|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 66> |
Forfatter | ||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
![]() |
|
Det kommer sandsynligvis ikke før der kommer DD 5.1 lyd på Canal Digital ..
|
||
![]() |
||
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() |
|
Hvis jeg trykker 2.gange på info og derefter på grøn knap på min Zaptor, står der lyd i Mpeg 1 og i 1 kanal :-(
Har også tjekket alle mine højtaller, der kommer kun lyd ud af min centerhøjtaller...
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Og Julekalenderen kl 19.30 var i perfekt 5.1 DTS surround.
![]() |
||
![]() |
||
ghost-the-man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2007 Sted: DK (nordøstfyn) Status: Offline Point: 1647 |
![]() |
|
Har stadigvæk ingen lyd i centeren ved dansk lydspor,på DR HD via DVB-T,vælge jeg engelske lydspor er der lyd i centeren,synes også at dialogen kommer lidt for meget ud i fronthøjttalerne,selve lyden er okay,men jeg foretrækker at se DR-HD fra CD via satellitten,selvom det ikke er med 5.1 lyd.
|
||
![]() |
||
Ophørt ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Nord Falster Status: Offline Point: 1196 |
![]() |
|
Hvordan kan din reciver køre pagten i dts 5.1, når de sendte den i stereo.
Og lige et lille fif. inde på dr.dk/programoversigten. Der står der, hvilken lyd de sender, og billede, osv. Og det enste der kommer i 5.1, det er en fil i aften, efter manden med de gyldne ører
|
||
![]() |
||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
![]() |
|
Det danske lydspor er kun i 2 kanal (HE-AAC 2.0) hvorimod det engelske er HE-AAC 3/2.1 - altså ægte 5.1.
Mit Sony TV spytter kun 2 kanal PCM lyd uanset valg af lydspor - troede ellers det var meningen at TV'et selv skulle transcode HE-AAC formatet til enten AC3 eller DTS som ens surround reciever forstår ? Det er mig bekendt ingen surround reciever pt der forstår HE-AAC lydformatet ?
|
||
![]() |
||
ghost-the-man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2007 Sted: DK (nordøstfyn) Status: Offline Point: 1647 |
![]() |
|
Så kan jeg bedre forstå det,det er fordi min receiver viser 5.1 dts,lige meget om den står på dansk eller engelske lydspor. |
||
![]() |
||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1263 |
![]() |
|
Jeg tvivler på at DR i fald de vil sende multikanal sender DTS. Mon ikke DD er det oplagte valg? Det er i hvert tilfælde den platform der understøttes bredest (uanset at mange anser DTS som et bedre format). Men vil da lige tjekke hvad computeren siger i aften, med GraphStudio burde det være en smal sag at connecte til den rå lyd og inspicere formatet.
I kan sagtens regne med at en MPEG4-boks roder med lyden inden den sendes videre... |
||
![]() |
||
culrich ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 93 |
![]() |
|
HE-AAC 2.0 kan indeholde mutilkanal lyd og er meget mere effektivt komprimeret end Dolby Digital, DD, AC-3.
Dvs. med en bitrate på omkring 200 kbit/s (ca halvdelen i forhold til AC-3), opnår man en væsentlig bedre lydkvalitet.
Dolby har lavet en standard, Dolby Pulse, som egentligt blot er en spcifikation på at re-encode HE-AAC -> AC-3, men hvis bitraten på HE-AAC overstiger ca. 160 kbit/s opnår vi et tab i lydkvalitet.
Derfor er det bedst at re-encode til DTS istedet, da dette format har en meget højere bitrate (1.5 Mbit/s), således vi ikke får noget tab.
Men det kræver dit TV/STB understøtter denne feature.
/Christian
Redigeret af culrich - 02-December-2009 kl. 09:34 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
|
PCM er det 'rå' ukomprimerede signal (svarende til hvad du finder på en CD) - DTS er en måde at "pakke" signalerne på. Du kan altså ikke sende DTS som PCM - det ville svare til at du overfører en .MP3 lydfil som .WAV
-Kent |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 66> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |