recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 26. januar sker der noget stort hos TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket26. januar sker der noget stort hos TDC

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 08:55
TV går ikke ud over din internethastighed.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 09:11

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

TV går ikke ud over din internethastighed.

Citat fra Vilkår for TDC HomeTrio:

Ser du TV reduceres hastigheden på din bredbåndsforbindelse – dog aldrig til under 512/128 kbit/s.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 09:13
OK, så er det ændret - før havde de en dedikeret båndbredde til tv, men det er selvfølgelig svært, hvis manbåde skal have 20Mbit og 4 tv kørende samtidigt.
Til top
thacaleb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 09:23
Jeg synes også at det var en god nyhed, men efterhånden når man begynder at læse tingene igennem så bliver det dyre og dyre.

Fatter ikke hvorfor de må skrive 399 kr/md, når man er tvunget til at "leje" en digitalboks hos tdc til 66 kr ekstra i måneden.

Derefter koster oprettelsen 350 kr og så lige 750 kr ekstra hvis du skal ha sat et TV mere til.

Og så skal man også betale for at kunne optage på en enhed som du i forvejen lejer hos dem?

Alt det her suger så på den 10mbit som du betaler for istedet for at ligge den ved siden af sådan som tdc gav 10mbit + TV båndbredde.

Så efterhånden er jeg ikke sikker på at det tilbud er så godt igen og det er jo hele 3 ting og så TDC. Man er jo næsten sikker på man skal ringe ind og brokke sig hele tiden.
Panasonic 37' PX80
Popcorn hour a-100
Acer R3610 ion with XBMC linux
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 09:36

En trio løsning er ikke for alle, men for mig som ikke kan få kabel tv.
og ikke gider parabol er det en fin løsning.
Jeg betaler i forvejen til en dårligere internet forbindelse plus telefon.
Hvis jeg skal vente til november, så skal boxer sikkert have 250 kr for den samme pakke og kortafgift. husk de 184 kr idag er jo kun nogle få kanaler. Men jeg skal så stadig betale for internet og telefon.
Men vi kan nok hurtig blive enige om at alle udbyder er nogle gebyr hajer.

alle dem som har iptv fra tdc er glade for løsningen og deres boks virker



Redigeret af xcardman - 27-Januar-2009 kl. 09:38
Til top
felix29 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 21:55

Jeg står i stortset samme situation som xcardman..  På nuværende tidspunkt har jeg en 20/2 m/bit forbindelse via Cybercity til 349.- om måneden. For at jeg kan have denne forbindelse skal jeg have en basis/bære linie hos TDC, gider bare ikke betale for noget jeg egentlig ikke får noget ud af. Har i stedet valgt en fastnet telefon linie + vis nr løsning til 174.- pr. md. Skulle jeg så vælge boxer's vestpakke som de kører med pt. til 184.- pr. md... Ville det løbe op i 707.-

Med TDC hometrio får jeg en 20/1 m/bit forbindelse.  Vis nr mm for 15.- leje af stb 67.- se&optage til 69.- I og med at der er bredbåndsabonnement med i, skal jeg IKKE have en basis/bærelinie. Så alt i alt kommer det til at koste mig 599.- om måneden. Jeg har valgt at se det sådan at jeg for bare 76.- mere om måneden (end jeg giver nu) for 27 tv kanaler med mulighed for at optage. Det synes jeg er et godt tilbud. På trods af at jeg ikke er den store TDC fan, har jeg valgt at lade dem komme på en prøve i de 6 måneder.

Og en eller anden løsning skulle jeg finde på, da jeg kun har tagantenne og en parabol rettet mod astra satelitten (gratis tysk tv)

Men jeg kan sagtens følge dem der ikke kan se tilbuddet i tilbuddet. For TDC blæser det op til at være en samlet famillie ting, og det hænger bare ikke sammen med de 399.- For de fleste famillier har mere end et tv, og så tipper læsset.

 

Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 15:41

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1121449.ece



Redigeret af Pallec - 05-Februar-2009 kl. 15:41
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 15:56
Jeg har intet hørt endnu fra tdc, må vil nok snart ringe.
når nej det har jeg gjort flere gange uden at komme igennem 

hvis man forventer og se tv og være på nettet samtidig, skal man holde sig væk. Jeg skal kun bruge pakken til et tv, man kan jo stadig se dr1 og dr2 og tv2 via dvb-t.  


Hvad så hvis man gerne vil have boxer, så skal man jo også have 3 modtager og et kort til hver ved 3 tv i huset. TV er bare dyrt i danmark

Redigeret af xcardman - 05-Februar-2009 kl. 16:07
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 16:15
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
rasse78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 22:37

Jeg har været forbi butikken og har haft telefonisk kontakt med TDC ang. Home Trio. Det der først slår en, er den tvivl man står tilbage med.

Ved simple spørgsmål om fx. brug at mediecenter, hastighed, kabling og priser, får man forskellige svar. Bl.a. siger en ekspedient, at det kun er når man zapper på TV'et, at internethastigheden påvirkes. Men andre steder kan man læse, at TV'et bruger ca. 4,5 Mbit, når det kører.

Jeg tør næsten ikke bestille! Markedsføringen er jo også kritisabel.

Er der nogen der ligger inde med billeder af boksen. De kalder den en B&O-boks, men her er jeg også i tvivl. Er det ikke en KISS? 

Mvh Rasmus



Redigeret af rasse78 - 05-Februar-2009 kl. 22:40
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 22:52
Hvad kan man sige snyd for TDC/YouSee siden, men kunne man ikke forvente andet fra deres siden, tænk bare på hvor meget det ville koste i hastighed hvis en hustand har flere Tv som ønsker at se HDTV og gå på nette på samme tid for ikke at tale om prisen.
Til top
rasse78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 08:38

Måske skulle TDC bare opgradere alle til 20 Mbit gratis. Så var der ikke bøvl med hastighederne.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu