|
300 kr. for undersøgelse af Apple TV Remote |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
ClausBP
Super bruger Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 341 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-December-2017 kl. 06:44 |
Hej!
Min Apple TV 4K fjernbetjening har fået en revne i glasoverfladen. Jeg ved faktisk ikke, hvordan det er sket - men den er i hvert tilfælde ikke faldet på gulvet. Jeg mener, at der må være tale om en garantifejl, siden den kan gå i stykker ved normal brug. Derfor henvendte jeg mig til Apple Support, der venligt sagde, at den nok ville blive ombyttet og at jeg skulle henvende mig til et af flere mulige reparationssted. Jeg afleverede remoten til et Apple reparationssted og blev gjort opmærksom på, at det ville koste 300 kr. i undersøgelsegebyr, hvis det viste sig at reparationen ikke blev anderkendt som en garantireparation. Det gav i mine øjne ingen mening, da en ny remote koster 600 kr. og jeg således skulle af med 900 kr. ialt, hvis reparationen ikke blev anderkendt som en garantireparation. Jeg valgte derfor ikke at aflevere remoten og skrev en skriftlig klage til Apple Support over dette håndteringsgebyr. Jeg har ikke modtaget svar endnu. Et sådan undersøgelsesgebyr var nyt for mig - så jeg checkede Købeloven og det har forhandlere faktisk ret til at tage - selv ved garantireparationer. Loven siger dog også, at gebyret ikke må være urimeligt højt. Hvis der er interesse for det - fortæller jeg gerne det videre forløb - jeg betragter et undersøgelsesgebyr som urimeligt ved garantireparationer. Hvad synes I? Venlig hilsen Claus Redigeret af ClausBP - 01-December-2017 kl. 07:20 |
|
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
Funktioner
Tak(0)
|
Forretningen skal bruge tid (=penge) på en undersøgelse.
Hvis resultatet af undersøgelsen betyder at kunden ikke vil have repareret produktet, har forretningen mistet penge hvis de ikke tager et gebyr for undersøgelsen. Så jeg synes det er helt i orden. Dog bør gebyret bortfalde hvis kunden vælger at få udført reparation, som der skal betales for.
Redigeret af Deschain - 01-December-2017 kl. 11:57 |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2353 |
Funktioner
Tak(0)
|
De skal vel have noget for at undersøge den.
Noget andet er holdbarheden af Apples fjernbetjeninger. Da jeg fik min ATV 3 brugte jeg den ikke meget de første par år. Alligevel gik fjernbetjeningen i stykker. Den næste holdt i halvandet år. Samme problem som den første: Jeg kunne ikke trykke til venstre. Den ser ellers solid ud, men holder ikke til meget brug. |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er da et skråplan, at man mødes med et krav om betaling, når man vil aflevere en ting til garanti reparation.
Næsten den samme mangel på service oplede jeg for 10 år siden ved CSI computer. På min nyindkøbte stationære PC og LCD skærm, kom der pludselig sort skærm. I tiltro til at få afhjulpet problemet, afleverede jeg det hele i butikken. Og da jeg skulle hente det igen, blev jeg afkrævet 250kr for deres tid, for de havde ikke fundet nogen fejl. Jeg nægtede at betale, men så kunne jeg ikke få udleveret PC’en |
|
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi bruger dem erhversmæssigt og oplever generelt at de holder meget længe, hvis man ikke smider rundt med dem :)
|
|
Jonas Baadsgaard
Super bruger Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er muligt du har den mening, men det er fuldt lovligt at tage et rimeligt gebyr, sålænge kunden er informeret om det. Det skriver du også selv jo. Om det så er god stil kommer an på situationen. Her synes jeg måske det er i overkanten, da det burde kunne undersøges nemt hvad der er sket. Redigeret af Jonas Baadsgaard - 01-December-2017 kl. 14:21 |
|
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ryddet op i tråden, og det er ikke ok at komme med personagreb i stil med tidligere, og man vil risikere udelukkelse fra forummet hvis det gentager sig. (Vedkomne har fået en hilsen i indbakken, for at sikre det er noteret).
Redigeret af rhsin - 01-December-2017 kl. 16:46 |
|
Mvh
René |
|
ClausBP
Super bruger Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 341 |
Funktioner
Tak(0)
|
@Asker og Jonas.
Tak for jeres bemærkninger - jeg ønskede ikke selv at svare. |
|
johnny57
Guld medlem Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tillader mig et lille sidespørgsmål. På min IPhone X er der en Apple tv fjernbetjening, kan ikke få den til at virke på min Apple tv 2 , virker det kun på 4 ? Kan jo så bruges hvis den anden sarte går i stykker.
|
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
jec
Super bruger Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
I følge oplysninger om denne fjernbetjening på AppStore, skulle den kunne betjene Apple TV 2. generation, såfremt denne er opdateret med software version 6.2.1. Jens |
|
ClausBP
Super bruger Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 341 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Jonas! Ja - jeg stiller heller ikke spørgsmålstegn ved lovligheden af et undersøgelsesgebyr. Men jeg vil være opmærksomhed om min næste forhandler anvender undersøgelsesgebyr og det er specielt ved garanti/reklamations-reparationer, jeg synes det er urimeligt. Her deler Forbrugerrådet Tænk min opfattelse. Ellers mener jeg, at et undersøgelsesgebyr kan være rimeligt og så er det jo nærmest en konkurrenceparameter ved valg af reparatør. Interesserede kan læse mere her: |
|
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis vi ser bort fra de 600 kr en ny remote koster. og alene fokusere på hvad det koster at behandle sådan et service.
Remoten skal sendes til et værksted. Det koster både tid og penge. En person skal bruge x tid på at undersøge remoten. Det koster løn Værkstedet skal informere butikken så de kan informere dig dette koster løn da det tager tid. Butikken skal informere dig, igen koster dette tid og penge. Så skal der moms oven i. Og alt dette gør de for 300 kr. Det lyder ikke urimeligt i mine ører. Og det er jo kun såfremt at de vurdere du ikke er berettiget til en reklamation at de opkræver beløbet. Så kan ikke se problemet. Du vil opleve det samme hvis du går i elgiganten.
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |