|
- |
Besvar | Side <12345 6> |
Forfatter | |||
slettet.18124
-- Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 781 |
Sendt: 15-November-2008 kl. 15:53 | ||
- Redigeret af Jan.Larsen - 26-Januar-2009 kl. 14:12 |
|||
bony
Super bruger Oprettet: 15-August-2007 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 354 |
Sendt: 15-November-2008 kl. 16:56 | ||
Jeg har haft i alt fire afsendelser fra Play som var over toldgrænsen på de 80 kroner. Tre af dem røg i fælden - kun én er sluppet "uberørt" igennem tolden. Så jeg holder mig for eftertiden, udelukkende til de sikre bestillinger derfra.
Det er spørgsmål om held og uheld. Ligemeget hvad, så tvivler jeg stærkt på at Flemming kan bestille 199 bestillinger over toldgrænsen uden at blive nuppet. 0,5 % er det omregnet til. Imponerende - men ikke desto mindre, en klar overdrivelse langt fra hvad der er teoretisk muligt. |
|||
—
|
|||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24782 |
Sendt: 15-November-2008 kl. 17:02 | ||
så du kalder mig en løgner? jeg har bestilt over 200 gange derfra, og er kun taget den ene gang. og at du så måske er taget 3 af 4. det tvivler jeg så kraftigt på. medmindre det er kæmpe pakker du bestiller. prøv at lave en afstemning, om hvor mange gange folk her har fået derfra, og hvor mange gange de er taget. |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
Splinten
Guld medlem Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 909 |
Sendt: 15-November-2008 kl. 22:43 | ||
Er der nogle der har bestilt boksen fra Zavvi? Der er angivet på http://hdfreak.dk/forhandlere.htm, at man ved bestilling kan se om pakken sendes fra Gurnsey . Jeg lavede en "prøveordre", men fik ikke besked om pakken kommer fra GB eller kanaløerne. Betyder det så at pakken kommer fra GB? |
|||
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Sendt: 15-November-2008 kl. 23:00 | ||
Det er ikke så meget det at få pakken taget i tolden - Har ikke så meget imod at betale momsen og told'en, men udgiften til Postdanmarks dummebøde er helt horribel. Værre endnu er det at der ingen måde er at lave en frivillig indbetaling, så man slap for dette høje gebyr. SKAT har bare givet Postdanmark noget nær et monopol hvor de selv bestemmer prisen
|
|||
Med venlig hilsen,
Thomas |
|||
slettet.18124
Sendt: 16-November-2008 kl. 10:05 | ||
- Redigeret af Jan.Larsen - 26-Januar-2009 kl. 14:12 |
|||
slettet.18124
Sendt: 16-November-2008 kl. 10:09 | ||
- Redigeret af Jan.Larsen - 26-Januar-2009 kl. 14:13 |
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8635 |
Sendt: 16-November-2008 kl. 10:42 | ||
Hvilket bare klares med at skrue op. Har man i øvrigt kalibreret sine højtalere med HD Basics (der så vidt jeg husker bruger DialNorm) afspiller man faktisk DTS for højt. |
|||
bony
Super bruger Oprettet: 15-August-2007 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 354 |
Sendt: 16-November-2008 kl. 19:20 | ||
Nej, jeg kalder dig ikke en løgner. Jeg beklager hvis det har fremstået sådant, det var ikke min mening. Synes dog bare det lyder helt utroligt at du åbenbart ligger udenfor eventuelle risici der er forbundet med køb fra steder udenfor EU. Men det er da bare godt for dig så - tillykke med det. At mine pakker er blevet taget "3 af 4" som du siger, betyder selvfølgelig at det kun er tre ud af de fire pakker, som har været OVER grænsen på de 80 kroner. Jeg har selv haft +250 afsendelser fra Play - kun fire af disse havde en købsværdi over 80 kroner. Tre af disse, blev taget i tolden. Derfor giver det mig et usikkert billede på om jeg "tør" forsøge mig med flere store forsendelser derfra. Om du tror på det eller ej må være din egen sag. Måske er jeg bare uheldig og du heldig. Man må dog stadig indregne risikoen som en mulig faktor - ligegyldig hvor mange og hvor tit, ens forsendelser så bliver taget i tolden. Redigeret af bony - 16-November-2008 kl. 19:21 |
|||
—
|
|||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24782 |
Sendt: 16-November-2008 kl. 19:46 | ||
er det ikke dig som har skrevet det med blåt? det vil jeg kalde det samme som at kalde, det for løgn at jeg kan bestille 199 gange uden at ryge i tolden. det er hvad der er sket indtil nu. og jeg bestiller aldrig noget under toldgrænsen, da jeg har de film i forvejen. |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
bony
Sendt: 17-November-2008 kl. 01:27 | ||
Jo. Og af tidligere citater og indlæg kan jeg så konkludere to ting. Et; du er meget heldig. To; jeg tog fejl.
Okay.
Skrev du måske ikke det med blåt? Kalder du mig en løgner? Hvis du gør; ja, så er jeg ligeglad. Husk at feje foran egen dør. Jeg formulerede mig ikke korrekt, du missede pointen med mit indlæg og nu snakker vi bare forbi hinanden. Jeg gider egentligt slet ikke diskutere det mere. |
|||
—
|
|||
DonJensen
Guld medlem Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 841 |
Sendt: 02-December-2008 kl. 20:57 | ||
Og nu er zavvi lukket.
|
|||
Besvar | Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |