|
4K (Ultra HD materiale) |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4006 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Har du noget Rasmus, der passer til Samsung TV? J
|
||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
Mener du at den eneste måde at spille filbaseret 4K er via det der besynderlige QFHD format? Det lyder meget arbejdsintensivt for at sige det pænt.
Hvad sker der hvis du tilslutter en laptop eller lignende via HDMI til skærmen. Bliver den genkendt som et 4K display og kunne det ikke tænkes at du kunne spille 4k direkte fra youtube på den måde? Hvad med Vimeo har de ikke noget også? Jeg mener HDMI 1.4 understøtter også 4K, men dog kun med begrænset framerate.
Redigeret af dpny - 03-November-2013 kl. 15:09 |
||
![]() |
||
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4006 |
|
Den kan naturligvis spille 4K fra HDMI, men hvis du vil spille 4K fra USB stick eller NAS, kan den lige nu kun QFHD. Der kom en firmware opdatering i går, men den har ikke ændret det faktum. |
||
|
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
ØV da! Det må man da håbe de får lavet om på. Det havde jo været lidt mere lækkert hvis TVet selv kunne frem for at man tvinges til en ekstern enhed. Det andet med at kode fra et format til et andet bliver man meget hurtigt træt af.
Redigeret af dpny - 03-November-2013 kl. 15:26 |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
|
http://www.4kdownload.com/
du skal huske og vælge original HD på youtube, så har den rigtige opløsning de ligger i mp4, men min dune kan ikke afspille dem
har kun prøvet via pc
Redigeret af xcardman - 03-November-2013 kl. 16:38 |
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6286 |
|
Ville også gerne høre mere om dit nye tv
![]() MVH
|
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Prøv her. Ved dog ikke om Netflix app'en på TV'et kan klare det?
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1383459135 |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4760 |
|
Hej Hummelmose. Et par sider længere fremme i dit eget link bliver der linket til dette: Jeg havde JDownloader kørende mens jeg kiggede og dens LinkGrabber grabbede en del links. Jeg er gået i gang med at downloade 4 af de største filer: Sintel.4K.mkv - 4k_QHD_RostDuck_30p.mp4 - NoiseRed-25fps-SlowMotion-120mbs - NoiseRed-50fps-45mbs.mkv Måske kan du bruge en af dem? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 03-November-2013 kl. 21:49 |
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4676 |
|
Nej desværre. Jeg har ikke selv har det inde på testbænken, så jeg har ikke rigtig forsøgt mig med afspilning fra USB. En ting jeg dog bemærkede på CES i januar var, at det indhold Samsung selv afspillede på deres UHD-tv var kodet i mpeg2. Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig med at få noget igennem i stedet for den lidt spøjse lappeløsning? Se billede her:
Redigeret af Rasmus Larsen - 04-November-2013 kl. 06:24 |
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
|
Jeg vil se om jeg kan få fat i den originale USB stick fra Samsung.
|
||
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4676 |
|
Hvad med HDMI 2.0, Jens? Hvad har Samsung sagt om det?
Jeg kan stadig ikke få noget "officielt" ud af dem, men jeg kan næsten forstå, at Evolution Kit til F9005 bliver en erstatning for den eksterne boks, og ikke ligesom på de andre modeller, hvor det er et nyt modul til bagsiden.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
|
Ja. Der kommer i forbindelse med CES en helt ny boks. Den skulle så overholde HDMI2 standarden samt de officielle mpeg5 standarder. Kommer nok til at koste mellem 3-4.000 kr. |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |