|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||||
JesperD ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
![]() |
|||
Hej Birgit,
Næppe. Jeg har skrevet omkring 100 4x-skiver som også var printable, helt uden problemer.
Ja, jeg er også godt tilfreds med den - bortset fra det her. |
||||
![]() |
||||
JesperD ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
![]() |
|||
Hej 2jur,
Ja, det gør jeg altid. Og helt uden problemer med 4x-medier. Når du også har problemer med 4x, så er det nok ikke det samme fænomen. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hej Lars,
Min ca. 10 år gamle video virker fint med nutidens bånd. Min 12 år gamle laserprinter har vel været udgået i ca. 10 år, men jeg har da kunnet købe toner til den hver gang jeg havde brug for det. Svjv kan man stadig skrive de mest moderne CD'er med de ældste CD-brændere. En af mine venner prøver at skrive et par af mine skiver i hans mere moderne DVD-brænder. Det første forsøg gik godt, hvilket stærkt antyder at problemet faktisk er manglende kompatibilitet og ikke syge medier. Jeg synes der er noget galt når medier kompatible med et apparat som for 15 måneder siden var en splinterny model, allerede er ved at forsvinde fra forhandlerne. Og jeg synes det er ikke bare galt, men rablende sindssygt at man ikke nemt kan finde ud af hvilke medier der er kompatible med hvilke apparater. Hvorfor har Pioneer ikke en nemt tilgængelig webside med vejledning om hvilke typer medier man kan og ikke kan bruge i deres apparater? Hvorfor sælger forhandlerne medier tilsyneladende ud fra en antagelse om at jo hurtigere medier er, jo bedre? Jeg har ikke lyst til at skulle købe alle de DVD'er jeg vil bruge i de kommende adskillige år, nu. Bl.a. fordi jeg ikke aner hvor mange det er. Nu ender det jo nok med at jeg køber en del 4x medier nu, og så håber at når jeg har brugt dem er problemet blevet iøjnefaldende nok til at der er fundet en holdbar løsning. |
||||
![]() |
||||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|||
Ja, vi er helt enige - jeg synes da også du skal prøve at præsentere Pioneer for problemet, det kan ikke være et helt ukendt problem for dem (og de bør frigive en opdateret firmware for at få drevet til at genkende og skrive korrekt på de nye medier).
Tjaee... der findes jo et utalt af fabrikater og Pioneer kan ikke blive ved med at teste med nye medier der kommer på markedet (så skulle din optager have kostet det dobbelte). Vi er dog helt enige i at dette er en helt urimelig og uholdbar situation. Jeg har set at Plextor i deres nye drev (PX-716A) har en rutine til at forsøge at afgøre karakteristika for et medie så den kan tilpasse sig til kommende medier (AutoStrategy). Man kan håbe at dette fungerer og bliver standard i alle fremtidige brændere (men det hjælper dig selvfølgelig ikke i din nuværende situation).
En praktisk løsning kunne være at investere i DVD-RW medier (ver. 1.1) og overføre til dem - for derefter at overføre fra dem til de hurtige medier på en PC (en DVD brænder kan jo idag fås for ca. kr. 500,-). Men som sagt - prøv at råbe Pioneer op! /Lars |
||||
Redaktør, recordere.dk
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hej Lars,
Har du bud på hvordan man kontakter Pioneer? Jeg har en ækel mistanke om at et brev til Pioneer i DK ikke vil have nogen som helst effekt.
Jeg ville nu ikke forlange at de skulle teste. Men en udtalelse om at de nye 8x-medier ikke nødvendigvis kan forventes at virke i en 5100H, ville jeg finde ret naturlig. (Ligesom jeg ville finde en udtalelse om at den faktisk er kompatibel med 4x-medier naturlig - det kan man jo heller ikke vide medmindre man tilfældigvis ved det...)
Ja - den variant har jeg også overvejet. Men det vil jo gøre manøvren ganske meget mere omstændelig - dels brænder 5100H jo RW'er med halv hastighed i forhold til R'er, dels er der besværet ved pc'en bagefter. Så det må være nødløsningen til når alt andet fejler. Forresten kan jeg nu rapportere dels at min pc's drev (Toshiba SD-R5002, som tilsyneladende heller ikke har firmware opdatering til 8x) heller ikke kan skrive dem pålideligt, og dels at en af mine venner uden problemer har brændt to af de skiver, heraf én meget fuld, i en moderne brænder. Så jeg er nu overbevist om at det er et kompatibilitetsproblem og ikke syge eksemplarer af skiverne. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Sikke noget vås - jeg havde vist lige et øjeblik forvekslet den med min pc's brænder, som kun er en 2x og alligevel fint brænder 4x (men ikke 8x) medier. Det jeg har svært ved overhovedet at fatte, er at kompatibilitet mellem (kvalitets)medier og drev tilsyneladende er et spørgsmål om sort magi og tests. I en bare nogenlunde velordnet verden ville der være standarder som drev og medier skulle overholde, og hvis de gjorde det, så virkede de også sammen. Så ville det være dokumenteret hvilke standarder der var overholdt af hvilke drev/medier, så man uden videre kunne se om tingene burde virke sammen. Og så ville det være en regulær fejl (af typen garantirettelse og meget dårlig PR for den skyldige part) hvis de ikke virkede sammen alligevel. Jeg har nu bestilt et restlager af 4x Verbatim medier som www.it-netsupply.dk havde (der stod "ikke på lager" efter at jeg havde bestilt). Jeg har også bestilt en moderne DVD-brænder til min pc, så jeg i det mindste kan gå den besværlige vej via RW-skiver. |
||||
![]() |
||||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|||
Hej Jesper, Jeg synes du skal prøve at kontakte Pioneer's danske kundeservice (enten på telefon eller e-mail). Du kan finde kontakt-information på deres liste over lokationer. /Lars |
||||
Redaktør, recordere.dk
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg har nu sendt dem e-post. Jeg skal nok rapportere her når jeg får svar. Jeg har i øvrigt nu anskaffet et moderne DVD-drev til min pc. Det kan, som forventet, brænde disse 8x-medier helt uden problemer. Jeg har flyttet nogle titler fra 5100H til pc'en via DVD-RW og kopieret dem på pc'en - det virker fint, men er besværligt og tidskrævende. Jeg har desuden prøvet at læse en del af de 8x-medier som 5100H tilsyneladende var i stand til at brænde, i nogle flere drev (diverse pc'er på min arbejdsplads). Det viser sig så at det kun er held der gør at de kan læses i enkelte drev: de kan ikke generelt læses. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg har allerede fået det første svar fra Pioneer. Det var skuffende: han havde overhovedet ikke lagt mærke til hvad mit problem egentlig er, men troede at jeg brokkede mig over at den ikke kunne den nye DVD-RW standard. (Bortset fra det var det et nydeligt svar, men altså til et helt andet spørgsmål end mit.)
Nu har jeg prøvet at gøre det meget klart at jeg er inderligt ligeglad med DVD-RW, og så håber jeg det giver bedre respons. |
||||
![]() |
||||
Maria ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
![]() |
|||
Jeg håber at du får et (positivt!) svar. Jeg planlægger nu mit næste køb af medier. Det bliver nok Princo 4x printable som jeg har gode erfaringer med, men samtidigt køber jeg lige en stak 8x Ritex (eller andet mærke) samt en prøvepakke på 4 forskellige 8x medier som de sælger (wesellcd). Så kan jeg lige teste om 5100H vil godtage dem. Jeg bliver møg-sur |
||||
Mvh Maria
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hej Maria,
Når du nu prøver dine nye 8x-medier, så husk at du skal fylde dem temmelig meget for at problemet viser sig nogenlunde sikkert. Den hurtigste måde at tjekke om problemet er der, er at læse hele DVD'en på en pc. DVDInfoPro har fx en tjeklæsefunktion - alternativt kan man bare prøve at kopiere alle filer fra DVD'en til pc'ens harddisk med en xcopy-kommando. Man kan selvfølgelig også se filmen og lægge mærke til om der er huller eller andre problemer. Jeg glæder mig til at høre hvad du får ud af det. Jeg har selv bestilt 200 stk. 4x Ritek-medier (da det viste sig at det firma jeg naivt havde bestilt 200 Verbatim 4x-medier fra, kun havde 5 på lager). Jeg håber så at de er af ordentlig kvalitet. |
||||
![]() |
||||
Maria ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
![]() |
|||
Hej Jesper
Ja, jeg fylder (næsten) altid mine medier ud, så det bliver ikke noget problem.
Jeg vil både se filmen samt bruge DVDInfoPro.
Jeg skal holde dig/jer opdateret. |
||||
Mvh Maria
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |