recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K UHD TV - tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K UHD TV - tråden

Besvar Besvar Side  <1 56789 13>
Forfatter
Besked
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 11:46
Det fungerer også mellem en iPad Air og et Sony W8-TV.
Så længe de er på samme netværk behøver de ikke engang at være parret.

Men OK, det har jo ikke meget med UHD at gøre...

Redigeret af Thomas Jensen - 12-December-2014 kl. 11:47
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 13:01
Nå, så siger rygterne at LG vil præsentere et 8K OLED på CES 2015.
En 55" prototype.

Ak ja, så skal Hother snart have nyt TV igen...
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 11:01
Har nu haft mit Beovision 4K tv et stykke tid og må sige jeg er meget tilfreds med det billede det viser. Hvad enten det er alm. HD tv kanaler eller 1080p film jeg smider efter det, kommer der et sindssygt godt billede!

Har nu også set et par film med min kæreste (som ikke er tv nørd) hvor vi senest så Pretty Woman. Hendes indtryk af billedekvalitet oplever hun sådan:

Det er som om der ikke er det normale tv/film filter på billedet, man kan jo se alle detaljer og urenheder i billede næsten som at være der selv og næsten FOR godt et billede. Men sjovt at høre hendes indtryk af hvad hun ser og hvordan hun oplever billedet.

Man får også bare lyst til at se alle mulige tidligere film igen, bare fordi det ser SÅ meget bedre ud Approve

Glædelig 4K jul.

Redigeret af MichaelA - 22-December-2014 kl. 11:02
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Har nu haft mit Beovision 4K tv et stykke tid og må sige jeg er meget tilfreds med det billede det viser. Hvad enten det er alm. HD tv kanaler eller 1080p film jeg smider efter det, kommer der et sindssygt godt billede!

Har nu også set et par film med min kæreste (som ikke er tv nørd) hvor vi senest så Pretty Woman. Hendes indtryk af billedekvalitet oplever hun sådan:

Det er som om der ikke er det normale tv/film filter på billedet, man kan jo se alle detaljer og urenheder i billede næsten som at være der selv og næsten FOR godt et billede. Men sjovt at høre hendes indtryk af hvad hun ser og hvordan hun oplever billedet.

Man får også bare lyst til at se alle mulige tidligere film igen, bare fordi det ser SÅ meget bedre ud Approve

Glædelig 4K jul.

Jeg er ligeledes ikke tv nørd og kan fuldstændig genkende den forklaring.

Det er som om at den textur som film normalt er 'svøbt' i mangler efter TV opgraderingen.
Før i tiden var man aldrig i tvivl om hvorvidt man var dumpet ned i et 'normalt' TV program eller en film - nu er der sjældent den store forskel.
Jeg synes ikke det er en ubetinget fordel altid.

Jeg sluger programmer som 'Vores planet' råt nu hvor billedet er blevet så flot - det interesserede mig ikke så meget før LOL

Også glædelig jul herfra - til både nørder, feinsmeckere og alle os andre Wink
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2009
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 12:41
Glædelig jul til alle :-D
@Bladerunner, er det et Samsung ....8505 tv du har/ er du tilfreds med det?
Mvh
Jan
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 11:03
Scratch that.

Redigeret af Thomas Jensen - 27-December-2014 kl. 10:05
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Ja, så har jeg bestilt et 50" AX800E.
Grunden er at jeg havde ca. 13.000 kr. for meget på kontoen her sidst på måneden, og så var 13.333 kr. hos AV-Connection jo et godt tilbud.

Bevares, 50" er jo ikke enormt men til min lille stue og 2 m kiggeafstand, så går det jo nok. Desuden spiller TV'ets vægt også en rolle, da jeg er ene om at løfte det på plads (det skal dog ikke hænge på væggen).
Lyden klares af mit Sony TV-møbel med indbygget soundbar og subwoofer.

Jamen det var da en fin efterjulegave til dig selv. Håber at du bliver meget tilfreds med indkøbetTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 12:45
Nå, jeg valgte sent i aftes at annullere ordren, da jeg dels syntes at 50" var for lille og dels at jeg handlede lidt overilet.
Fakta er jo at jeg er glad for mit nuværende Sony, så jeg overvejer et 55X8505B også selv om det kun er med IPS-panel.

Så jeg beklager forstyrrelsen af tråden.

Redigeret af Thomas Jensen - 27-December-2014 kl. 10:13
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Ja, så har jeg tre styks reservefjernsyn, når det ankommer.
To Sony (40HX755 & 50W805B)
Plus et Samsung UE46F7005.

Så mon ikke at jeg har fjernsyn nok til resten af livet (5-10 år til anslår jeg)?
Ah..... skal vi ikke lige give det en pæn sjat år mere - det synes jegTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Glædelig jul til alle :-D
@Bladerunner, er det et Samsung ....8505 tv du har/ er du tilfreds med det?

Hejsa,

Det er et 7505 og jeg synes det er et fantastisk fjernsyn Smile
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Point: 796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 14:10
Hej alle jer folk med 4K TV
jeg overvejer at investere i Samsungs UE65HU7505 som Komplett.dk har til 14999
Geunden til jeg netop overvejer dette TV er at jeg gerne vil have et Fladt TV som også er pæn at se på og så fordi de giver 5 års garanti, hvilket jeg godt kan lide trygheden ved :)
er det et TV i kan anbefale ???

hvad har i andre 4K ejere valgt af TV og evt. hvorfor ?

Redigeret af Flarup - 30-December-2014 kl. 14:35
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

Hej alle jer folk med 4K TV
jeg overvejer at investere i Samsungs UE65HU7505 som Komplett.dk har til 14999
Geunden til jeg netop overvejer dette TV er at jeg gerne vil have et Fladt TV som også er pæn at se på og så fordi de giver 5 års garanti, hvilket jeg godt kan lide trygheden ved :)
er det et TV i kan anbefale ???

hvad har i andre €K ejere valgt af TV og evt. hvorfor ?

Valgte Pana 58AX800:

• Bedre billede, ret plasma-like
  • Bedre byggekvalitet i forhold til mange andre
  • Tror nok mere på Panasonics kvaliteter i almindelighed i forhold til f.eks. Samsung.

Men men..... så taler vi jo også en hel anden pris med mit Pana. Og Samsung giver meget for pengeneSmile
Til top

Besvar Besvar Side  <1 56789 13>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu