtigt faktisk super glad for philips. Var lige ved at brække sig over hans anmeldelse af det omtalte tv. Den var jo så sukkersød, at det halve kunne være nok, jeg siger bestemt ikke han bliver betalt af philips, men det lugtede da af, at han var meget meget overglad for det.

Vil da også lige nævne hans omtale af konsoller, som var noget mangelfuld, og det skinner tydeligt igennem, at han ikke har en ordenlig indsigt i hvad de kan.

For lige at vende tilbage til trådens start.
Jeg tror ikke at 21:9 bliver fremtiden for tv, men jeg tror at det er forbeholdt projektorer. Som nogen er inde på, så fylder formatet utroligt meget, og 40" er for lille til formatet. Men det er jo bare mit sølle gæt.
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 23:36
Hov hov, jeg tænker ikke på den nuværende første generations 21:9 lavet af Philips, men de nye 2. generations som forhåbentlig kommer i 2010. Selvom jeg fint kan leve med den nuværende, men hellere vente på 2. generation og forhåbentlig en bedre pris + 3D.
Til top
zeroXTC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 23:38
Jeg skal under ingen omstændigheder bytte mit dejlige 5090H ud med noget fra Philips .. og specielt ikke 21:9.
Pioneer KRP-500A
Pioneer BDP-320



Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 23:42
Jeg synes det er et fedt format Thumbs Up.

Om Philips TV´et er godt eller skidt ved jeg ikke, jeg har ikke set det i funktion.

Jeg synes det her minder lidt om tiden da man indførte 16:9 LOL. Alle TV-kanaler sendte 4:3, nu sender de 16:9. Så 21:9 står jo sådan set bare i samme situation som 4:3 gjorde.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 23:52
Vi befinder os her i et såkaldt entusiast forum. Altså et sted hvor brugerne er fremme i skoene mht nytænkning og innovation i det hele taget . Mange har hjemmebio med lydanlæg som koster langt mere end "forbudt" ! Og mig bekendt er der ikke en eneste bruger herinde (eller på Flatpanels-HiFi4all) som er hoppet på Philips 21:9 ? Hvor i himlens navn er målgruppen så henne ? ?   
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Vi befinder os her i et såkaldt entusiast forum. Altså et sted hvor brugerne er fremme i skoene mht nytænkning og innovation i det hele taget . Mange har hjemmebio med lydanlæg som koster langt mere end "forbudt" ! Og mig bekendt er der ikke en eneste bruger herinde (eller på Flatpanels-HiFi4all) som er hoppet på Philips 21:9 ? Hvor i himlens navn er målgruppen så henne ? ?   
 
Tror mange afventer 2. generation med 3D og billigere pris - det er de færreste der lige lægger 40k på bordet for en fladskærm.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Vi befinder os her i et såkaldt entusiast forum. Altså et sted hvor brugerne er fremme i skoene mht nytænkning og innovation i det hele taget . Mange har hjemmebio med lydanlæg som koster langt mere end "forbudt" ! Og mig bekendt er der ikke en eneste bruger herinde (eller på Flatpanels-HiFi4all) som er hoppet på Philips 21:9 ? Hvor i himlens navn er målgruppen så henne ? ?   
 
Tror mange afventer 2. generation med 3D og billigere pris - det er de færreste der lige lægger 40k på bordet for en fladskærm.
 
Hvis produktet er ultimativt nok - punger folk gladeligt ud . Der findes jo feks masser af B&O kunder i alle prislag . Og der er sikkert også  brugere herinde som har betalt både 30-40k for 50" pioneer og Panasonic .
 
Min pesimisme går ikke nødvendigvis på formatet eller Philips. Men jeg kan simpelthen ikke se 21:9 som et godt "de facto" format til ret meget andet end film ( -fremragende!) . Og derfor = projektor     
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 00:24
21:9 er klart til film. Hvad vil man helst, se film uden bjælker og TVA strukket/med bjælker, eller TVA uden bjælker og film med store bjælker i top og bund ?

Har set 21:9 med SD, den strækker billedet ganske godt, godt nok til at se TVA etc. Men det er nok smag og behag.

Billekvaliteten er ikke super super, men lad os nu se hvad 2. generation byder på, måske Panasonic kommer med en plasma i 21:9.


Redigeret af JA - 21-December-2009 kl. 00:26
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2009 kl. 01:01
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hvor i himlens navn er målgruppen så henne ? ?   

Sandsynligvis personer, som går mere op i indretning end i teknologi. Det er ikke ment nedsættende.
Jeg tror faktisk, at TV'et kan give et indretningsmæssigt løft i mange stuer.

Et 21:9-TV giver mulighed for at se 21:9film i en pæn størrelse, uden at TV-apparatet dominerer i stuen på samme måde som et 16:9-TV ville have gjort, hvis det skulle være stort nok til at vise filmen i samme størrelse.



Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu