Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
skyeagle
Super bruger
Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
|
Sendt: 01-December-2011 kl. 21:17 |
Mugge66 hvad synes du så om den ? hvis du så den hos din kammi
|
Med Venlig Hilsen Kim
|
|
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
|
Sendt: 01-December-2011 kl. 21:50 |
Har netop været til JVC demo hos Imago Sonas Distribution
i Herlev, så tak til dem og til CSN teknik for at stille udstyr og lokaler til rådighed. Der blev demonstreret JVC X30 og X70 på et 126" studiotek 130. Der blev også lagt lyd til med Integra og Elac, men det vil jeg ikke gå ind på her. Det var et fint lille arragement der gav et godt indblik i hvad man kan forvente af billed og lydkvalitet under almindelige hjemme forhold da der i demolokalet var en ret hård akustik og der var lyse vægge og loft. Ikke optimalt, men godt nok til at fornemme at apparaterne var pænt over almindeligt forbrugerniveau. Desværre var projektorne efter hvad jeg kunne forstå ikke kalibreret og de så, efter min mening, heller ikke alt for godt ud i farverne. Hverken i 2D eller specielt i 3D. Lidt synd da jeg havde håbet på at se hvad 50K projektor virkelig kan yde når den får lov. Det bliver næste gang :-) Der belv vist klip fra forskellige film, TV og koncerter i både 2D og 3D, men nu spørger du specifikt til 3D og jeg vil helt klart sige "Vent" (baseret på de oplevelser jeg har haft i dag). Jeg finder det meget anstrengende for øjnene at se 3D, i længere tid af gangen med aktive briller. Jeg synes også et farvene ser underlige ud gennem brillerne. Det er tydeligt at brillen påvirker farverne og desværre så det også ud til at JVC projektorne i 3D mode, hvor der er skruet ekstra meget op for lyset, havde en ret ringe farvegengivelse. En ordentlig kalibrering ville sikkert hjælpe, men om det er nok til at blive godt er jeg ikke sikker på. Nu blev der vis en del forskellige klip i 3D og kvaliteten varierer voldsomt. De bedste klip som var animationsfilm på blu-ray ( bla. Avatar og Bolt) kunne godt gå an selvom man sagtens kunne se forskellige problemer. Der var tendens til at billedet blev "dobbelt" ved hurtige panoreringer og 3D effekten så nogle gange nærmest "hypervirkelig" ud. Nærmest som om det var mere 3D end i virkeligheden. Vi kigge også på den nye pirates, der efter hvad jeg kan forstå er en 2D optagelse konverteret til 3D. Den havde i visse sekvenser karakter af "pop up" bog. Jeg fortrækker at se den i 2D da 3D effekten ser kunstig ud. I de ringeste klip (TV sport med flimrende skilte) brød 3D effekten ofte helt sammen i ren skudder mudder. Helt ubrugeligt efter min mening. På mange måder fik jeg idag den samme fornemmelse som når jeg har set 3D på TV i forretningerne. Det er selvfølgelig større og mere imponerende, men dårligdommene er de samme og er lige så lette at spotte. Min foreløbige konklusion er defor at 3D på hjemme projektor (JVC- har ikke set andre) er en blandet fornøjelse. Personligt ville jeg foretrække 2D baseret på hvad jeg har set i dag og jeg vil kraftigt anbefale at få en demo inde du betaler ekstra for 3D funktionen. MVH
Redigeret af tvkartoffel - 02-December-2011 kl. 12:21
|
|
skyeagle
Super bruger
Oprettet: 10-Marts-2010
Point: 454
|
Sendt: 02-December-2011 kl. 22:56 |
Hej tvkartoffel.
tusind tak for dit lange indlæg som jeg læste med stor nysgerrighed.
Jeg synes jo allerede min projektor Optoma HD87 gør det fremragende , og er tilfreds med den, jeg har stadigvæk ikke set nogle 3d projektore i aktion , men efter dit indlæg er der vist heller ikke meget at komme efter der, jeg vil selvfølgelig selv danne mit eget indtryk også, måske Pannien er bedre.
indtil videre beholder jeg min Hd87.
takker.
|
Med Venlig Hilsen Kim
|
|
Webmonkey
Bruger
Oprettet: 06-Marts-2008
Point: 179
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 03:21 |
JEg var også til JVC arrangement. 3D er blevet klart bedre end sidste års X3. Der er meget mere lys nu og der var ikke meget crosstalk. Brillerne er blevet for designer agtig, - lidt rectangulere Hugo Boss still som mine egne glas øjen :-).
I dag fik jeg set noget fra Optoma - og kan kun sige, at 3D på DLP sparker røv - De briller de levere er meget stor i glassene og farver bliver ikke påvirket så meget som hos JVC.
3D effekten også meget bedre i Avatar - der var rigtig meget pop ud effekt og jeg kunne ikke spotte noget crosstalk.
Den store overraskelse er, at dette var den billige Optoma HD33 til 10990kr incl. 78" lærred hos Hifi Klubben. På farver og 3D var den klart JVC overlegen - men selvfølgelig ikke på sort.
|
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
|
Aim
Guld medlem
Oprettet: 30-Juni-2010
Point: 1135
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 17:10 |
Webmonkey skrev:
JEg var også til JVC arrangement. 3D er blevet klart bedre end sidste års X3. Der er meget mere lys nu og der var ikke meget crosstalk. Brillerne er blevet for designer agtig, - lidt rectangulere Hugo Boss still som mine egne glas øjen :-).
I dag fik jeg set noget fra Optoma - og kan kun sige, at 3D på DLP sparker røv - De briller de levere er meget stor i glassene og farver bliver ikke påvirket så meget som hos JVC.
3D effekten også meget bedre i Avatar - der var rigtig meget pop ud effekt og jeg kunne ikke spotte noget crosstalk.
Den store overraskelse er, at dette var den billige Optoma HD33 til 10990kr incl. 78" lærred hos Hifi Klubben. På farver og 3D var den klart JVC overlegen - men selvfølgelig ikke på sort.
|
Men det du så i Hifi klubben var vel også i et der til indrettet rum modsat JVC arrangementet. Samt det lille lærred i hifiklubben får også det hele til at stå mere klart og skarpt.
|
|
tvkartoffel
Guld medlem
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 19:36 |
Hej Webmonkey og dem der ellers var til JVC demo. Jeg kumme godt tænke mig at høre lidt om hvad du ellers synes om se udstillede ting. Både lyd og billede. Er jeg alene om at have på fornemmelsen at det kunne have været en del bedre? Min referenceramme er mit eget glimrende, men i den sammenhæng ret beskedne udstyr, og jeg synes at jeg fik fornemmelsen af at det udstyr der blev vist frem var (kunne være) væsentligt bedre end mit eget uden at jeg dog blev rigtig imponeret. Særligt kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om hvordan du opfattede lyden, der i mine øre virkede meget hård i diskanten. Farverne i 2D på x30 og x70, samt om du opfattede hvad forskellen var på de to projektorer. Jeg kunne slet ikke se forskel på dem og jeg kunne heller ikke se forskel på om "4K" var slået til eller fra. Er det bare mig eller er der noget om snakken? MVH
Redigeret af tvkartoffel - 04-December-2011 kl. 21:31
|
|
JBtv
Bruger
Oprettet: 10-Oktober-2008
Point: 92
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 21:41 |
Hej,
Jeg var også tilstede ved demo'en af JVC projektorerne i Herlev. Jeg kan endnu ikke prale af at have den store reference ramme, så jeg vil passe på med at kommentere alt for bastant. Personligt syntes jeg dog at lyden var god - men det er da bestemt muligt at det kunne være bedre i et andet rum. Men jeg ville absolut ikke have noget imod at have lyd udstyret stående - bare lige for at sige at det efter min mening lød godt
Angående billedet så kom jeg primært for at se 2D kvaliteten - jeg er ikke interesseret i 3D. Jeg bemærkede ikke den store forskel mellem X30 & X70 - udover at X70 virkede til at have en bedre sort. Men igen, så tror jeg at sort niveauet egentligt var mere begrænset at genskin fra loftet. Jeg kunne så ikke se forskel overhovedet på 4K kvaliteten tændt eller slukket, og jeg må indrømme at den feature virker temmelig teoretisk på mig.
Spørgsmålet er så var det godt nok eller ligefrem imponerende ? Tjaa for mit vedkommende vil jeg sige, at ja jeg synes det var godt og endda tilpas imponerende. Det var et stort lærred 123", hvilket er noget større end jeg selv får plads til. Jeg synes farverne var gode - ja kontrasten og sortniveau kunne være bedre. Jeg vil så også sige at X30 er mere end god nok til mit behov, jeg så ikke noget der kunne retfærdigøre at satse på en X70.
Tilsidst vil jeg da nævne at jeg absolut ikke er overbevist om at jeg ender med en X30, det kunne også blive en HD350 eller muligvis en Epson - der er muligheder nok.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 21:59 |
tvkartoffel skrev:
Hej Webmonkey og dem der ellers var til JVC demo. Jeg kumme godt tænke mig at høre lidt om hvad du ellers synes om se udstillede ting. Både lyd og billede. Er jeg alene om at have på fornemmelsen at det kunne have været en del bedre? Min referenceramme er mit eget glimrende, men i den sammenhæng ret beskedne udstyr, og jeg synes at jeg fik fornemmelsen af at det udstyr der blev vist frem var (kunne være) væsentligt bedre end mit eget uden at jeg dog blev rigtig imponeret. Særligt kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om hvordan du opfattede lyden, der i mine øre virkede meget hård i diskanten.
|
I en hård akustik er lyden hård, uanset hvilken højttaler du stiller op. Så uden at have været der, så virker din beskrivelse som om du har ret i at udstyret ikke har fået lov til at vise hvad det kan.
EDIT: Stavefejl
Redigeret af Otto J - 04-December-2011 kl. 22:12
|
|
tvkartoffel
Guld medlem
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 22:03 |
JBtv skrev:
Hej,
Jeg var også tilstede ved demo'en af JVC projektorerne i Herlev. Jeg kan endnu ikke prale af at have den store reference ramme, så jeg vil passe på med at kommentere alt for bastant. Personligt syntes jeg dog at lyden var god - men det er da bestemt muligt at det kunne være bedre i et andet rum. Men jeg ville absolut ikke have noget imod at have lyd udstyret stående - bare lige for at sige at det efter min mening lød godt
Jeg synes bestemt heller ikke det var dårligt, men jeg ville nok foretrække en lidt mildere diskant. Måske mit indtryk mest stammer fra "skyde scenen" hvor der blev spillet meget højt. Sting koncerten lød fint bortset fra at "stereo"perspektivet var alt for bredt og slet ikke passede til billdet. Jeg ville da også meget gerne bytte udstyret med mit eget
Angående billedet så kom jeg primært for at se 2D kvaliteten - jeg er ikke interesseret i 3D. Jeg bemærkede ikke den store forskel mellem X30 & X70 - udover at X70 virkede til at have en bedre sort. Men igen, så tror jeg at sort niveauet egentligt var mere begrænset at genskin fra loftet. Jeg kunne så ikke se forskel overhovedet på 4K kvaliteten tændt eller slukket, og jeg må indrømme at den feature virker temmelig teoretisk på mig.
Der er ingen tvivl om at kontrasten blev påvirket meget af genskin fra loftet. Jeg tror dog ikke der er nogen tvivl om de var bedre end min Epson.
Spørgsmålet er så var det godt nok eller ligefrem imponerende ? Tjaa for mit vedkommende vil jeg sige, at ja jeg synes det var godt og endda tilpas imponerende. Det var et stort lærred 123", hvilket er noget større end jeg selv får plads til. Jeg synes farverne var gode - ja kontrasten og sortniveau kunne være bedre. Jeg vil så også sige at X30 er mere end god nok til mit behov, jeg så ikke noget der kunne retfærdigøre at satse på en X70.
Ja, som de blev vist kunne jeg heller ikke se nogen grund til at gå efter x70.
Tilsidst vil jeg da nævne at jeg absolut ikke er overbevist om at jeg ender med en X30, det kunne også blive en HD350 eller muligvis en Epson - der er muligheder nok. |
|
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 22:08 |
Hvilke højtalere og processor blev der brugt?
|
|
|
Webmonkey
Bruger
Oprettet: 06-Marts-2008
Point: 179
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 22:15 |
Hej! Ja, lyder var hård - det var jo hårde gulve og vægge. Farverne var fine, men ikke så imponerede som jeg f.eks. har set på Optoma HD87. Jeg kunne ikke se forskel på X30 og X70 - ej heller på "4K" og "ikke-4k". Jeg vil dog som sagt give JVC credit for at havde lavet stærke forbedringer til deres 3D. Lige nu tror jeg det bliver en DLP med 3D - efter at har brugt noget tid med HD87 og set hvordan DLP kan lave "3D" i 2D - fantastisk dybe i et 2D billede når der ikke er noget konvergens fejl at bøvle med...
tvkartoffel skrev:
Hej Webmonkey og dem der ellers var til JVC demo. Jeg kumme godt tænke mig at høre lidt om hvad du ellers synes om se udstillede ting. Både lyd og billede. Er jeg alene om at have på fornemmelsen at det kunne have været en del bedre? Min referenceramme er mit eget glimrende, men i den sammenhæng ret beskedne udstyr, og jeg synes at jeg fik fornemmelsen af at det udstyr der blev vist frem var (kunne være) væsentligt bedre end mit eget uden at jeg dog blev rigtig imponeret. Særligt kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om hvordan du opfattede lyden, der i mine øre virkede meget hård i diskanten. Farverne i 2D på x30 og x70, samt om du opfattede hvad forskellen var på de to projektorer. Jeg kunne slet ikke se forskel på dem og jeg kunne heller ikke se forskel på om "4K" var slået til eller fra. Er det bare mig eller er der noget om snakken? MVH
|
|
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
|
JBtv
Bruger
Oprettet: 10-Oktober-2008
Point: 92
|
Sendt: 04-December-2011 kl. 22:16 |
Front højtalere var Elac 247, center en CC241 - jeg ved ikke hvilke baghøjtalere der blev brugt. Receiveren var en Integra 80.2.
Det var CSN-Teknik som stod for lydopsætningne.
|
|