recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 50" fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket50" fladskærm

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
argiex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 16:07
Om du vælger Pioneer eller Panasonic er som sagt en smags sag, men kan du "nøjes" med "den gamle model" er det faktisk muligt at gøre en god handel.

Panasonic TH50V60E priser fra Hifipriser.dk

Jeg har selv valgt Pioneer pga. designet

/argieX
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 16:42
Det mest væsentlige mener jeg er at vælge 50" (eller derover) frem for 42".
Tænker tit på at skifte mit 50PX600 til et større, men det bliver måske lidt i overkanten , den nye 58PX600 ser fristende ud. Også den nye Hitachi 55" med motor lokker, men har ikke læst nogen reviews på billedekvaliteten.

En ting er helt sikkert, nye gæster bemærker straks denne kæmpe 50" fladskærm når de træder ind i stuen - de har typiske selv en 32" hjemme

Redigeret af nextgeneration - 07-November-2006 kl. 17:37
Til top
Grothe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Oktober-2006
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Til Grothe:

Hvor mange penge havde du tænkt dig at bruge på et 50'' TV ?

Mvh Hans

Til top
Grothe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Til Grothe:

Hvor mange penge havde du tænkt dig at bruge på et 50'' TV ?

Mvh Hans

Hej Hansie

Unskyld jeg ikke svarer før nu men har først lige set dit spørsmål.

Jeg har tænkt mig at bruge en 20-30.000.

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 19:21
Tilslutter du eksterne højttalere, eller vil du ha højttalere indbygget i TV-et.  Modtager du med kabel TV eller med alm. UHF antenne ?

Til top
t0PPy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-April-2006
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 11:34

Hvis du er villig til at bruge 20-30k, ville jeg helt sikker vælge en pio 507 (jeg skal selv til at ha en) - bland andet pga.:

- Bedste billedkvalitet på markedet
- Lækkert minimalistisk design
- Mulighed for selv at vælge om man vil have højtalere (har selv surround, men ellers kunne man jo snuppe pio's tilbehørs højtalere)

Mvh Olav

Til top
Grothe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Tilslutter du eksterne højttalere, eller vil du ha højttalere indbygget i TV-et.  Modtager du med kabel TV eller med alm. UHF antenne ?

Jeg vil have indbygget højtalere og jeg modtager kabel tv.
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 18:12
Så er 50PV60 et godt bud. Hvis du ikke har surround anlæg, og vil ha en god biograflyd, så er 50PV600 et godt bud med den extra lyd. Højttalerne ( diskanten )  på PV600 sidder bag nogle meget smalle højttalergrills på siden, men ser dem ikke hvis man ikke lægger mærke til dem. Bassen sidder bagpå. Men det kan du teste i en pana butik.

Jeg mener ikke pio 507 har indbygget højttalere.

Hvis den skal hænge på vægen kan det anbefales at checke dybden live på de to modeller inden du køber. Skal den stå er rombe foden klart den flotteste, men også den dyreste. Det er ikke nødvendigt at fastgøre foden til bordet ifølge min erfaring.

Redigeret af nextgeneration - 13-November-2006 kl. 18:42
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 18:17

Redigeret af nextgeneration - 13-November-2006 kl. 18:42
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2004
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 19:25
Det kan da godt være at et 50" TV er dejligt stort og at man opnår en vis kino-effekt - men 50" er altså ikke så klart som en 37" eller 42" fra ca 3 meters afstand. Kun ved at øge afstanden til ca 4-5 m vil du opnå samme tilsyneladende skarphed. Alt afhænger af betragtningsafstanden, om det vil være en god idet at købe et 50". Har man en rigtig stor stue er 50"  på sin plads.
Det kan godt være at mange køber et 50" alligevel, selvom man sidder 3 m fra det - men det er bare ikke så skarpt som et 37" i den seer-afstand - men til gengæld får du som sagt fin kino-effekt. Skarphed er så bare fravalgt som høj prioritet.

Redigeret af buller1 - 13-November-2006 kl. 19:35
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Det kan da godt være at det er dejligt stort og at man opnår en vis kino-effekt - men 50" er altså ikke så klart som en 37" eller 42" fra ca 3 meters afstand. Kun ved at øge afstanden til ca 4-5 m vil du opnå samme tilsyneladende skarphed. Alt afhænger af betragtningsafstanden, om det vil være en god idet at købe et 50".
Det kan godt være at mange køber et 50" alligevel, selvom de sidder 3 m fra det - men det er bare ikke så skarpt som et 37" i den seer-afstand - men til gengæld får du som sagt fin kino-effekt. Skarphed er så bare fravalgt som høj prioritet.

Efter 5 måneder med 50PX600 er min personlige konklusion klar - alt under 50" er for småt. Er lidt varm på den nye 58PX600, men det blir ikke de næste 4-5 år. 50" er prismæssigt til at betale, men derover mener jeg er for dyrt endnu.

Sidder 3-4m fra afhængig hvor jeg lige sidder i stuen. Jeg ved ikke hvilket TV du sammenligner med, men på 3m skal man være meget kræsen for ikke at glæde sig hver gang man tænder for en 50PV60 / 600.

Klart at kvaliteten på en 50" afhænger mere af optagekvaliteten end på en 37", men siden foråret er kvaliteten fra DR blevet bedre og bedre. Den nye "rensede" genudsendelse af "De uheldige helte" står imponerende flot, man kan faktisk ikke se det er en serie fra 70-erne. Er programkvaliteten for dårlig, gør det underværker at sætte sharpness op på 80-100%.

Redigeret af nextgeneration - 13-November-2006 kl. 19:49
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2004
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 19:49
Fint nok at du er tilfreds - og dit TV er et super TV - ingen uenighed om det.

Men vi snakker skarphed. Du har valgt kino-effekt over skarphed på den afstand. For vi kan vel blive enige, at en 37" PX600 vil stå skarpere end din 50" hvis de stod ved siden af hinanden? ik?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu