recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K (Ultra HD materiale)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K (Ultra HD materiale)

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 4006
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ellers så er der TimeScapes, men den koster dog. Det er den flere af producenterne selv bruger som demo ved præsentationer :)
http://timescapes.org/

Har du noget Rasmus, der passer til Samsung TV?

J
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 15:07
Mener du at den eneste måde at spille filbaseret 4K er via det der besynderlige QFHD format? Det lyder meget arbejdsintensivt for at sige det pænt.

Hvad sker der hvis du tilslutter en laptop eller lignende via HDMI til skærmen. Bliver den genkendt som et 4K display og kunne det ikke tænkes at du kunne spille 4k direkte fra youtube på den måde? Hvad med Vimeo har de ikke noget også? Jeg mener HDMI 1.4 understøtter også 4K, men dog kun med begrænset framerate.

Redigeret af dpny - 03-November-2013 kl. 15:09
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Mener du at den eneste måde at spille filbaseret 4K er via det der besynderlige QFHD format? Det lyder meget arbejdsintensivt for at sige det pænt.

Hvad sker det hvis du tilslutter en laptop eller lignende via HDMI til skærmen. Bliver den genkendt som et 4K display og kunne det ikke tænkes at du kunne spille 4k direkte fra youtube på den måde? Jeg mener HDMI 1.4 understøtter også 4K, men dog kun med begrænset framerate.

Den kan naturligvis spille 4K fra HDMI, men hvis du vil spille 4K fra USB stick eller NAS, kan den lige nu kun QFHD.  Der kom en firmware opdatering i går, men den har ikke ændret det faktum.

Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 15:25
ØV da! Det må man da håbe de får lavet om på. Det havde jo været lidt mere lækkert hvis TVet selv kunne frem for at man tvinges til en ekstern enhed. Det andet med at kode fra et format til et andet bliver man meget hurtigt træt af.

Redigeret af dpny - 03-November-2013 kl. 15:26
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 16:33
http://www.4kdownload.com/

du skal huske og vælge original HD på youtube, så har den rigtige opløsning
de ligger i mp4, men min dune kan ikke afspille dem

har kun prøvet via pc

Redigeret af xcardman - 03-November-2013 kl. 16:38
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 16:47
Ville også gerne høre mere om dit nye tvSmile...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 19:03
Prøv her. Ved dog ikke om Netflix app'en på TV'et kan klare det?
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1383459135
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4760
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 21:48

Hej Hummelmose.

Et par sider længere fremme i dit eget link bliver der linket til dette:

Jeg havde JDownloader kørende mens jeg kiggede og dens LinkGrabber grabbede en del links.

Jeg er gået i gang med at downloade 4 af de største filer: Sintel.4K.mkv - 4k_QHD_RostDuck_30p.mp4 - NoiseRed-25fps-SlowMotion-120mbs - NoiseRed-50fps-45mbs.mkv

Måske kan du bruge en af dem?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 03-November-2013 kl. 21:49
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 05:47
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Ellers så er der TimeScapes, men den koster dog. Det er den flere af producenterne selv bruger som demo ved præsentationer :)
http://timescapes.org/

Har du noget Rasmus, der passer til Samsung TV?

J

Nej desværre. Jeg har ikke selv har det inde på testbænken, så jeg har ikke rigtig forsøgt mig med afspilning fra USB. En ting jeg dog bemærkede på CES i januar var, at det indhold Samsung selv afspillede på deres UHD-tv var kodet i mpeg2. Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig med at få noget igennem i stedet for den lidt spøjse lappeløsning?

Se billede her:

Redigeret af Rasmus Larsen - 04-November-2013 kl. 06:24
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 09:22
Jeg vil se om jeg kan få fat i den originale USB stick fra Samsung.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 10:01
Hvad med HDMI 2.0, Jens? Hvad har Samsung sagt om det?

Jeg kan stadig ikke få noget "officielt" ud af dem, men jeg kan næsten forstå, at Evolution Kit til F9005 bliver en erstatning for den eksterne boks, og ikke ligesom på de andre modeller, hvor det er et nyt modul til bagsiden.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 11:56

Hvad med HDMI 2.0, Jens? Hvad har Samsung sagt om det?

Jeg kan stadig ikke få noget "officielt" ud af dem, men jeg kan næsten forstå, at Evolution Kit til F9005 bliver en erstatning for den eksterne boks, og ikke ligesom på de andre modeller, hvor det er et nyt modul til bagsiden.

Ja. Der kommer i forbindelse med CES en helt ny boks. Den skulle så overholde HDMI2 standarden samt de officielle mpeg5 standarder.

Kommer nok til at koste mellem 3-4.000 kr.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu