|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Købelovens §78, Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning. Det væsentlige er ordene "uden udgift" og "uden væsentlig ulempe". §78 kan ikke ændres ved aftale mellem parterne i forbrugerkøb, dvs. hvis Befro's handelsvilkår stiller dig ringere end ovenstående (jeg kender dem ikke), er disse vilkår ikke gældende (på dette punkt). |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Hanga ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
![]() |
|
Tak for hjælpen, giver dem lige et ring og gør dem opmærksom på denne paragraf.
SJ = Pånær dette med leveringen har de nu handlet fint, og var hurtigt klar over hvilken fejl jeg snakkede om. Men ja med leveringen har de ikke været behjælpelige indtil videre. Edit: Først fik jeg fat i en der lød til at forstå, at det var deres ansvar at få TV'et bragt ind. Han stillede så om til hvad jeg tror der må være hans chef. Han var ikke til at bide skéer med, det var ikke deres pligt at hente skærmen, det bedste de kunne gøre var at sende en pakkeseddel, og så var det det. Jeg henviste ham til paragraffen, men han mente ikke dette var en "væsentlige ulempe" for mig. Nå men jeg gik ham på klingen, og han sluttede så af med at tilbyde mig, at jeg i næste uge, når de fik nye M61'er på lager, kunne få tilsendt et nyt TV, hvor jeg så kunne bruge kassen til at sende den "gamle" tilbage med. Jeg spurgte ham så om jeg kunne være sikker på, at de nye de fik hjem ikke indeholdte fejlen, og det sagde han ja til. Hvad siger i, lyder det fornuftigt? Redigeret af Hanga - 27-Oktober-2006 kl. 15:34 |
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
Ja, det synes jeg da lyder meget rimeligt, da dit problem såvidt jeg forstår, er at "pakke" tv-et ind. |
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
guvernator ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|
Du får et nyt tv og er i tvivl om det er en god handel? OMG.. Men du skal nok ikke regne med de gider handle med dig igen. Når man vil have det billigt, kan man ikke forvente service med afhentning 240 km væk osv. |
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
Hanga ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
![]() |
|
Jeg synes også det lyder som en fornuftigt tilbud jeg har fået. Jeg ville bare lige høre, det kunne jo være chancen for at de nye tv også havde fejlen er stor? Men hvis det er en ny sending, bør der vel ikke være problemer?
|
||
![]() |
||
guvernator ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|
LOL kan godt være... men held og lykke med at få internet butikker til at betale fragt frem og tilbage og evt hente tv osv 240 km væk. Nu er det jo også parallel import.. havde det være danske samsung tv, så har samsung værksteder der afhenter tv hos forbrugerne. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er jeg da meget enig med dig i, man kan jo også kigge i forhandler-forummet her på siden, og læse om de forsk. forretningers måde at behandle deres kunder på...
Nå.... http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15844 det er Johnny37 nok ikke enig med dig i...
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det virker altså perfekt, det med afhentning. Så en uheldig historie kan ikke rører ved det.
|
||
![]() |
||
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
|
Jeg ved godt det er lidt uden for Topic, men måske en interesant info til fremtidige køb. Jeg har selv købt en 42" Panasonic hos Tapeconnection (over nettet). Jeg ringede så til dem. 2 dage efter kom der en bil og hentede den (han kom fra Odense hvor værkstedet ligger, jeg bor i Næstved -temelig lang køretur!) 8-10 dage efter kom de og leveret det igen. Det eneste jeg skulle sørge for var at være hjemme. Det var sku en god oplevelse. Det var Panasonic der opfylder deres garantikrav over for Tapeconnection (og derved over for mig som kunde), som hentede og bragte det. Det var dejligt at se at det i praksis fungerede lige så godt som man får af vide ved køb. |
||
![]() |
||
SJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juli-2005 Status: Offline Point: 609 |
![]() |
|
Jep. Tape Connection ligger i top, når det gælder service, både før og efter køb.
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis ikke det er gået op for dig, så er pointen blot den, at du ikke kan være sikker på god service hvis du køber dyrt i en normal butik, og du kan heller ikke være sikker på dårlig service hvis du køber over internettet. Det kommer an på forhandleren. |
||
mvh Christian
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |