|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
it johnni ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 900 |
![]() |
|
hej. det nye lcd-tv fra samsung f8 ,ville det være godt til 24p med 100 hz til? |
||
![]() |
||
daddyd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() |
|
Der er stadig noget jeg ikke forstår. På DVD'er i dag har filmselskaberne haft professionelle folk til at speede filmen op med cirka 4 procent. De har også leget lidt med lyden, så det hele er nogenlunde i orden. Det jeg ikke forstår er, hvordan det kommer til at virke med HD afspillere. Er HD film i 24 hz? Og hvad sker der så hvis jeg afspiller de 24 hz på et 100 hz TV? Bliver stemmerne så alt for lyse? Hvad sker der i øvrigt med de serier og tv-film vi får fra USA. Jeg går ud fra de er indspillet i 60 hz. Hvordan kommer de til at passe på vores 50 hz? |
||
![]() |
||
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
|
Hvis filmen ligger i 24p på disken og din skærm ikke understøtter 24p, går jeg ud fra at afspilleren kan finde ud af at lave konverteringen - enten ved en 4% speedup eller ved at gentage en frame hvert halve sekund - det er formodentligt specifikt for den enkelte afspiller hvilken metode de benytter...
NTSC->PAL konvertering foregår i grove træk ved at smide hver 6. frame væk og opskalere billedet fra 480 til 576 linier. -Kent |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
|
Udsendes der ikke 24 fps, er det ALTID 60Hz der kommer ud af HD-afspillerne, når de kører HD-film. Der er ingen 4% speedup eller NTSC->PAL konvertering.
|
||
![]() |
||
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
|
Ifølge specifikationerne understøtter både Blu-ray og HD DVD 50Hz (f.eks 1920x1080i50) - så det tror jeg ikke du har ret i. Se denne side under afsnittet "Video Highligts" for Blu-ray, samt side 2 i denne pdf fra HD DVD-forum. -Kent Redigeret af kbh4 - 04-December-2007 kl. 14:02 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
|
Afspillerne understøtter muligvis 50Hz, men det betyder ikke, at filmene benytter PAL-speedup. For det gør de ikke! Filmene kører altid ved 60Hz, ligemeget hvor de er købt.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvem siger det? Er det en fast vedtaget standard, eller er det bare noget du har set på den/de afspillere du har prøvet Jeg kunne da godt forestille mig en afspiller hvor man selv kunne vælge om man ville have 50Hz output (4% speedup) eller 60Hz output (3:2 pulldown) - jeg syntes at have læst noget om at der kan være judder-problemer med 60Hz... Jeg har hørt at Forbrydelsen er optaget i HD, så når DR frigiver den på Blu-ray/HD DVD, så kommer den sikkert i 720p50. ![]() -Kent |
||
![]() |
||
![]() |
|
Forbrydelsen er heller ikke FILM. Kommer Forbrydelsen i øvrigt på HD DVD eller Blu-ray, så bliver det med en eller anden form for 1080i eller p, ligesom alle andre udgivelser på de to formater.
Der findes ingen afspillere der kan lave 60Hz om til 4% speedup. At filmene altid kører ved 60Hz er simple fakta; sådan er det bare, ligemeget hvor de købes. Jeg kan ikke umiddelbart fortælle dig hvem der har bestemt det (Blu-ray koalitionen og DVD-Forum, måske?), men jeg kan fortælle dig, at sådan er det. |
||
![]() |
||
h_dk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
|
Er det noget du lægger mærke til når du ser HD-dvd film? for er selv ved at købe en PX70 bare i 50"
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |