|
7.1 surround højttalere valg |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De koster 3200 kr. for et par, sendt fra sverige. så det synes jeg nu er fair nok :)
|
|
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|
![]() |
|
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
det er selvfølgelig et spørgsmål omkring mange ting, Blandet andet hvor meget du skruer op for anlægget, og dit indstillet delfrekvens .
Nu bruger jeg som jeg skrev tidligere, R50 som front og RC55 til center og Flatbox mini til surround, og de følger fint front og center, når jeg skruer op. Der er ingen knas eller andet i lyden fra flatboxene som lyder anstrengt. Nu ved jeg godt at R55 spillere dybere og med mere volume end mine R50, men det er jo til surround lyd og der mener jeg at Flatboxene gør det rigtig godt, især taget pris og størrelsen i betragtning ![]() |
|
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|
![]() |
|
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 345 |
Så ligger der et sæt meget velholdte Beovox 4500 højttalere i bagagerummet. Så det bliver en god weekend :-)
Jeg lukker tråden her, og takker igen for hjælpsomheden herinde. |
|
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
.
Redigeret af Henrik B. - 28-December-2015 kl. 09:15 |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Lad være med at lukke tråden. Jeg vil gerne vide hvordan de højttalere gør sig til surround.
|
|
![]() |
|
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 345 |
OK OK
![]() Jeg skal nok smide en update når jeg får sat dem op i løbet af weekenden. |
|
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
|
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Hej..
Håber det er Ok at stjæle tråden for et spørgsmål som er meget lign. emnet. Har lige købt mig et sæt bag HT (B&W dm602 s3). Er i den situation at jeg også kommer til at køre 7.1. Problemstillingen består i at jeg ikke kan have surr. Back BAG lytte-position, men de er nødt til at stå hvor jeg normalt har surr. Ht'erne. Surr. ht. skal så være ca 1.5m længere fremme også ca. i midten (hver side) af setuppet. Men kan det gå sådan? |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Tror du ikke resultatet vil være bedre hvis du holder dig til 5.1? Er ikke helt optimalt at placere det sådan.
|
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Det var også min bange anelse. :-(
|
|
![]() |
|
Det er også min bange anelse. :-(
Tak for svaret. Prøver det af og ser om det kan 'køre rundt' ![]() |
|
![]() |
|
Nope, der er ikke plads til 7.1 her tror jeg.
Til trådstarter; Synes det er voldsomt med 5.1 setup når der kommer ordentlig lyd derfra. Mine er i ørehøjde, 1,5m fra lytteposition, ikke kørt kalibrering endnu. Og dine var vidst gulvhøjttalere? Hvad er det du savner, da du ønsker 7.1? |
|
![]() |
|
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men mine fronter er 3,5m fra lytteposition og back er ca 3m fra lyttesposition. Og ja det er gulvhøjttalere både front og back. Jeg ønskede at prøve 7.1 setuppet, og få mere 360 graders lyd, hvis man kan kalde det det. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |