|
55VT60 - Pixelfejl |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Sangill
Junior bruger Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-December-2013 kl. 13:16 |
Jeg var en af de heldige der fik erhvervet mig et VT60 under black
friday. I går modtog jeg så skærmen, og det er sgu en fed skærm.
Begyndte relativt hurtigt at køre nogle slides for at kontrollere for pixelfejl, og desværre fandt jeg én relativt hurtigt. Nu er jeg så lidt i tvivl om, hvordan jeg skal forholde mig. Fjernsynet er købt ved Expert og de vil selvfølgelig gerne refundere pengene inden for 14 dage, men det får jeg ikke meget fjernsyn ud af. Jeg kan selvfølgeligt se om de vil forsøge at reparere det, men hvad jeg lige kan fornemme ved lidt opkald til Panasonic og et service center, så er det ikke sikkert jeg kommer langt med det forhold. Fjernsynet er købt til 12999 - jeg kan stadig erhverve det til ca. 15.000 ved andre forhandlere, men 2000 kr. er sgu også en slat penge. Umiddelbart kan jeg ikke finde noget omkring pixelgaranti på Panasonics hjemmeside, men efter hvad jeg lige kan google mig til, så dækker de ikke hvis der blot er tale om én død pixel. Jeg kan jo selvfølgeligt blot prøve at leve med TVet som det er, men jeg frygter sgu også at problemet bliver værre. Men hvad siger I? Er det bare forventeligt/normen at der er pixelfejl på nutidens Plasma skærme? Jeg synes sgu det er lidt sløjt, men kan også forstå, at producenterne har andre standarder, end vi forbrugere måske har. Der er sgu også meget bøvl med at få pakket fjernsynet ned igen, få det sendt til forhandleren, og være hjemme ved evt. retur. Hvad nu hvis de ikke mener garantien dækker - falder regningen så på mig? Det er måske en tosset post og smide op, men synes sgu det er lidt frustrerende... og har nok brug for at være lidt i offerrollen. Men egentlig vil jeg gerne høre jeres ("eksperternes") råd til dette issue. Hvad vil I gøre? Edit: Jeg har fundet følgende på dustins hjemmeside: http://www.dustinhome.dk/Images/DustinImages/Images/PDF/panasonic_pixelpolicy.pdf Redigeret af Sangill - 03-December-2013 kl. 13:19 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19480 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis producenten skal tjene bare en smule på at bygge og sælge tv, så er der ikke råd til at kassere paneler med enkelte pixelfejl.
Klaus |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du er perfektionist, så retur med TV'et. Havde selv en lysende rød pixel på mit, og det blev skiftet på garantien. Men perfektion koster hvis firmaets politik er en anden, og så må du af med et par tusinde. Men prøv først med en ombytning, det kan jo være...
|
|
Sangill
Junior bruger Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er ikke sikker på at ombytning er en mulighed, men jeg synes sgu det er lidt underligt. Der står følgende på experts hjemmeside:
"Viser det sig, at der er en oprindelig fejl ved varen, kan du vælge at få den repareret eller ombyttet til et tilsvarende produkt. Vi har ret til at reparere varen, hvis det er uforholdsmæssigt dyrere for os at ombytte den, og vi i øvrigt kan udføre reparationen inden rimelig tid (typisk ved hvidevarer). Hvis det ikke lykkes for os at reparere fejlen første gang, kan vi i nogle tilfælde have ret til at forsøge at udbedre fejlen igen. Hvis det ikke kan lade sig gøre at udbedre fejlen inden rimelig tid, har du krav på at få pengene tilbage, et afslag i prisen eller at få varen ombyttet til en vare magen til den oprindeligt købte." Da jeg talte med kundeservice, bad de mig om at kontakte den nærmeste forretning. Da jeg talte med forretningen, så var mine muligheder: 1. Gøre brug af 14 dages fortrydelsesretten = pengene retur 2. Sende TVet til reparation (det krævede dog noget overtalelse af ekspedienten). Da jeg så talte med Servicecentret, så fik jeg ikke ligefrem indtrykket af, at de ville gøre det store ved blot en enkelt pixefejl. Måske jeg bare skal spille lidt dum, og forsøge det alligevel. Tror måske endda Expert-gutten fik lovet mig en afhentning af TVet. Tak for jeres svar. :) Redigeret af Sangill - 03-December-2013 kl. 15:00 |
|
Moerkbak
Super bruger Oprettet: 10-Februar-2010 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 348 |
Funktioner
Tak(0)
|
det er sådan set meget nemt, hvis det betragtes som væsentlig gene at fragte tv'et til service skal butikken arrangere det for dig. Det står såmænd i købeloven. Et plasmatv skal fragtes stående hele vejen og er derfor svjv altid at betragge som "væsentligt gene" Men er det ikke en dansk model? altså er der ikke panasonic service på det?
|
|
Sangill
Junior bruger Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det var jeg faktisk ikke klar over - tak for headsup Moerkbak. Lang tid siden jeg har været nødsaget til at beskæftige mig med købeloven.
Jo - det er Y-versionen (den nordiske) - er det ikke den du tænker på med Dansk model? Jeg tror da ikke det er parallelimport... men hvad mener du med Panasonic Service? Er det ikke stadig forhandleren der er bindeled mellem forbruger og service center/producent? Eller hører jeg dig sige, at det ikke er Expert jeg skal henvende mig til? |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19480 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er det sådan at der findes retningslinjer for det med pixelfejl og her afhænger det af, hvordan din pixel er "død" og hvor den er placeret om det er omhandlet af garantien. Du kan rive og slide i købeloven lige så meget du vil, overholder producenten EU normerne (så hudt jeg visker), så er der ikke noget at komme efter. Klaus |
|
Sangill
Junior bruger Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det lykkedes mig at få taget vedlagte billede - beklager kvaliteten. Det er taget med min mobil:
https://imageshack.com/i/0562lrj Tænker umiddelbart, at jeg vil forsøge at få dem til at hente det. Måske er jeg heldig, at de skifter panelet. Nogen der har erfaring med Panasonic Service? Der er vel ikke mulighed for, at de sender en tekniker ud og kigger på "skaden"? Tak for hjælpen/meninger mv. indtil nu. |
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og hvis du har en Alka indbofrsikring, med elektronikdækning, så er pixelfejl indbefattet. Der er dog en selvrisiko på en lille tusse.
Hvis det ikke laves uden beregning, så ville jeg gøre brug af returretten. |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
chico
Super bruger Oprettet: 18-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis forretningen ikke vil ombytte det så returner det - der kommer sikkert tilbud igen.
|
|
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
|
|
Sangill
Junior bruger Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har nu fået Expert til at oprette en reparationssag på det. Fjernsynet bliver hentet af elektronik centret på mandag. Kan jeg risikere at de sender det retur igen, og de siger at det intet fejler?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19480 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det kan du. De kan sende det retur med et "Det virker godt nok"
Læs lidt her: http://www.flatpanels.dk/monitorbegreber.php#3 Klaus |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |