recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4 ugers ventetid på nyt fjernsyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket4 ugers ventetid på nyt fjernsyn

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jespergl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Emne: 4 ugers ventetid på nyt fjernsyn
    Sendt: 28-Januar-2010 kl. 17:34
hej alle .

jeg har brug for lidt hjælp her.

sagen er at den 13 januar blev mit samsung plasma  repareret af prestige service hos mig selv.
14 januar konstaterer jeg at fejlen stadig er til stede og kontakter herefter Servicecenter gruppen (prestige service er liciteret til dem)de arrangerer afhentning og vil starte en rma sag så jeg kan få et nyt tv. der går så yderligere 2 uger hvor jeg ikke hører fra dem medmindre jeg selv ringer til dem så 25 januar får jeg en mail fra dem med rma sags nr osv og jeg skal kontakte købsstedet for at få udleveret et t(DANSK IT LAGER)dem får jeg så en mail fra hvori der står mit tv ikke er på lager før 23-02 2010 og om jeg kunne tænke mig noget andet.jeg vil så gerne opgradere til 58 tommer modellen da de ikke har andre tilsvarende mit men jeg gav 21-07-09 15748 kr for mit og jeg skal betale 2649 kr i difference for 58 tommer modellen som koster 17346kr nu. forskellen imellem min købspris og 58 tommer modellen er reelt 1598 kr som jeg gerne vil betale men de kræver 2649 fordi mit tv koster 14699 kr nu.jeg vil gerne opgradere men jeg synes at bare så betaler jeg vist også nok for det 15748+2649 =18397 kr. ellers skal jeg vente 4 uger endnu og det er lang tid uden fjernsyn og så dybe intelektulle samtaler kan jeg altså ikke føre med min kone i 4 uger der spiller fjernsyn en stor rolleLOL hva kan jeg gøre .dansk it lager vil ikke hæve handlen og de vil ikke give afslag i difference prisen .det har jeg prøvet så hva så nu .er virkelig arrig og irriteret over alt dette

mvh jesper
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 18:53
kom nu derude er der slet ikke nogen som kan hjælpe
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 21:36
Halloo Sandal  hvor er du henne når jeg skal bruge dig

mvh jesper

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 21:50
Hvis jeg var dig, så ville jeg få en tilgodeseddel og vente de de nye 2010 modeller kom. Og imellemtiden ville jeg købe et billigt brugt tv, som hurtigt kunne skydes af igen, når du fik dit rigtige tv.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 22:09
ja det kunne jeg godt gøre men jeg er jo tilfreds med det jeg havde og de vil jo ikke ophæve handlen og desuden tror jeg ikke at alt det 3d halløj er noget for mig,jeg kan jo ikke skifte tv hver år der kommer noget nyt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af jespergl jespergl skrev:

ja det kunne jeg godt gøre men jeg er jo tilfreds med det jeg havde og de vil jo ikke ophæve handlen og desuden tror jeg ikke at alt det 3d halløj er noget for mig,jeg kan jo ikke skifte tv hver år der kommer noget nyt.

Du skal jo hellere ikke ophæve handlen, bare vente til de nye Samsung modeller kommer i marts mdr.  Om de nye modeller kan 3D, kan du jo være ligeglad med, hvis du ikke skal bruge det.
Et billigt brugt tv kan fåes fra 1500-2500,- som kan sælges igen. 
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 22:45
1500 -2500 for brugt tv og så yderligere  penge til når de nye modeller ankommer da et fornuftigt gæt vil ligge på ca 20000 kr og mere for de gode modeller.nej jeg tror nu jeg vil beholde det jeg HAVDE for det har jeg jo ikke længere men jeg må ha mig en snak med forbruger hotlinen i morgen og se hva de siger til alt det her.Angry
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af jespergl jespergl skrev:

hej alle .

jeg har brug for lidt hjælp her.

sagen er at den 13 januar blev mit samsung plasma  repareret af prestige service hos mig selv.
14 januar konstaterer jeg at fejlen stadig er til stede og kontakter herefter Servicecenter gruppen (prestige service er liciteret til dem)de arrangerer afhentning og vil starte en rma sag så jeg kan få et nyt tv. der går så yderligere 2 uger hvor jeg ikke hører fra dem medmindre jeg selv ringer til dem så 25 januar får jeg en mail fra dem med rma sags nr osv og jeg skal kontakte købsstedet for at få udleveret et t(DANSK IT LAGER)dem får jeg så en mail fra hvori der står mit tv ikke er på lager før 23-02 2010 og om jeg kunne tænke mig noget andet.jeg vil så gerne opgradere til 58 tommer modellen da de ikke har andre tilsvarende mit men jeg gav 21-07-09 15748 kr for mit og jeg skal betale 2649 kr i difference for 58 tommer modellen som koster 17346kr nu. forskellen imellem min købspris og 58 tommer modellen er reelt 1598 kr som jeg gerne vil betale men de kræver 2649 fordi mit tv koster 14699 kr nu.jeg vil gerne opgradere men jeg synes at bare så betaler jeg vist også nok for det 15748+2649 =18397 kr. ellers skal jeg vente 4 uger endnu og det er lang tid uden fjernsyn og så dybe intelektulle samtaler kan jeg altså ikke føre med min kone i 4 uger der spiller fjernsyn en stor rolleLOL hva kan jeg gøre .dansk it lager vil ikke hæve handlen og de vil ikke give afslag i difference prisen .det har jeg prøvet så hva så nu .er virkelig arrig og irriteret over alt dette

mvh jesper

Umiddelbart gør IT Lageret som de skal - de tilbyder dig omlevering, og gør de det, kan du ikke kræve at få handlen hævet.

"§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem 

1) afhjælpning af mangelen, 
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering), 
3) et passende afslag i købesummen eller 
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig. 

Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet. 

Spørgsmålet er som, om det faktisk sker uden gene for dig - 4 uger uden tv, er måske nok lidt af en gene? 

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning."
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 23:01

Noget helt andet, er du OBS på at 50" og især 58" udgaven af 855 kan med stor chance ha støj problemer? og prestige service kan IKKE rette det!

Bl.a. derfor jeg vil råde dig til at gå efter deres 2010 modeller, som man vil formode det er rettet på.

Redigeret af kskruger - 28-Januar-2010 kl. 23:03
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 00:01

Ombytning – hvor længe må sælger være om at levere en ny vare
Ombytning kan ske meget hurtigt, hvis sælger blot kan tage en anden vare ned fra hylden og give den til køberen. Men det kan tænkes, at ombytning trækker ud, fordi sælger er længe om at vurdere, om han vil imødekomme forbrugerens krav om ombytning, eller fordi der er tale om en vare, som sælger ikke har på lager.
Hvor lang tid køber skal afvente en ombytning afhænger af:

• hvor svært det er at vurdere, om varen er mangelfuld
  • om det er en vare, som køber har svært ved at undvære
  • og om sælger har stillet en erstatningsgenstand til rådighed for forbrugeren

Hvis sælger er for længe om at ombytte, kan det medføre, at køber kan hæve handlen eller kræve et afslag.

rimelig tid betegnes som maks 2 uger.det har jeg fået at vide i dag fra en jurist i forbrugerstyrelsen og der vil gå yderligere 4 uger før de kunne levere.

Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 10:45
De har forgæves forsøgt at rette fejlen, uden held, jeg vil mene du er berettiget til at ophæve handlen, og få pengene tilbage, det fulde beløb, så kan du købe det ønskede tv bagefter til den nævnte merpris.

Jeg ville ringe til forbrugerklagenævnet og forhøre mig, de kan helt klart give dig besked om dine muligheder, det er gratis at ringe og få råd af dem.

Til top
Energyzhig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2008
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 11:29
Bare en tanke med hensyn til ombytning til 58" ... Hvis differencen var faldet, ville du så have accepteret at skulle betale den difference der var på købstidspunktet ?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu