|
7.1 surround højttalere valg |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Forfatter | ||
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 345 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
En status herfra:
Jeg har fået sat mine Beovox 4500 op ud for lyttepositionen, og kalibreret dem op ud fra NAD'ens audissey kalibrering. Jeg er positivt overrasket vil jeg sige. En del af det skyldes nok også at mine surroundhøjttalere i mit 5.1 setup stod bagerst i rummet, og med det nye setup har jeg nu højttalere, hvor de egentlig burde have stået. Det giver en noget anden oplevelse, der er mere "biograflyd" som kæresten udtalte sig ![]() Men ud fra de test jeg har nået, har Beovox klaret jobbet fint, uden at de har helt samme klang/dybde som DLS'erne. Jeg glæder mig til at få lidt mere tid med setuppet. Jeg skal have justeret Back højttalerne bedre til, de har en tendens til at forsvinde lidt fra lydbilledet, måske pga. de nye Beovox er sat for høje. Men det kan lidt pilleri nok ændre på. |
||
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
|
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2121 |
|
Jeg kan ikke lige huske hvor jeg har læst det, men det var en anbefaling om at back ikke måtte sidde højere end front.
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 345 |
|
Tak for input, det var nu nok en dårlig formulering fra min side. Jeg mente volumemæssigt, eller gain hedder det måske ? Tror muligvis jeg skal give dem lidt mere volumen mine back højttalere. Mine back højttalere står som gulvhøjttalere, de nye surroundhøjttalere er sat vinkelret ud fra lytteposition, 20-30 cm over ørehøjde. Nu så jeg halvdelen af TRON Legacy i aftes, hold da fest den lød godt, så må nok bare lytte lidt mere, og småjustere ud fra det. |
||
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
|
||
![]() |
||
sd2100 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 306 |
|
Er der en speciel grund til, at du ikke har anvendt nogle af DLS egne Flatbox højttalere? DLS laver stort set ikke andet end flade væghøjttalere, så du burde kunne finde noget, der matcher LANGT bedre end gamle Beovox: http://www.dls.se/en/home/prod.html?produkt=en_542 |
||
![]() |
||
|
Ja, og økonomien var måske den største faktor. Jeg kunne få et sæt BeoVox 4500 til 900,- i fin stand, jeg skulle give minimum det 3-dobbelte for en flatbox i den mindste udgave. Hele mit kælderprojekt er bygget ved at købe "billigt", da jeg ikke pt. har så store midler til rådighed til dette.
Når det så er sagt, er jeg indtil videre fint tilfreds med mit valg af BeoVox. |
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
.
Redigeret af Henrik B. - 28-December-2015 kl. 09:17 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |