|
3rd Row Cinema & Mixing Studio -Billeder på side 1 |
Besvar | Side <1234 38> |
Forfatter | |
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for links. Jeg er dog færdig med at designe opbygningen og der har været et par professionelle studie-byggere ude og give råd og vejledning.
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bliver et mega fedt projekt. Glæder mig til at se det!
Lidt spørgsmål omkring de tanker/løsninger du har valgt: Hvordan kan det være du har valgt Auralex? Er sikker på det er fine produkter, men de gør umiddelbart ikke så meget godt under 500hz (deres egne specs) - specielt ikke sammenlignet med andre produkter (GIK f.eks). Hvorfor har du valgt Klipsch modellen? Jeg har hørt dem og synes de lyder rigtigt godt og spiller underholdende og stort, men det er alt andet end hvad jeg vil kalde en neutral højttaler. Bygger du baffle wall i bioen? Derudover kan jeg bestemt tilslutte mig anbefalingen af Google Sketchup som design-redskab. Hvis du ikke selv vil udregne platform osv,, kan du bruge denne: http://calc.xn--f5a.net/ |
|
martin_p
Guld medlem Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Funktioner
Tak(0)
|
Google sketchup er mega smart, jeg har selv brugt det til at lave tegninger og modeller af fremtidige byggeprojekter herhjemme
|
|
Therien
Guld medlem Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Funktioner
Tak(0)
|
Brugte også sketchup til min bio. Godt redskab!
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
dr gonzo
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har valgt Auralex fordi jeg synes at de tilbyder en god service. Får jeg problemer med bassen, må jeg købe bastraps et andet sted fra. Umiddelbart er jeg dog mest optaget af at få styr på lyden i mellemtone området i første omgang. Og da det er et dyrt projekt, må jeg prioritere. Opgraderinger kan altid tilføjes. Jeg har valgt Klipsch fordi at jeg er ret begejstret for deres filmiske lyd. Valget stod mellem dem og MK, som jeg ikke kunne få til noget nær den samme pris. Samtidig har jeg haft en film-lydmand med ude at lytte på dem, og han sagde at han vil elske at arbejde på dem, i et near-field-studie. Jeg bygger ikke en baffle wall, da det skal være nemt at udskifte højtalere, hvis lejere af studiet ønsker at arbejde på et andet setup. Der placeres i stedet to søjler foran højtalerne, som lærredet kan hænge på. Jeg kigger på Sketchup senere i dag. |
|
dr gonzo
Funktioner
Tak(0)
|
Jonas_h >>> jeg har kigget lidt nærmere på GIK, og kontakter dem senere på dagen, for at høre hvilken løsning de vil forslå.
|
|
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar :) Jeg er helt enig i Klipsch meget filmiske lyd, så kan sagtens forstå valget. Jeg troede dog bare de farvede lidt for meget til at kunne bruges til kritisk mixing.
Og spændende med GIK. Deres paneler med scatter-plate har jeg selv kigget meget på.
|
|
dr gonzo
Funktioner
Tak(0)
|
Jonas >>> man kan mixe på en hvilken som helst højtaler. Jeg har overværet folk lave lyd på de mærkeligste setups. Der er jo heller ingen folk der høre ens.
|
|
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
Man kan også banke søm i med et baseball-bat, men derfor er en hammer stadig det bedste værktøj :) Men skal ærligt indrømme, at jeg ikke ved meget om de krav der er til mixing osv, så det var også bare en undren fra min side, da jeg ikke har oplevet Klipsch som de mest neutrale højttalere. Bliver din bio opsat på Sjælland eller i Jylland? HVis du inviterer til demo når det er oppe, kunne det være intressant at komme og lytte :)
|
|
dr gonzo
Funktioner
Tak(0)
|
Københavns området ;-) En demo kan nok arrangeres.
|
|
dr gonzo
Funktioner
Tak(0)
|
Første post opdateret: Akustiskforbedringer leveres nu af GIK Acoustic, Tak til Jonas_h for headsup.
|
|
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
Glad for, at jeg kunne hjælpe :)
Spurgte du/snakkede de om deres scatter plates man kan tilkøbe deres paneler? Jeg synes de ser meget interessante ud da de tilføjer diffusion/scattering til højere frekvenser så man ikke får et for dødt rum.
|
|
Besvar | Side <1234 38> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |