recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 8x medier i DVR-5100H?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket8x medier i DVR-5100H?

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2005 kl. 01:16
Oprindeligt skrevet af JesperD JesperD skrev:

Men det interessante er jo at den gør mere end bare at prøve nogle gange. Den gør et eller andet som får dens eget estimat for den resterende tid til at springe fra 8 minutter til 26 minutter. Det antyder for mig en eller anden mere avanceret strategi end bare nogle retries.

Ved nærmere eftertanke behøver det forresten ikke være så interessant endda: det kan være resultatet af at dens læsehastighed falder til omkring 1/3 pga. retries. Men det virker så en smule usandsynligt at den kan fortsætte med at lykkes med retry så mange gange før den rammer en permanent fejl.
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Oktober-2003
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2005 kl. 15:06

Seneste opdatering længere oppe.

Kommentar til det hele:

Jeg må sige at jeg er noget utryg ved hele situationen. Ikke fordi dvdinfopro melder fejl ved hver disk. Der er nok andet der spiller ind der, men....jeg brænder som JesperD rigtig mange uden at se dem lige efter, så der skal helst være en nogenlunde sikkerhed for at de også kan afspilles når tid er. Helt sikker kan man selvfølgelig ikke være med nogen medier, men så høj en sikkerhed som muligt er ønskelig (som tilfældet har været hidtil).

Det er for dårligt at man allerede efter 1½ år ikke længere kan stole på at det man brænder også virker bagefter. Det bliver allerede nu fra uge til uge nærmest sværerere at få fat  4x medier (printable), så hvis jeg gerne vil beholde recorderen min. 1 år endnu inden udskifning og Pioneer stadig ikke vil/kan lave en firmware opdatering, gælder det godt nok om at få samlet sammen af medier.

Mvh Maria
Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2005 kl. 15:27
Hej Maria,

Jeg er naturligvis helt enig i dine generelle betragtninger.

Man kan sammenligne med de gode gamle brændbare cd'er: jeg har aldrig nogensinde været ude for en mærkevare-cd som ikke uden videre kunne læses 100% pålideligt af alle de cd-drev jeg kunne finde på at læse den i - uanset hvilket drev den blev skrevet i.

Men når det er dvd'er, så lader det til at være rene udokumenterede tilfældigheder der afgør om en bestemt kombination af skrivedrev, medie, og læsedrev virker. Det er vanvittigt.

Dine ambitioner om holdbarhed er endda meget lavt sat, synes jeg. Hvis leverandørerne af disse apparater har tænkt sig at de for alvor skal erstatte VHS hjemme hos hvem som helst, så skal de kunne bruges smertefrit i allermindst en halv snes år.

Jeg har købt min som erstatning for en VHS, og jeg har ingen planer om at udskifte den de første adskillige år - medmindre jeg bliver forelsket i en der kan lave dual layer-skiver (og det gør jeg ikke før teknologien virker pålideligt), men selv da skal den gamle da kunne sælges eller foræres væk til nogen som kan have glæde af den i mange år.

Jeg har pt. givet op: jeg brænder mine film på en 2x DVD-RW, bærer den hen til pc'en, og kopierer den til en 8x DVD-R. Det virker, men det tager godt 3 gange så lang tid som direkte brænding på en 4x DVD-R og indebærer større risiko for manuelle fejl og forvekslinger fordi der er en manuel arbejdsgang mere. Det er røvirriterende.

Hvis din pc's drev giver læsefejl også på alle de 4x-medier du udsætter det for, så fejler det drev måske simpelthen noget. DvdInfoPro på min pc rapporterer ingen fejl på nogen af de 4x-medier jeg har tjeklæst med den.
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2005 kl. 16:05

Hej Jesper,

ang. mine ambitioner om holdbarhed. Du kan tro at jeg også havde satset på flere års holdbarhed. Det år fra nu jeg nævner er kun sat pga. problemerne. Jeg håber på at der går min. 1 år før at den kan blive nødvendigt at udskifte pga. medieproblemer.

Jeg prøver lige at afprøve flere 4x skiver på et andet drev samt de 8x skiver jeg har testet.
Derefter går min strategi så på at hamstre 4x medier så jeg kan beholde recorder så længe det overhovedet kan lade så gøre. Når jeg løber helt tør og de ikke længere kan købes må jeg håbe at der er en maskine på  markedet jeg har lyst og råd til at købe og hvis specifikationer kan rimeliggøre et nyt køb. Ellers må jeg bruge samme metode som dig.

Jeg havde også håbet på at hvis/når jeg skulle udskifte 5100H at det ville være fordi at jeg var faldet for en nyere model og at jeg havde kunne sælge min videre eller forære den væk til noget familie.

Alt i alt noget møg. Forhåbetligt (men det er ønsketænkning) vågner Pioneer op og laver nyt firmware alligevel.

Mvh Maria
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2005 kl. 07:01
Oprindeligt skrevet af Maria Maria skrev:

Up to 8x Fujifilm:5100H ville slet ikke brænde på denne!!

Besynderligt... Min DVR-5100 havde ingen problemer med at lave en kopiering til FujiFilm "Up to 8x" diske...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2005 kl. 10:00
Sandsynligvis en dårlig skive.
Mvh Maria
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2005 kl. 16:18

Jeg kunne godt tænke mig at vide om dette problem med kompatible medier er noget vi fortsat skal bekymre os om i fremtiden?
Lad os sige at jeg køber en 720-H eller en af de andre nye recordere der kan brænde med 8x hastighed. Hvad sker der så når man kun kan få 16x medier i butikkerne? Vil problemet dukke op igen eller er der taget ved lære denne gang mon?

(Var i tvivl om hvorvidt jeg skulle oprette ny tråd, men skriver altså her. Flyt endelig spørgsmålet hvis det hører til andetsteds )

Mvh Maria
Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2005 kl. 15:15
Det viser sig at selvom 5100H ikke kan brænde Verbatims 8x-medier pålideligt, så kan den faktisk tilsyneladende brænde Verbatims 16x-medier pålideligt.

Jeg har i hvert fald nu prøvet med nogle stykker, heraf én skrevet temmelig tæt på fuld, og de kunne læses i alle de 3 DVD-drev jeg har i huset (2 i pc'en samt det i 5100H).

Så jeg er nu noget mere optimistisk mht. 5100H's fremtidige anvendelighed.

Men jeg synes stadig det er for dårligt at jeg skal eksperimentere mig frem til det, i stedet for at Pioneer selv giver nogle eksempler på kvalitets-DVD-R-medier som deres apparater kan bruge.
Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2005 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Jeg Jeg skrev:

Det viser sig at selvom 5100H ikke kan brænde Verbatims 8x-medier pålideligt, så kan den faktisk tilsyneladende brænde Verbatims 16x-medier pålideligt.

Jeg skulle forresten nok også lige nævne at det helt præcist er Verbatim type 43533, mediekode MCC03RG20, jeg har prøvet med held.
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2005 kl. 15:26

Godt at høre Jesper og som svar til Maria:

Disse: Verbatim 16x Photo printable, Advanced AZO+ virker fint i 720'en
------------------------------------------------------------ ---------------
Unique Disc Identifier : [DVD-R:MCC 03RG20  ]
Disc & Book Type :       [DVD-R] - [DVD-R]
Manufacturer Name :      [Mitsubishi Chemical Corp.]
Manufacturer ID :        [MCC 03RG20  ]
Blank Disc Capacity :    [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)]
[ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ]

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2005 kl. 15:30
Alletiders!! Så ser det noget lysere ud. Tak begge
Mvh Maria
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2005 kl. 14:07

Jeg skal lige præcicere at de nævnte 16x skiver i 720'en bliver brændt ved 4x hastighed, men derudover ingen problemer.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu