recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D er da fuldstændig ligegyldigt!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3D er da fuldstændig ligegyldigt!

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 01:23
Startrek, skulle du ikke hellere bruge din tid på at erklære Blu-Ray død og uden fremtid?
 
Eller sagt på en anden måde: Jeg tror, at en del af os har vænnet os til at tage dine forudsigelser med et gran salt.
Til top
Mad Dog Tannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 01:44
Jeg købte Final Destination 4 i Blu-Ray 3D version for at se om 3D havde flyttet sig. Her tænker jeg på dengang for længe siden hvor vi sad med hjemmelavet briller og kiggede på DR's noget kiksede 3D udsendelser/film.
Jeg ser film på et 104" lærred og efter at have set indledningen hvor jeg bla. var nødt til at flyttet hoved for ikke at få en skruetrækker lige i synet, må jeg sige at det virker sgu noget bedre nu. En afgørende faktor er nok, at det meste af synsfeltet er dækket ind, som ved projektor eller i biografen.
Jeg synes måske nok at det er lidt anstrængende for øjnene, i længden at sidde med papbrillerne på. Jeg mener stadig det mangler en del produktudvikling, ikke så meget for selve 3D effekten, men mere det her med brillerne og anspændthed for øjnene.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

3D er fremtiden, om et par år så kan man ikke få noget uden at det er 3D, og folks interesse for 2D kan ligge på et meget ligge sted, på det tidspunkt.

Folk ville havde 3D, og så få de 3D.

Og 3D kan få hele elektronikbranchens ud af den økonomisk krise, så ja 3D er fremtiden, det er 2D ikke.

Selv idag, så er det 3D som folk efterspørge, når de skal havde det næste tv.
er 3D fremtiden
jeg troede blu-ray var dødLOL

hvorfor efterpørger folk 3D, fordi der står 3D på spec når de ser et tv eller bare har hørt om det.
lidt lige som man absolut skal have et full HD tv før i tiden
ja der skal nok blive solgt nogle 3D tv, men fordi det vil du få automatisk fremover når du køber et tv i den bedre halvdel.
så kan ikke ligefrem se det skulle hjælpe på den økonomiske krise.
udover nogen så skifter deres blu-ray afspiller ud
Ja for bio ejerne der er det fint med 3D 
flest vil også købe et tv under 10.000 kr de næste par år og derved ingen 3D.
de fleste som betalt 20000-30000 kr for et tv på dette forrum er gået videre til projektor.
den eneste grund til 3D jeg kan se på en skærm på 50 tommer eller under er til 3D spil.
3D tv bliver sikkert bedre overtid som med 2D.
mit håb er oled måske kommer hurtigere frem pågrund af 3D.
mere påfaldende er det når man tænker på hvilken 2D kvalitet vi har idag.
skulle 3D så blive så meget bedre, når de dårligt kan lave et rigtig godt 2D tv


materiale
er der ikke meget af og når det sikkert kommer bliver kvalitet meget svingende
husk det har taget meget langtid og lave avatar. 

ergo forstå jeg ikke nogen gider og købe et 3D til overpris i dag, når de bliver meget bedre bare om 2-3 år.
har med 3D som de første fladskærm, teknikken skal lige falde på plads.
der gik også flere år før jeg købte fladskærm og blev meget skuffet de to første gange.
Så gider ikke skifte mit tv flere gange en gang til.
 

  




Redigeret af xcardman - 21-Marts-2010 kl. 07:16
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 10:28
Har set Sony 3D i Fields    Syntes det var en stor oplevelse   og forventer meget meget 3D hjemme i stuerne de kommende år. 
 
Jeg er en af dem der syntes meget godt om  3D   selv på 52''  var oplevelsen stor.
 
I dag tager jeg i biffen og ser en 3D film  : Alice in Wonderland
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har set Sony 3D i Fields    Syntes det var en stor oplevelse   og forventer meget meget 3D hjemme i stuerne de kommende år. 
 
Jeg er en af dem der syntes meget godt om  3D   selv på 52''  var oplevelsen stor.
 
I dag tager jeg i biffen og ser en 3D film  : Alice in Wonderland
Jamen du godeste, så er vi mindst 2, der synes at 3D er en fin oplevlse. Men nu har vi jo reelt også set formatetSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har set Sony 3D i Fields    Syntes det var en stor oplevelse   og forventer meget meget 3D hjemme i stuerne de kommende år. 
 
Jeg er en af dem der syntes meget godt om  3D   selv på 52''  var oplevelsen stor.
 
I dag tager jeg i biffen og ser en 3D film  : Alice in Wonderland
Jamen du godeste, så er vi mindst 2, der synes at 3D er en fin oplevlse. Men nu har vi jo reelt også set formatetSmile


Nej vi er i det mindste 3 Tongue, rent faktisk var det 3D effekten som gjorde, jeg ikke udvandrede da jeg så Avatar.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 10:47
Nu har jeg alså set avatar i bio og bemærk jeg ikke afviser 3D på nogen måde.
men at skifte ens skærm med det materiale udbud som der i øjeblikket er skudt over målet efter min mening.  
kan bedre forstå dem som gerne vil vil have en bedre skærm til det hele og så få 3D med i købet.
men nogen skal jo gå foran, det bliver bare ikke mig i denne omgang.




Redigeret af xcardman - 21-Marts-2010 kl. 10:49
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Nu har jeg alså set avatar i bio og bemærk jeg ikke afviser 3D på nogen måde.
men at skifte ens skærm med det materiale udbud som der i øjeblikket er skudt over målet efter min mening.  
kan bedre forstå dem som gerne vil vil have en bedre skærm til det hele og så få 3D med i købet.
men nogen skal jo gå foran, det bliver bare ikke mig i denne omgang.


Var det ikke noget i samme stil, som vi tænkte og skrev omkring HD? Jeg synes historien gentager sig. Jeg tror så at du kan have ret i, at udbuddet af 3D BD film måske kan gå lidt langsommere end almindelig HD.
 
Jeg lever kun én gang, og jeg synes oplevelsen var god i Fields, så jeg har ingen betænkeligheder med at købe et nyt Pana med tilhørende 3D BD afspiller. Og er mit kommende nye Pana panel marginalt ringere end mit nuværende KRP, så tror jeg bestemt også jeg overlevet detSmile


Redigeret af Hother - 21-Marts-2010 kl. 10:59
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Nu har jeg alså set avatar i bio og bemærk jeg ikke afviser 3D på nogen måde.
men at skifte ens skærm med det materiale udbud som der i øjeblikket er skudt over målet efter min mening.  
kan bedre forstå dem som gerne vil vil have en bedre skærm til det hele og så få 3D med i købet.
men nogen skal jo gå foran, det bliver bare ikke mig i denne omgang.


Var det ikke noget i samme stil, som vi tænkte og skrev omkring HD? Jeg synes historien gentager sig. Jeg tror så at du kan have ret i, at udbuddet af 3D BD film måske kan gå lidt langsommere end almindelig HD.
 
Jeg lever kun én gang, og jeg synes oplevelsen var god i Fields, så jeg har ingen betænkeligheder med at købe et nyt Pana med tilhørende 3D BD afspillerSmile
det giver jeg dig helt ret i. Men når man efter flere år med udskiftning af skærme endelig har fundet en man er glad for. Har jeg ikke tænkt mig og prøve lykken.
forskellen mellem os er nok også mit projektor køb. Så ser faktisk kun film på den efterhånden.
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 11:46
I sidste weekend så jeg både Alice i Eventyrland og Avartar i Imperial, bl.a. netop for at få et direkte sammenligningsgrundlag på de to film, og den måde de er lavet på.

Min oplevelse var at mens Avatars 3D "univers" virkede væsentligt mere naturligt, med en "you are there" fornemmelse, som i bogstaveligste forstand gav den verden den foregår i en ekstra dimension, så synes jeg at Alice gik en del over gevind med 3D effekter, der mere virkede som fortænkte gimmicks end som noget der tilførte filmen noget særligt.

Faktisk følte jeg med Alice at man hele tiden fik smidt så mange ting og sager, tekopper, hatte, jord, blade osv "in your face" bare fordi man kan, at det (for mig i al fald) virkede decideret distraherende på min indlevelse i filmens historie, og det synes jeg er synd - der er for mig ingen tvivl om at historie, skuespil og Tim Burtons sære fantasi gør Alice til en bedre film en Avatar på alle væsentlige punkter UNDTAGEN de visuelle effekter, herunder 3D.

Hvad angår debatten om 3D på hjemmebanen, så genså jeg Avatar i torsdags, denne gang på et noget mindre lærred, og længere væk fra lærredet end i Imperial. Selvom 3D effekten skam stadig var der, så var det min helt klare oplevelse, at den ikke var nær så dragende eller indlevende, simpelthen fordi billedet dennegang kun knap nok udfyldte mit synsfelt. Min egen konklusion på dette er at 3D - for mig - næppe bliver relevant på en "lille"skærm som 50-60", medmindre man sidder et par meter fra den. Længere væk, og så vil jeg foretrække et projektor setup, så både billedets størrelse og rummets mørklægning vil bidrage til at man kan leve sig ind i den tre-dimensionelle verden.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

I sidste weekend så jeg både Alice i Eventyrland og Avartar i Imperial, bl.a. netop for at få et direkte sammenligningsgrundlag på de to film, og den måde de er lavet på.

Min oplevelse var at mens Avatars 3D "univers" virkede væsentligt mere naturligt, med en "you are there" fornemmelse, som i bogstaveligste forstand gav den verden den foregår i en ekstra dimension, så synes jeg at Alice gik en del over gevind med 3D effekter, der mere virkede som fortænkte gimmicks end som noget der tilførte filmen noget særligt.

Faktisk følte jeg med Alice at man hele tiden fik smidt så mange ting og sager, tekopper, hatte, jord, blade osv "in your face" bare fordi man kan, at det (for mig i al fald) virkede decideret distraherende på min indlevelse i filmens historie, og det synes jeg er synd - der er for mig ingen tvivl om at historie, skuespil og Tim Burtons sære fantasi gør Alice til en bedre film en Avatar på alle væsentlige punkter UNDTAGEN de visuelle effekter, herunder 3D.

Hvad angår debatten om 3D på hjemmebanen, så genså jeg Avatar i torsdags, denne gang på et noget mindre lærred, og længere væk fra lærredet end i Imperial. Selvom 3D effekten skam stadig var der, så var det min helt klare oplevelse, at den ikke var nær så dragende eller indlevende, simpelthen fordi billedet dennegang kun knap nok udfyldte mit synsfelt. Min egen konklusion på dette er at 3D - for mig - næppe bliver relevant på en "lille"skærm som 50-60", medmindre man sidder et par meter fra den. Længere væk, og så vil jeg foretrække et projektor setup, så både billedets størrelse og rummets mørklægning vil bidrage til at man kan leve sig ind i den tre-dimensionelle verden.
Der er intet af det du skriver vi kan blive uenige om. Problemet er bare, at for nogen af os er en projektor pga af lejlighedens størrelse og indretning m.v. ikke et alternativ.Smile
 
Og når det så er sagt, så mener jeg stadig, at mine oplevelser i Fields med et 50 tommer panel, her var 3D effekten markant, og noget som jeg personlig ser frem til at nyde i mit setup - from time to timeTongue 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 12:33
Indtil videre ser jeg 3D som en gimmick.. Har været inde og så både Avatar og Alice i 3D, og jo det var da flot og en anderledes oplevelse, men det tilføjede intet nyt til filmen som jeg ikke ville have undværet. Personligt glæder jeg mig mere til at gense filmene på BD, og nyde en ikke sløret og mere faverig oplevelse, hvor jeg kan få alle detaljerne med.

Når det engang sker at verden kommer til at opleve knivskarp 3D i biografen, så vil jeg helt sikkert se anderledes på det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu