recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D er da fuldstændig ligegyldigt!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3D er da fuldstændig ligegyldigt!

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Emne: 3D er da fuldstændig ligegyldigt!
    Sendt: 20-Marts-2010 kl. 22:04
Nu har jeg været inde og se flere film i 3D, og jeg synes virkelig det er utroligt, hvis det kan gå hen og blive attraktivt.
 
Idag var jeg inde og se Avatar, og det virker for 70'er/80'er agtigt når man ser det i 3D, det ligner på en måde glansbilleder. Og hele ideen med Full HD, højere opløsning for endnu flere detaljer, går helt fløjten med 3D. Det virker mere sløret og utydeligt, især ved hurtige bevægelser. Jeg kan se der er nogle få muligheder md 3D på tegnefilm, men det er begrænset og kun langsomme bevægelser, ellers bliver det igen sløret.
Og så lagde jeg mærke til at hvis der er meget lys i baggrunden, så kan ens sn overhovedet ikke fokusere, hvis billedet er i 3D. Faktisk er 3D kun rimeligt, når der er mørke billeder, eller mørk baggrund.
 
Det stråler af at industrien mangler fiansiering til at udvikle nye gode panelteknologier som OLED osv. det bliver lidt samme sure sokker, med lidt 3D, som har været oppe af hatten flere gange før.
 
Jeg er spændt på hvornår Holografi kan vise sit ansigt, indenfor film, det må være den eneste rigtige måde at vise flere dimensioner på. Jeg har endnu tilgode at se 3D på IMAX, så det må jeg have fundet et sted.
 
Hvad er jeres andres erfaringer?
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 22:12
Jeg synes faktisk, at jeg havde en rigtig god oplevelse ved at se Sony`s 3D panel i Fields. Så jeg synes ikke at det er ligegyldigt.
 
Men sådan er vi - heldigvis - så forskellige Smile


Redigeret af Hother - 20-Marts-2010 kl. 22:13
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Nu har jeg været inde og se flere film i 3D, og jeg synes virkelig det er utroligt, hvis det kan gå hen og blive attraktivt.

3d er fantastisk i det sekund B&O laver et tv der understøtter det Wink
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 22:22
lidt lige som boxer siger HD ikke er noget særligt.
de kan ikke levere HDWink

Men 3D skal ses i bio eller på projektor


Redigeret af xcardman - 20-Marts-2010 kl. 22:22
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 23:21
Ja jeg må nok sige at det giver absolut mest mening i biografen, jeg ser det ikke som en fantastisk feature til TV.
 
Men som Xcardman siger projektor eller bio. Jeg synes dog stadig teknologien må kunne rykke sig endnu et niveau. Nu glæder jeg mig til Alice i Eventyrland, så må vi se om den er bedre.
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 23:23
Hahahaha ja måske, jeg tror dog ikke det er den retning du skal se os gå. Måske hvis vi en dag kan slippe for de belastende briller, og så på de rigtig store skærme.
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Nu glæder jeg mig til Alice i Eventyrland, så må vi se om den er bedre.
Jeg ville ikke forvente for meget.
 
Som jeg har forstået det, har man i Alice i Eventyrland ikke optaget scenerne med to kameraer, som man selvfølgelig skal for at få ægte 3D. I stedet har man lagt en kunstig 3D-effekt på en film, som er optaget med eet kamera.
 
Jeg er i øvrigt ret enig i kritikken af 3D. Det er en sjov gimmick, som man ikke skal snyde sig selv for at prøve en gang i mellem, men jeg ville aldrig gide se alle film i 3D med det stade, teknologien lige nu er på. Avatar virker f.eks. kun overbevisende, hvis man kigger på den del af billedet, som filmskaberne har forventet, at man ville kigge på, og som de derfor har stillet skarpt på. Kigger man et andet sted i billedet, ryger illusionen, når man ikke selv kan stille skarpt på denne del af billedet.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 00:18
Får sådan en fornemmelse af deja vú - har vi ikke haft det her emne oppe?

Såvidt jeg husker blev det til en kilometerlang tråd med argumenter både for og imod, og der var ikke en eneste der blev den mindste smule klogere - andet end at finde ud af at man da ihvertfald ikke gad at lytte til dem på "den anden side".

Jeg synes 3D er fantastisk. Har set Avatar flere gange, og ville se den igen, hvis ikke det var fordi det ville være lidt overdrevet at bruge så mange penge på den samme film.
Jeg er derfor meget positivt indstillet over at vi nu snart kan få 3D hjem i stuerne, selvom den bedste oplevelse jo nok vil komme med en projektor.
Samtidigt siger flere der har oplevet 3D, at metoden med de aktive Shutter-briller virker langt mere overbevisende end de passive briller som vi nu kender det fra biografen. Det glæder jeg mig rigtigt meget til at opleve.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 00:35
3D er fremtiden, om et par år så kan man ikke få noget uden at det er 3D, og folks interesse for 2D kan ligge på et meget ligge sted, på det tidspunkt.

Folk ville havde 3D, og så få de 3D.

Og 3D kan få hele elektronikbranchens ud af den økonomisk krise, så ja 3D er fremtiden, det er 2D ikke.

Selv idag, så er det 3D som folk efterspørge, når de skal havde det næste tv.


Redigeret af Startrek - 21-Marts-2010 kl. 00:37
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1953
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 01:00
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

3D er fremtiden, om et par år så kan man ikke få noget uden at det er 3D, og folks interesse for 2D kan ligge på et meget ligge sted, på det tidspunkt.
Næppe. Jo, der ligger nok 3D i fremtiden. Men der kan komme nok så mange 3D film, 3D hjemme-opsætninger osv, det vil ikke komme til at dominere indenfor den overskuelige fremtid, slet ikke i den grad du beskriver, hvor folk ikke vil skænke 2D en tanke. Det ville betyde at alm. tv skulle komme i 3D, og det kommer ikke til at ske i mange år. Prøv f.eks. at overvej hvor lang tid det lige tog for alm. tv at komme i 16:9.

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Folk ville havde 3D, og så få de 3D.
Ja, det ville de også for 40 år siden. Der gik det væk igen.

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Og 3D kan få hele elektronikbranchens ud af den økonomisk krise, så ja 3D er fremtiden, det er 2D ikke.
Med mindre de investerer så meget i det, der muligvis bliver et flop, at de ikke har flere penge tilbage og går under. LOL

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Selv idag, så er det 3D som folk efterspørge, når de skal havde det næste tv.
Har du nogle tal på hvor mange procent der går efter 3D ved tv køb pt.?

Jeg har ikke selv noget imod 3D, jeg kan bare ikke se nogen mening med det på små skærme, med mindre man snakker til gaming. Man skal minimum op i et fornuftigt størrelses lærred før det giver nogen mening, imo. Når jeg engang skal skifte projektor (der går et godt stykke tid) så vil jeg da se hvor 3D står henne, og overveje det hvis der bliver udgivet film til det, og det er til at få fornuftige 3D enheder.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 01:15
Et fakta er at alle 3D TV blive udsolgt på en uge.

Og hvis man spørg dem der har værre inde og se Avatar i 3D, så ville de fleste gerne havde den samme oplevelse derhjemme.

3D i dag har ikke noget at gøre med 3D for 40 år siden, bl.a. så er det er ny teknik i dag og en samlet elektronikbranchens, der går ind for 3D.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1953
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 01:22
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Et fakta er at alle 3D TV blive udsolgt på en uge.
Det er ikke fordi jeg ikke tror på dig, det er da muligt. Men har du en kilde til det?

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Og hvis man spørg dem der har værre inde og se Avatar i 3D, så ville de fleste gerne havde den samme oplevelse derhjemme.
Problemet er bare, at den oplevelse får du ikke der hjemme med en 42" eller endda en 60" skærm. Der skal noget støre til

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


3D i dag har ikke noget at gøre med 3D for 40 år siden, bl.a. så er det er ny teknik i dag og en samlet elektronikbranchens, der går ind for 3D.
Det ved jeg, det var også lidt for sjov. Hence the smiley. Wink (bortset fra at jo, lidt har det med 3D for 40 år siden. Men ved godt at situationen er en helt anden i dag)

Jeg tror de fleste af dem der køber de 3D tv ikke vil bruge 3D-featuren jævnligt efter det første halve år. Det er godt nok en lidt unfair påstand lige nu, da der ikke er mange 3D film ude, men min point er, at jeg tror folk ret hurtigt opdager at det da er meget sjovt at se en gang imellem, men jeg tror ikke det er noget folk vil "dyrke". Ikke i de små størrelser, i hvert fald (for nu lige at gentage mig selv).
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu