recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5 mdr i fængsel for at se gratis satellit TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5 mdr i fængsel for at se gratis satellit TV

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:


Man kan også sige det sådan at hvis jeg køber en plante på planteskolen og jeg tager frø fra den plante, sår dem og dyrker nye planter frem som jeg giver eller sælger til mine venner, har jeg så stjålet noget fra planteskolen, har de har et tab fordi de ikke kan sælge planter til mine venner?


Nej, sådan kan man absolut ikke sige i denne forbindelse. Det er en helt skæv sammenligning og vidner kun om dit ukendskab til loven.

Flemming


Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 19:49
Altså, laver man noget kriminelt, så må man tage straffen, uanset om det er bøde eller fængsel. Hvis man som i dette tilfælde sælger gratis TV til andre helt bevidst, så bør man sætte sig ind i hvad man har i vente, hvis man bliver opdaget.

Straf er jo også beregnet til at virke afskrækkende.

Vi kan sq ikke blive ved med ikke at tildele ret meget straf. I dag er det jo sådan, at en dommer i mange tilfælde forsøger at finde alle mulige undskyldninger for ikke at straffe en kriminel.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 21:29
Kampus ret den overskrift, den er helt forkert.
Han er faktisk den eneste der har betalt for tv pakken.

Har får straffen fordi han igen har delt sit abonnement, og tjent mange penge på det.
Helt fair straf
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:


Man kan også sige det sådan at hvis jeg køber en plante på planteskolen og jeg tager frø fra den plante, sår dem og dyrker nye planter frem som jeg giver eller sælger til mine venner, har jeg så stjålet noget fra planteskolen, har de har et tab fordi de ikke kan sælge planter til mine venner?


Nej, sådan kan man absolut ikke sige i denne forbindelse. Det er en helt skæv sammenligning og vidner kun om dit ukendskab til loven.

Flemming




Kender udemærket loven det er slet ikke det, og den er også fin nok. Men at fremstille en digital kopi af en smartcard er da tættere på at fremstille en plante fra et frø end det er at bryde ind i et hus og stjæle et anlæg.
Til top
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2017
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 23:54
@Dieseldk - nu har det jo aldrig været ulovligt at forære eller sælge stiklinge til sine venner, hvorimod det er helt og aldeles ulovligt at dele eller videresælge tv rettigheder.
Så jo, sammenligningen med at stjæle anlæg er væsentligt mere relevant i denne sammenhæng end din ditto om den botaniske have. Bare fordi, det du stjæler, ikke er en fysisk genstand, er det jo stadig tyveri. Din holdning til fænomenet forekommer at være i tråd med mange andre, som ser igennem fingrene med ulovligheder, så længe det drejer sig om digitale produkter.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Kender udemærket loven det er slet ikke det, og den er også fin nok. Men at fremstille en digital kopi af en smartcard er da tættere på at fremstille en plante fra et frø end det er at bryde ind i et hus og stjæle et anlæg.


Næh, for når du køber planten skriver du ikke under på en kontrakt, der tydeligt beskriver dine vilkår og du tegner ikke et abonnement på træet, hvor du betaler hver måned for at det ikke visner.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2017 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Vi kan sq ikke blive ved med ikke at tildele ret meget straf. I dag er det jo sådan, at en dommer i mange tilfælde forsøger at finde alle mulige undskyldninger for ikke at straffe en kriminel.

Vil du ikke underbygge den analyse en smule?

Det var dog den største gang bavl jeg længe har læst. 
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2017 kl. 02:58
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Man kan også sige det sådan at hvis jeg køber en plante på planteskolen og jeg tager frø fra den plante, sår dem og dyrker nye planter frem som jeg giver eller sælger til mine venner, har jeg så stjålet noget fra planteskolen, har de har et tab fordi de ikke kan sælge planter til mine venner?

Det kan man, ja. Men kun hvis man er uvidende...

Når du køber en plante - betaler du så for planten, eller for retten til at have en plante af den type stående i dit hjem? Hvad er det, sælger sælger til dig? Planten selv, eller retten til at have den?

Når du køber TV-kanaler, så køber du ikke indholdet på TV-kanalen. Du køber retten til, at DU må se, hvad kanalen udsender.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2017 kl. 05:25
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Fint med straf, men fængsel, ligefrem?
For en sådan forseelse burde en økonomisk straf være nok. Hvor stor den skal være, skal jeg dog ikke gøre mig klog på.
 
Så hvis man bryder ind og tager er fysisk ting.
 
Dit anlæg for eksempel.
 
Så skal man bare have en bøde.
 
Det er tyveri og strafbart.
 
Desværre tror mange at når det er på internet og lign. Så er det ikke rigtigt og derfor ikke strafbart.
 
 


Der er en helt skæv sammenligning du laver, men lad nu det ligge.
5 måneders fængsel betyder tab af job mv for den pågældende, hvilket jeg anser som formålsløst, når man ser på den kriminalitet han har begået.


Det er du også i din gode ret til at mene.

Manden er som skrevet andet sted i tråden tidligere dømt for kortdeling. Han har delt med 30 andre og tjent penge på det.

Så jeg synes at straffen er rimelig.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2017 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Kender udemærket loven det er slet ikke det, og den er også fin nok. Men at fremstille en digital kopi af en smartcard er da tættere på at fremstille en plante fra et frø end det er at bryde ind i et hus og stjæle et anlæg.


Næh, for når du køber planten skriver du ikke under på en kontrakt, der tydeligt beskriver dine vilkår og du tegner ikke et abonnement på træet, hvor du betaler hver måned for at det ikke visner.

Klaus


Men selvom du gjorde ville planteskole jo stadigvæk ikke have en plante mindre at sælge, hvis du bryder ind og tager mit anlæg har jeg ikke noget anlæg længere.

Hvis jeg går ind i en butik og de har 10 cd'er og jeg køber den ene, går hjem og laver en kopi til bilen, så har de stadigvæk 9 cd'er og der er ikke sket noget ulovligt og alt er fint.
Hvis jeg så giver kopien til naboen er det ulovligt, og det er helt fint det er slet ikke det, men det er ikke det samme som hvis jeg gik ind og stjal en cd for så ville butikken jo kun have 8 tilbage.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 03:39
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab !
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Kender udemærket loven det er slet ikke det, og den er også fin nok. Men at fremstille en digital kopi af en smartcard er da tættere på at fremstille en plante fra et frø end det er at bryde ind i et hus og stjæle et anlæg.


Næh, for når du køber planten skriver du ikke under på en kontrakt, der tydeligt beskriver dine vilkår og du tegner ikke et abonnement på træet, hvor du betaler hver måned for at det ikke visner.

Klaus


Men selvom du gjorde ville planteskole jo stadigvæk ikke have en plante mindre at sælge, hvis du bryder ind og tager mit anlæg har jeg ikke noget anlæg længere.

Hvis jeg går ind i en butik og de har 10 cd'er og jeg køber den ene, går hjem og laver en kopi til bilen, så har de stadigvæk 9 cd'er og der er ikke sket noget ulovligt og alt er fint.
Hvis jeg så giver kopien til naboen er det ulovligt, og det er helt fint det er slet ikke det, men det er ikke det samme som hvis jeg gik ind og stjal en cd for så ville butikken jo kun have 8 tilbage.


Butikken formidler et salg.

Det er kunstneren der har lavet musikken man stæler fra. Alt snak om hvor mange kopier butikken har er ligegyldig. Man betaler for at lytte til en kunstners musik. At man får noget fysisk med er kun en bonus. De fleste køber film og TV digitalt og får derfor ikke noget fysisk. Man betaler jo ikke for luft når man downloader. Man betaler honorar til dem der har lavet filmen eller indspilllet musikken og til kunstneren.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu