Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jespergl
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
|
Sendt: 29-Januar-2010 kl. 11:49 |
jeg har snakket med forbrugerstyrelsen idag og jeg får medhold af dem i at 4 uger er ikke acceptabelt at vente. det hedder maks 2 uger. og henblik på¨ophævelse af handlen får jeg også medhold og det er den pris jeg har betalt som jeg skal have tilbage og mht. opgraderingen til 58 tommer er det også min købspris det beregnes udfra og ikke hva det koster idag så nu må vi se.jeg har skrevet et klagebrev til dem i dag så må jeg vente og se hva udfaldet bliver
|
|
Joho
Super bruger
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Status: Offline
Point: 272
|
Sendt: 29-Januar-2010 kl. 16:38 |
Lyder ikke rimeligt at de kun vil ombytte til en 58" mod merprisen til dit fjernsyns nuværende pris.
Det svarer jo lidt til at de kun vil ophæve handelen til fjernsynets nuværende pris - og ikke den daværende købspris...
Redigeret af Joho - 29-Januar-2010 kl. 16:40
|
Med god hilsen
John
|
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
|
Sendt: 29-Januar-2010 kl. 18:32 |
måske kan en reference sag være den gamle philips 37pf9731d sag?
Der fik flere det fulde beløb betalt tilbage, og ikke den værdi det have 12 måneder senere..
sammenligner man sagerne, så bør din sælger nok give efter, eller stå ret hvis du tager sagen med forbruger nævnet.. Så kan det være de vil spare sags omkostningerne..
PRoblemet er så om forhandleren vil gøre som sagen vil afgøre, det havde tapeconnection også lidt problemer med i starten..Først da philips kom ind i billedet, skete der noget..
Så langt ved jeg ikke om du kan gå med dit tv..
|
|
jespergl
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
|
Sendt: 29-Januar-2010 kl. 19:37 |
jeg er ved at nå der til hvor jeg vil gå hele vejen.jeg har skrevet en mail og sendt et brev med kvittering for modtagelse jeg har intet hørt overhovedet og jeg vil bare ikke spises af med den omgang sælger bavl jeg fik i går :bla bla forbruger elektronik falder i pris,vi taber penge bla bla ta en kiks mand .det er bare ærgeligt for dem og ikke mit problem.jeg har fremsat 2 krav til dem :Pengene tilbage eller opgradering til 58" mod merpris på 1598 kr.Har som nævnt tidligere snakket med forbrugerstyrelsen i dag og der fik jeg medhold i det hele og de mener selv jeg har en god sag imod dansk it lager.
|
|
MoTiNI
Super bruger
Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
|
Sendt: 29-Januar-2010 kl. 20:10 |
Nu er det jo ikke forretningen dom taber penge, produktet burde gå retur til producenten. Så forretningen burde kun have udgift til fragten af produktet.
Redigeret af MoTiNI - 29-Januar-2010 kl. 20:11
|
|
|
jespergl
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
|
Sendt: 29-Januar-2010 kl. 20:18 |
fjernsynet er sendt tilbage til samsung .det har jeg fået at vide af servicecenter gruppen som står for reparationerne,så mon ikke dansk it lager har krattet deres penge ind .???
Redigeret af jespergl - 29-Januar-2010 kl. 20:22
|
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
|
Sendt: 29-Januar-2010 kl. 21:53 |
MoTiNI skrev:
Nu er det jo ikke forretningen dom taber penge, produktet burde gå retur til producenten. Så forretningen burde kun have udgift til fragten af produktet.
|
de taber jo den fortjeneste som var på salget..
udover ekstra fragtomkostninger, som distributør dækker.
|
|
slettet.18124
--
Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
|
Sendt: 30-Januar-2010 kl. 06:26 |
Det kan godt være at de mister fortjensten på dette tv, men de har helt sikkert mistet en kunde der aldrig kommer igen, plus dårlig omtale hvor mulige kunder måske fravælger dem p.g.a et rygte om dårlig kundeservice.
Personligt kommer jeg aldrig mere i en butik jeg syntes har givet mig en dårlig behandling/service, ligesom jeg dropper et produkt/mærke der går i stykker indenfor de første 2 år, for så har jeg mistet tilliden til det, og vælger et andet mærke.
Så butikkerne kan lige så godt lære det, at behandle sine kunder ordenligt, i dette tilfælde prøver de helt klart at snyde kunden, for at de kan score nogle ekstra penge.
Redigeret af Jan.Larsen - 30-Januar-2010 kl. 06:27
|
|
jespergl
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
|
Sendt: 30-Januar-2010 kl. 08:24 |
ja jeg kan roligt sige at når alt dette her er overstået så skal jeg ALDRIG handle med dansk it lager igen.kan ikke ligefrem påstå at jeg har noget pænt at sige om dem.
|
|
jespergl
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
|
Sendt: 31-Januar-2010 kl. 11:42 |
Jeg har set at Dansk IT Lager har ehandelsmærket og for at ha det skal de følge forbrugerklagenævnets afgørelser,men det det viser sig at ehandels fonden også har en klageinstans som jeg kan kontakte i morgen hvis jeg ikke hører fra dem.de kan i værste fald få frataget deres ehandels mærke og så ender de på firma tjek,nu må jeg se tiden an
Redigeret af jespergl - 31-Januar-2010 kl. 11:43
|
|
slettet.18124
--
Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
|
Sendt: 31-Januar-2010 kl. 20:05 |
Det der E-mærke er ingenting værd, det giver dig ingen garanti for noget, en butik kan svindle og bedrage deres kunder, alligevel skal der utrolig meget til for at deres E-Mærke bliver frataget.
Sæt din lid til de vil give dig pengene tilbage uden bøvl, ellers kør en sag igennem Forbrugerklagenævnet som jeg tidligere har nævnt, det koster 160,- at fører sagen, dem får du refunderet hvis du vinder sagen, eneste ulempe er at det kan trække ud, afhængig af hvad firmaet vælger at gøre, selv om du vinder sagen, kan de alligevel trække sagen i langdrag.
|
|
jespergl
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
|
Sendt: 31-Januar-2010 kl. 20:34 |
Jeg vil snakke med dem i morgen og forklare dem sagen .jeg gider ikke mere bøvl med dem,men det kan jo ende med en sag i forbrugerklagenævnet,men det er jo lige det om de så vil følge den afgørelse.Jeg vil bare gerne ha mine penge igen så jeg kan komme ud af den handel med dem og købe et nyt fjernsyn et andet sted.
|
|