recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 8x DIY 18" subs - Worklog
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

8x DIY 18" subs - Worklog

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Gargazol Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Maj-2014
Sted: Fensmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gargazol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 10:12
Ah ok, kunne være fedt men det er lige langt nok :)
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 14:18
Jeg troede ikke at der var andre som brugte DIYSG, har lige selv bygget lidt Cinema 10 og 15" Sub.

Men velkommen i klubben

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gargazol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 14:22
Lækkert at se flere kits fra dem her i DK.

Ser godt ud, omend en smule "klodset" fordi de er så dybe. Kan være det er billedet der giver den effekt.
Har du planer om en falsk væg så de kan side plant?
Hvordan har du hængt dine subs op på vægen, og har du nogen problemer med vibrationer fra dem deroppe? Har nemlig selv tænkt tanken om at hænge dem op, men det er 120kg, så ved ikke om jeg tør

Redigeret af Gargazol - 22-Juli-2016 kl. 14:35
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Jeg troede ikke at der var andre som brugte DIYSG, har lige selv bygget lidt Cinema 10 og 15" Sub.

Men velkommen i klubben

Sejt!

Hvordan opleves center uden for sweetspot placeret på den måde?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Gargazol Gargazol skrev:

Lækkert at se flere kits fra dem her i DK.

Ser godt ud, omend en smule "klodset" fordi de er så dybe. Kan være det er billedet der giver den effekt<span style="line-height: 1.4;">.</span>
Har du planer om en falsk væg så de kan side plant?
Hvordan har du hængt dine subs op på vægen, og har du nogen problemer med vibrationer fra dem deroppe? Har nemlig selv tænkt tanken om at hænge dem op, men det er 120kg, så ved ikke om jeg tør

Mine er 27 cm + er lidt højere og bredere end orginalt, samt jeg har tunet basport lidt dybere.

Når jeg sænker mit Lærred (21:9 på 280cm bredde) til projektor så bliver hele væggen "plan"

Har ingen problemer med vibrationer, men mine sub vejer også "kun" 40kg. Er sat op med 6 store Franske skruer og Fronter er opsat med 2 Franske skruer.

Der er skum underlag imellem væg og Højttalere.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Men velkommen i klubben

Sejt!

Hvordan opleves center uden for sweetspot placeret på den måde?

Center er ca. 20 cm ved siden af sweetspot pga. døren men ikke noget der kan høres.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 15:31
Kan da lige vise med lærred nede og fra siden

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 17:06
Jeg tænkte mere på SEOS hornet som er lodret, men fint at det ikke betyder noget i sweetspot. Spredningen til siderne er dog mere begrænset, samt udfasning mellem woofers. Jeg har sidepladser +-1.3m fra sweetspot, så jeg er hvert fald afhængig af jævn spredning hen over lyttepositionen.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2016 kl. 17:33
Okay

Jeg sidder ca. 5m fra lærred og har også ca. +-1.3m sweetspot, hvis man kan høre forskelle fra SEOS hornet så er du Superman.

Jeg har brugt Onlinegenerator til at fintune nogle frekvenser, lige fra 20HZ - 20Khz (eller op til 14Khz som jeg kan høre)

Og hvis jeg bevæger mig fra side til side i sweetspot området er der nul forskel

Redigeret af Pony65 - 22-Juli-2016 kl. 17:40
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2016 kl. 09:14

Mega fedt. Jeg har selv Fusiion 15 v2 og Cinema 88 fra DIYSG.

Hvordan er volts? Vurderer dem kraftigt som surrounds, da mine nuværende ikke rigtig kan følge med LCR!:)

Jeg var også selv meget tæt på at bygge Fusion 15 V2, og er stadig i tvivl om jeg valgte de rigtige, for de ser også super fede ud!

Jeg ville rigtig gerne sige de volts er super til surround, for jeg syntes de lyder godt og tests siger det samme, men da det er de første surround højtalere jeg har prøvet, ud over da jeg brugte mine fronts til formålet engang for mange år siden i et andet rum, så har jeg desværre intet at sammen ligne med, så det er lidt svært at komme med en vurdering der kan vægtes.
Jeg skal have prøvet dem som fronts på et tidspunkt mod 1099'erne, for at prøve at høre hvad de dur til i en ubehandlet stue, men dovenskaben stopper mig hver gang :)

Hvem brugte du egentlig mht fragt? Jeg brugte Jetcarrier sidst som egentlig fungerer ok, men ville da lige høre om du havde fundet billigere måder at få fragtet det til DK på?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gargazol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2016 kl. 10:06

Mega fedt. Jeg har selv Fusiion 15 v2 og Cinema 88 fra DIYSG.

Hvordan er volts? Vurderer dem kraftigt som surrounds, da mine nuværende ikke rigtig kan følge med LCR!:)

Jeg var også selv meget tæt på at bygge Fusion 15 V2, og er stadig i tvivl om jeg valgte de rigtige, for de ser også super fede ud!

Jeg ville rigtig gerne sige de volts er super til surround, for jeg syntes de lyder godt og tests siger det samme, men da det er de første surround højtalere jeg har prøvet, ud over da jeg brugte mine fronts til formålet engang for mange år siden i et andet rum, så har jeg desværre intet at sammen ligne med, så det er lidt svært at komme med en vurdering der kan vægtes.
Jeg skal have prøvet dem som fronts på et tidspunkt mod 1099'erne, for at prøve at høre hvad de dur til i en ubehandlet stue, men dovenskaben stopper mig hver gang :)

Hvem brugte du egentlig mht fragt? Jeg brugte Jetcarrier sidst som egentlig fungerer ok, men ville da lige høre om du havde fundet billigere måder at få fragtet det til DK på?

Jeg brugte ShopUSA
De har ikke direkte priser, men blot en beregner på dere side. Jeg har prøvet lidt frem og tilbage, og får det til at koste 250 i start gebyr, og så 445Kr for hver 400USD man køber for.
Jeg kendte faktisk ikke andre. Hvad tager Jetcarrier?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2016 kl. 12:09
Kan ikke helt huske det, skal lige finde mine faktura frem igen. De har også en prisliste på deres hjemmeside. Umiddelbart lyder det relativt ens, hvert fald ikke dyrere hos Jetcarrier.

Skal bruge de 8 x Volt 10 LX versionen....mine små SAT42 fra Dynaudio kan ikke rigtig følge med længere!:)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu