|
8x medier i DVR-5100H? |
Besvar | Side <12345 6> |
Forfatter | |||
JesperD
Bruger Oprettet: 25-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
Sendt: 04-April-2005 kl. 20:31 | ||
Jeg har nu fået et mere indholdsrigt svar fra Pioneer. Jeg citerer:
Jeg er da glad for at han viser forståelse for problemet. Jeg har svaret ham at selvom han måske har ret i at medierne stadig fremstilles, så hjælper det ikke meget når de hastigt forsvinder fra forhandlernes udvalg. (I øvrigt har jeg nu fra discsonline.dk modtaget mine 200 stk. Ritek 4x-medier. Men de viser sig ikke at være mærkevaren med Riteks eget navn, men tværtimod at være netop de skiver som man advares voldsomt imod her. Så jeg skal lige have skrevet til discsonline.dk inden jeg evt. giver mig til at prøve dem.) |
|||
Maria
Guld medlem Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
Sendt: 06-April-2005 kl. 15:50 | ||
Ikke så positivt et svar som man kunne have håbet på, selvom han viser forståelse. Jeg har inde på flere sites for at se efter medier og 8x medierne er klar i overtal. Det er gået noget ned at bakke med 4x medier siden jeg sidst bestilte. Jeg er spændt på om de 8x jeg ender med at bestille kan bruges.
Tak! Det havde jeg ikke læst/hørt om før. Det skal jeg lige være opmærksom på også. |
|||
Mvh Maria
|
|||
Maria
Guld medlem Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
Sendt: 25-April-2005 kl. 10:44 | ||
Mine 8x medier skulle gerne komme i dag. Så jeg håber på at afprøve dem i løbet af et par dage og vender tilbage med forhåbentligt positivt nyt.
|
|||
Mvh Maria
|
|||
Maria
Sendt: 01-Maj-2005 kl. 13:25 | ||
Jeg har så omsider fået tid til at afprøve det først 8x medie. Jeg har fyldt den så meget ud som muligt, brændt og finalized. Jeg har hentet DVDInfoPro, men er i tvivl om hvad jeg skal gøre nu for at tjekke disc'en??
|
|||
Mvh Maria
|
|||
JesperD
Sendt: 01-Maj-2005 kl. 16:01 | ||
DVDInfoPro har et menupunkt der vises nærmest som en lup, med den forklarende tekst "Test your media for CRC read errors". Klik på den, og derefter på "Start". Så vil den læse hele skiven, og skrive en masse forhåbentlig grønne prikker undervejs. Hvis den møder fejl, vil den remse sektoradresser op og lave røde prikker. |
|||
Maria
Sendt: 01-Maj-2005 kl. 16:20 | ||
Tak. Den kører nu. Jeg er kommet i tvivl om jeg har fyldt disc'en nok ud. Opdatering: Første afprøvede disc: Datamart 1x-8x - fejl!! Flere følger... Redigeret af Maria |
|||
Mvh Maria
|
|||
JesperD
Sendt: 01-Maj-2005 kl. 23:55 | ||
Hej Maria,
Øv. Så er det nok ved at være temmelig sikkert at det ikke bare er mit eksemplar af 5100H der er sygt. Bemærk i øvrigt at DVDInfoPros læsetest kører meget langsomt når den har fundet den første fejl. Hvis man bare vil vide om den er ok eller ej, kan man sagtens afbryde den og dømme "fejl" så snart den begynder at skrive numre på syge sektorer og/eller røde prikker. |
|||
Maria
Sendt: 02-Maj-2005 kl. 16:37 | ||
Ja, jeg stoppede også efter rød prik nr. 2 efter jeg opdagede hvor lang tid det tog. LOL Nu er jeg imidlertid for alvor forvirret. Bare sådan for sjov tog jeg lige en Princo 4x disc (som jeg aldrig har haft problemer med og jeg har brugt mange!) hvorpå jeg har optaget 6 afsnit af "Friends" på fra Zulu. Jeg har set hele dvd'en til ende og der var ingen problemer overhovedet. Den kørte jeg igennem læsetesten og sørme om den ikke også viste fejl. Kan man så overhovedet regne med læsetesten? |
|||
Mvh Maria
|
|||
JesperD
Sendt: 02-Maj-2005 kl. 17:04 | ||
Jeg tror nok det der sker, er at den læser store klumper data (mange sektorer af gangen) så længe det går godt, og det går hurtigt. Når så sådan en stor klump fejler, så prøver den at læse de samme data igen, men nu én sektor af gangen for at finde de præcise syge sektorer, og det tager en evighed, bl.a. fordi selve drevet prøver flere gange inden det giver op og indrømmer at det ikke kunne læse en sektor. Hver grøn/rød prik repræsenterer mange sektorer.
Læsetesten viser om DVD'en kan læses korrekt på pc'en. Og det gør den utvivlsomt pålideligt nok. Men dels kan forskellige DVD-drev have forskellige tolerancer: nogle af mine dårligt brændte 8x-DVD'er kunne godt læses i min pc derhjemme, men ikke i min pc på arbejde. Dels kan din pc's DVD-drev naturligvis være direkte sygt. Og endelig er det tænkeligt at nogle få fejlende sektorer kan være umulige at se ved afspilning, fordi afspillere kan være i stand til at vise noget der ser temmelig rigtig ud selvom der mangler lidt undervejs: en afspiller kan nok finde ud af at ignorere en syg sektor og fortsætte med den næste. Jeg tror nok at sektorstørrelsen på DVD'er er 2048 bytes (jeg er ikke hjemme ved min DVDInfoPro lige nu). Hvis det er rigtigt, så har en enkelt sektor kun data nok til ca. 3 millisekunder (ved 5 Mbps, som svarer til ca. 2 timer på en DVD). Der kan jo nok falde adskillige 3 ms-intervaller ud uden at det er iøjnefaldende ved normal afspilning. Men hvis der pludselig er en hel masse ulæselige sektorer, så vil afspilningen hakke synligt eller direkte mangle noget. Alle de 4x (Verbatim-)skiver jeg har prøvet at læse i pc'er efter at de var brændt på 5100H, har dog kunnet læses på pc'en. |
|||
Maria
Sendt: 02-Maj-2005 kl. 17:23 | ||
OK. Tak for forklaringen. Jeg fortsætter med at teste de 8x skiver jeg har og ser hvad der sker.
|
|||
Mvh Maria
|
|||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Sendt: 02-Maj-2005 kl. 18:06 | ||
Det vigtige er ikke om du kan læse dem på din PC med et eller andet test-program.
Det vigtige er om din afspiller kan læse den. Prøv at lave en disc-to-disc copy på din afspiller (du kan bare vælge "Cancel" når den vil have target disc). Så kan du se om din afspiller kan læse samtlige sektorer, der er på disken. Alternativt så kan du prøve med en simpel XCOPY eller drag-and-drop af VIDEO_TS biblioteket på DVD'en (efter den er Finalized) for at se det samme. Drop alle de der test-programmer - du har det bedste test-program du kan få allerede - din helt normale Windows Explorer (stifinder). |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
JesperD
Sendt: 02-Maj-2005 kl. 21:01 | ||
Det er jeg kun delvis enig i. Det vigtige at alle de afspillere man nogensinde kan finde på at spille den med, kan. Og sandsynligheden for at de kan det, er ikke ret stor hvis det første og bedste DVD-drev man kan finde at teste i, nemlig ens pc's, ikke kan.
Er du sikker på at den ikke, lige som når den afspiller en DVD, bare springer syge sektorer over og således producerer et eller andet, måske elendigt, resultat, i stedet for at komme med en fejlmeddelelse? Det er jeg ikke sikker på (jeg har ikke prøvet, så jeg ved det ikke), og derfor vil jeg ikke teste sådan. Desuden ønsker jeg at mine DVDer kan læses i mange drev, og lige netop det drev der har skrevet en DVD, er jo nok det der har allernemmest ved at læse den (fordi jeg mistænker at visse typer fejl ophæves ved skrivning og læsning i samme drev) - og det er således det drev der giver den dårligste indikation af om DVDen kan læses i tilfældige drev.
Det er naturligvis en præcis lige så god test med hensyn til at detektere gode/dårlige DVDer. Min erfaring er at den tager en hel del længere tid. Jeg bruger DVDInfoPro fordi den kan gøre det hurtigere end en ordinær læsning fra filsystemet. Resultatet er naturligvis ens uanset hvilket program på en pc man læser DVDen med: hvis drevet kan læse den, så kan alle programmer det også. DVDInfoPro har bare en nem og hurtig funktion til at gøre det med, fordi det er et program der (bl.a.) er beregnet til netop tjeklæsning - hvor stifinder er beregnet til at kopiere filer. Jeg forstår ikke helt hvorfor man ligefrem skulle fraråde at bruge programmer der er beregnet til præcis det man vil, og stedet anbefale programmer der er beregnet til noget andet. Medmindre man ikke gider downloade fx DVDInfoPro, naturligvis - men downloadtiden vindes meget hurtigt igen hvis man vil tjeklæse mere end en enkelt eller to DVDer. |
|||
Besvar | Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |