|
8x DIY 18" subs - Worklog |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | ||
Gargazol ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Maj-2014 Sted: Fensmark Status: Offline Point: 48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Yea, de gik på ophørsudsalg ugen efter jeg bestilte :(
Fik heldigvis mine i dual 4ohm, men stadig lidt ireterende at jeg kunne have ventet 1 uge og sparet 40$
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Spændende projekt må jeg sige. Jeg har selv lige været involveret i at lave et par kopier af JBL4645 med 2242H enheder hvor portene blev tunet til 25Hz. Effekten blev leveret af et par Behringer EP2500, hold da helt kæft hvor var det sindssygt og total vildt, man blev faktisk dårlig efter ganske kort tid. Og dit projekt er jo endnu vildere, respekt
![]() PS: 400 USD er ikke dyrt, 2242 ligger på 950USD stykket. |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Gargazol ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Maj-2014 Sted: Fensmark Status: Offline Point: 48 |
|
Ja har godt læst om de enheder og de er virkelig vilde og effektive i det område der giver slag i brystet, men dem vil jeg mere kalde musik subs da de mangler lidt xmax for at kunne tunes lavere. Ville egentligt passe meget godt med dem i LCR højtalerne og overgang til sub systemet, men jeg syntes jeg har rigeligt overkill allerede og WAY over budget :)
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
|
Slet ikke tosset, det bliver spændende at følge!
Jeg forventer at lande på mellem 150-165L pr. enhed når alt er regnet fra. Står og skal vælge mellem ud forskellige udformninger, men forventer at det er der omkring jeg lander den. ![]() (HT18 D4)
|
||
.....
|
||
![]() |
||
|
8 styk? lækkert! Hvad størrelse rum og hvilke effekter havde du planer om? Potter. Har du nogle billeder/målinger af det endelige resultat fra kopi JBL4645 højtalerne.
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
hvilke målinger vi du gerne se ? Jeg har 2 stk i 15kvm rum |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Jeg har desværre ikke nogle billeder eller målinger, men jeg ved at der blev målt omkring 120db ved 25Hz. og 132-133db.ved 80Hz. Men smider du 12-1500watt i dem, så kommer man sgu til at opleve det samme som Marty, i introen til Back To The Future. Det total vildt med 2 stk. af dem i en lokale på 50m2. Tror ikke de skal være i en stue, jo måske men da uden vinduer.
![]() Mener kun at de målinger var målt ved omkring 50watt. Redigeret af Potter - 03-November-2015 kl. 14:34 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
jeg bruger en Crown CD1 2000. Ville have købt en mere , så jeg brokoblede. Men ved noget af de hårde belastninger ved ref. level. Er der stadig 10db headroom før forstærkeren rammer loftet. De to subs kører i tomgang i mit lille rum. Jeg bruger 20hz12db high pass filter. Subs er lineær ned til 15hz uden noget boost. |
||
![]() |
||
|
Uh, 133db lyder øredøvende ved 80Hz :) Det var målinger af frekvensgangen jeg syntes lyder spænende, specielt hvor højt den kan gå uden lowpass filter, da det er det jeg har indtryk af skulle være ekstraordinært ved den enhed, ud over selvfølgelig dens følsomhed :) Men ellers fed enhed
|
||
![]() |
||
|
Det som jeg syntes er ekstraodinært ved den enhed. Er dens nuancerede spillestil. Samt det hug som den kan præstere. Alle målinger jeg har taget er med LPF 80hz24db filter |
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
|
Jep 8 stk SI HT18 D4 - også sendt via shopusa. Shopusa har nok tænkt, de er skøre de daner. Det hele skal være i en mellem stor vinkel stue - i den lille del af vinklen. Forstærker : Gisen audio d412 Opgivet til : 8 ohms Stereo Power 4X1250W 4 ohms Stereo Power 4X2500W Input connetor XLR female Input impedance 20k ohms balanced Input Sensitivity 0.77V 1.44V Input CMRR >80dB Output connector Speakon Hum&Noise >112dB Damping Factor >1000 @ 8Ω THD <0.1% (20Hz-20kHz 1W) Frequency Response 20Hz-34KHz,(+0/-0.3dB, 1W/8ohms) Opgivet efter EIA 33/66 1kHz burst signal (33,3ms ON / 66,6ms OFF) lidt læse stof hvis man har lyst : https://dl.dropboxusercontent.com/u/3316850/Important_parameters%2B_technote8.pdf Jeg håber, at du tager mange billeder af dit byggeri ![]() Her er hvad jeg har købt af plader : http://www.10-4.dk/varer/byggematerialer/byggeplader/mdf/MDF-caberwood-E1-5125293 30mm MDF Redigeret af Notfast - 03-November-2015 kl. 21:20 |
||
.....
|
||
![]() |
||
|
Notfast har du en tråd man kan følge med i? hvis ikke, så ved du vist hvad du skal i gang med :)
Den effekt ligner en klon, men kan ikke helt se af hvilken. Hvordan kan det være dit valg faldt på den? Ser de også har den populære FP10000Q.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |