Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
|
Sendt: 17-Juni-2008 kl. 10:00 |
SPOILER laengst nede!! for dem, der ikke har spillet Act 2...
Jeg har lige laest walthrough for den bane med Strykeren (tanken i Act1). Der staar ikke noget om det taeller som kill. Hvilket jeg tolker som at det goer. Det er vel mest logisk osse. Der staar kun at du kan valege at goere det for at hjaelpe militiaen.
Jeg har dog ikke gjort det og var stadig "gode venner" med militiaen. Kan ikke huske om jeg gav dem gaver - det tror jeg ikke. Og i den del skoed jeg ikke nogen, men kravlede over til exit, og til RPG'en. Saa jeg var nok bare "neutral". I deres base, sneg jeg mig ogsaa bare igennem indtil jeg fandt militia toej.
Som Otacon soger, it is not our fight!
SPOILER:
Nu har jeg osse laest under "secrets" at hvis man i starten af Act 2, hjaelper rebellerne, der er ved at blive executed, aabner de op for et laast hus, hvor man kan finde rebel-camo, som goer banen meget nemmere. Jeg blander mig uden om...
Redigeret af amorbavian - 17-Juni-2008 kl. 10:28
|
BORING!
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 17-Juni-2008 kl. 15:15 |
Lille spoiler nederst, for dem, der virkelig ikke vil vide noget som helst uden at finde ud af det selv!
@nekolas
Hvis du har taenkt dig at gennemfoere den paa Boss Extreme og lave en perfect game, saa kan jeg kun anbefake strategiguiden. Den er naermest uundvaerlig. Al respekt for dem, der kan goere det uden de tips den giver.
Jeg vidste f.eks. ikke at selvom du er i pausemenuen, saa tikker uret. Det er nok derfor min game time er paa over 8 timer bare paa Act 1! Selv i cutscenes tikker uret - hvilet goer kravet om 5 timer sindssygt! Heldigvis hopper man dem over, men tispause er altsaa ikke muligt medmindre du venter til en checkpoint, gemmer, gaar ud til main menu, og reloader til sidst.
Ud over det staar der at det tager mindst 17 minutter efter kampen med Ocelot at naa til end game, hvilket man osse skal kalkulere med.
Det, der er lidt kedeligt er, at man ikke kan se sin status for kills, alerts osv, bortset fra i cutscenes - uden det er det, igen, sidssygt svaert at vide hvor man er henne. Cutscenes skal man jo osse bruge for at hente de items, der nu ligger der eller evt. bumpe ind i de forskellige personer for at aabne nogle extra items.
Der er ogsaa en tjeklist over hvordan man faar de fleste emblems i en enkelt playthrough - der er 40 af dem og alle kan faas i loebet af 4 gennemspilninger! Hvis man er hardcore altsaa
Fik min guide fra play.com for 95kr. I loebet af 2 dage!
|
BORING!
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 17-Juni-2008 kl. 15:22 |
Lille spoiler, for dem, der virkelig ikke vil vide noget som helst uden at finde ud af det selv!
Glemte forresten at sige at bosses og "ting" (gekkoer) ikke taeller som kills, samt TOMME koeretoejer - saa du skal ikke skyde den i Act 1. Hvis det er tomme faar du Drebin points for at smadre dem . Og hvis du kan klare bosses uden at draebe dem (tage deres Psyche i stedet) saa er der nogle extras, der kun aabnes paa den maade. Syntes ikke det var saa fede (det vare saa vidt jeg husker bare de forskellige bossers FaceCamo)
|
BORING!
|
 |
nekolas
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Point: 871
|
Sendt: 17-Juni-2008 kl. 23:03 |
nå jeg mente ellers at dræbe bosser talte som kills  jeg har ikke tænkt mig at lave et perfect game, vil bare gerne unlocke stealth camo og bandana ^^ og mht. at man kan få alle sine ting nå man spiller 2. gang, det kunne jeg ikke få til at virke? :S jeg klarede spillet på big boss mode, men da jeg fik metal gear mark II i mit boss-mode spil havde jeg bare standard ting? og jeg gemte hver gang jeg blev spurgt om det i mit første spil.. det får mig lidt til at tro at det kun gælder hvis jeg spiller igennem på big boss mode igen? forresten tak fordi du tjekkede angående det med tanken, og jeg tror det er pga boss-mode at militia er så fjendtlige imod en, røv irriterende når man kommer til at sætte en alarm i gang når man tror de ikke vil gøre noget
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 18-Juni-2008 kl. 09:01 |
Igen,
Lille spoiler, for dem, der virkelig ikke vil vide noget som helst uden at finde ud af det selv!
Men det burde hjaelpe paa dit "venskab" med militiaen, hvis du skoed/bedoevede et par PMC's? Saadan noget gaar ikke ubemaerket hen hos de gode militia folk 
Jeg var forresten stolt af mig selv i gaar i foerste del af Act 2. Du ved der, hvor de rebels er ved at blive likivideret. Der valgte jeg saa alligevel at hjaelpe dem - for at aabne op for rebel camo. Jeg havde dog ikke DP til at koebe den sniper med tranq bullets, saa jeg udraderede PMC campen med tranq pistolen! Jeg kan hilse og sige at det er rimelig svaert paa afstand og det lykkedes da heller ik med headshots hver gang - men saa fik de bare to kugler. Og det skal goeres meget hurtigt for ellers naar de at draebe de rebels.
Saa har jeg et spoergsmaal til del 3. Den med powerstation, hvis du kan huske. Jeg valgte at snige mig forbi de to turrets, der staar og ploejer rebels. Derefter kom jeg til Drebin og cutscene. Nu kan det aabenbart ikke lykkes mig at oedelaegge power-relay'et - hvilket vi goere at rebels vinder omraadet! Skal man goere det inden Drebin cutscenen hvis det skal vaere muligt?
@Anima
Hvad siger du om spillet? Du var jo saa begejstret og nu hoerer vi ikke noget?
|
BORING!
|
 |
nekolas
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2006
Point: 871
|
Sendt: 18-Juni-2008 kl. 11:22 |
hmm jeg må prøve det du siger der med act 2, at blive venlig med militia gør en stor forskel (var det i mit første spil, er det overhovedet ikke i det andet  ) mht. act 3 må jeg indrømme at jeg enten har fuldstændigt glemt den del, ellers så er det noget ekstra noget som at man umiddelbart ikke bliver fortalt om at skulle gøre i spillet? :3
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 18-Juni-2008 kl. 11:38 |
Det er ikke Act 3 - men del 3 i act 2
Og nej du bliver ikke fortalt at du kan oedelaegge den power supply som goer at rebellerne vinder kampen og du kan faerde frit i omraadet.
Men det er aabenbart ikke muligt hvis man ser Drebin foerst. Jeg kan ikke.
|
BORING!
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 25-Juni-2008 kl. 08:54 |
Det kan ikke passe traaden til det bedste PS3 spil til dato skal ligge paa anden side af forumet , saa jeg vil lige dele en irriterende oplevelse.
Jeg er i gang med den stoerste bane i spilet (rent fysisk), den kommer lige foer Vista Mansion, og efter Power Station. Det er en bane hvor et kaempe slag er i gang mellem rebels og PMC og det er fedt at kigge paa og hoere krigens raedsler (og skyde helikopter ned). Det, der irriterede mig er, at naar man kravler ned paa jorden kan Snake ikke finde ud af at kravle over en doed soldat, man saetter sig automatisk paa hug. Og der er mange doede, saa nogle gange var det svaert at kravle rundt om dem. I mit tilfaelde resulterede denne taabelighed i 3 alerts - og dermed valgte jeg at starte forfra. Det bliver ogsaa fedt at spille banen forfra.
TIP: Nogle af PMC smider en rocket launcher naar de doer. Det er dog MEGET svaert at tage dem uden at blive set. Maaske med MK 2 (har i egentlig lagt maerke til at Snake styrer robotten med en Dualschock controller?)
|
BORING!
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 25-Juni-2008 kl. 13:23 |
amorbavian skrev:
Det kan ikke passe traaden til det bedste PS3 spil til dato skal ligge paa anden side af forumet , saa jeg vil lige dele en irriterende oplevelse.
Det, der irriterede mig er, at naar man kravler ned paa jorden kan Snake ikke finde ud af at kravle over en doed soldat, man saetter sig automatisk paa hug. |
Det selvsamme gør han, hvis man kravler hen mod en item der er gemt bag en claymore - når man finder item'en rejser han sig på hug, og BOOOM - av for claymore...
Lars B
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 17-August-2008 kl. 21:23 |
Så er jeg endelig igennem spillet.
Fik den laveste rank af Unique emblems, som er Octopus og er stolt og som man får hvis man ikke får nogen alerts. Fik også tre andre. 20 timers spilletid.
Episk kamp til sidst, selvom den blev lidt ødelagt af at jeg tabte 5-6 gange.
Nu skal jeg online...
|
BORING!
|
 |
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 31-August-2008 kl. 10:37 |
Så fik jeg langt om længe også gennemført MGS4. Havde ikke fået spillet det da jeg købte det da jeg kun havde et lille 26 " LCD skræm dengang, og ville vente til jeg kunne nyde oplevelsen på min nye 46".
Anyway det er klart et af de allerbedste spil overhovedet til PS3. Jeg tror jeg var næsten 30 timer om at gennemføre på normal sværhedsgrad, men jeg har også kravlet meget rundt og undersøgt de forskelige areas og nydt spillet i stedet for bare at rushe afsted.
Nu lægger jeg det lige væk et stykke tid, men skal helt klart spille det igen senere på en sværere sværhedsgrad. Men har lige et par spørgsmål
Kan man overføre sine drebin points til næste gang man spiller ?, for jeg har mange ubrugte points. Købte næsten ikke noget andet en en sniper rifle, og lidt amunition.
Er det nogen der har hørt om der kommer trophyes til spillet ?
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 01-September-2008 kl. 14:48 |
Trophies - Nej
Drebin - Ja, hvis du lavede save game sidste gang du blev spurgt om det. Hvis ikke - too bad...
|
BORING!
|
 |