recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K UHD TV - tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K UHD TV - tråden

 Besvar Besvar Side  <12345 13>
Forfatter
Besked
LeBlodia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeBlodia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 23:31
Jeg har ikke selv et UHD TV, men vil da lige bidrage med en enkel video som jeg kender til. I opløsning skal vælges "original", så skulle det være i 4K

www.youtube.com/watch?v=g0gZES2pTWk

Hvis linket ikke virker kan I Google "star citizen hornet commercial"
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 00:20
Iflg. min iPad APP er der ingen 4K videoer på youtube der vises i andet end 576i. Det kan selvfølgelig være min iPad der tager fejl, omvendt så siger den 1080i på yousee og 1080p via BD.

Så alt andet lige - hvis korrekt, så viser det blot hvilken glimrende scaler der sidder i de forskellige TV, for flotte, det er de "4K videoer".

Desuden hakker billedet ikke hos mig ved youtube videoerne, som når jeg ser Panasonics 4K APPSmile


Redigeret af Hother - 17-Juli-2014 kl. 00:26
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Iflg. min iPad APP er der ingen 4K videoer på youtube der vises i andet end 576i. Det kan selvfølgelig være min iPad der tager fejl, omvendt så siger den 1080i på yousee og 1080p via BD.

Så alt andet lige - hvis korrekt, så viser det blot hvilken glimrende scaler der sidder i de forskellige TV, for flotte, det er de "4K videoer".

Desuden hakker billedet ikke hos mig ved youtube videoerne, som når jeg ser Panasonics 4K APPSmile

Så er det nok en fejl et sted, for opløsningen er nu ok (for ovennævnte video - ikke at den rigtig imponerer).


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 07:02
rasmusvn: Et screenshot fra en PC?

YouTube vil levere 4K-video til Smart TV med VP9 codec. Det har ingen Smart TV i dag. Mig bekendt er der ingen Smart TV som kan dekode 4K-mpeg4, som man i visse tilfælde kan få igennem fra YouTube på en PC.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 08:29
@Rasmus: Er Samsung F9000's UHD format bestående af 4 MPEG4 filer ikke et 'ægte' 4K format?
Til top
troopa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2014
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troopa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 08:30
..

Redigeret af troopa - 17-Juli-2014 kl. 11:10
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Iflg. min iPad APP er der ingen 4K videoer på youtube der vises i andet end 576i. Det kan selvfølgelig være min iPad der tager fejl, omvendt så siger den 1080i på yousee og 1080p via BD.

Så alt andet lige - hvis korrekt, så viser det blot hvilken glimrende scaler der sidder i de forskellige TV, for flotte, det er de "4K videoer".

Desuden hakker billedet ikke hos mig ved youtube videoerne, som når jeg ser Panasonics 4K APPSmile

Så er det nok en fejl et sted, for opløsningen er nu ok (for ovennævnte video - ikke at den rigtig imponerer).


Ja der må være noget galt et eller andet sted. Måske mit Pana ikke kan dekode det modtagne signal. På den anden side ser billedet bestemt bedre ud end et opskaleret 576 billede - mystiskSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

@Rasmus: Er Samsung F9000's UHD format bestående af 4 MPEG4 filer ikke et 'ægte' 4K format?

Det kan vel bedst betegnes som et "hack" Smile

Men nogle af de prøvesendinger man har lavet på tv-kanaler i 4K har brugt samme metode, blot af hensyn til tests.
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

rasmusvn: Et screenshot fra en PC?

YouTube vil levere 4K-video til Smart TV med VP9 codec. Det har ingen Smart TV i dag. Mig bekendt er der ingen Smart TV som kan dekode 4K-mpeg4, som man i visse tilfælde kan få igennem fra YouTube på en PC.

Jep, fra pc.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 06:19
Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

 
Jep, fra pc.

Det er interessant, at bitraten er blot 13,5 Mb/s. Ifølge YouTube skulle deres 4K-videoer kunne gå helt op på 35-45 Mb/s: http://https://support.google.com/youtube/answer/1722171

Det kunne være sjovt at kigge på lidt flere klip og se hvad de ligger på. I mit hoved er det lige på grænsen for Google at kalde 13,5 Mb/s ved mpeg4 for "4K".
Til top
jvks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jvks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 11:02
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730





Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2014 kl. 09:12
Blot for info til dem der ikke har Pana TX-AX800 serien i deres købsinteresse pga. manglende Netflix 4K.

TX-AX800 serien vil få en s/w opdatering der inkludere Netflix 4K modtagelse/streaming. Det blev bekræftet af Panasonic på IFA i går, og også "Bekræftet" af Lars, som deltager på IFA udstillingen. Det fremgår af nyheden om Pana TX-AX900 i kommentarfelterne:

"Ja, de nye Panasonic TV har Netflix 4K (og Amazon ditto).

Der kommer også en opdatering til AX800 der giver Netflix 4K".





Redigeret af Hother - 04-September-2014 kl. 09:13
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu