recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket...

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
higher Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: ...
    Sendt: 19-November-2008 kl. 16:32

...



Redigeret af higher - 02-December-2008 kl. 09:40
Med venlig hilsen



Higher
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 21:01

Mener at eksperterne plejer at sige max 5-6 uger for reparation. Så synes du skal kontakte butikken og kræve at handlen bliver hævet og du får pengene tilbage.

Tag evt. en snak med forbrugerklagenævnet!

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 21:06
Mon ikke at TV er i en tur i tolden, og her kan der jo let gå nogle uger eller mere ?
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 21:09
Jeg synes også 8 uger for en rep er for lang tid.. for mit vedkommende er 4 uger min max grænsen. tager det længere end det, ville jeg blive negativ.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 21:46

Du kan desværre ikke gøre andet end, at vente til dit tv dukker op. Evt. kontakte din forhandler én gang om ugen. Så de ikke glemmer dig. Ellers hjælper det ikke meget, at ringe og klage din nød over, at det har taget for lang tid med dit tv, selvom du har retten på din side. En hel del forhandler er total ligeglade med kunden, når der opstår problemer. Og det hjælper heller ikke med forbrugerklagenævnet og andre instanser. Fordi de har lang behandlings tid og dels fordi de ingen reel magt har bag deres afgørelser.


Jeg har selv været turen igennem med min Samsung dvd afspiller, efter 10 uger rep. Gav de sig til sidst og vil betale pengene tilbage. Og det er selvom jeg tidligere fortale dem, at de ikke overholdte købe loven. Hvilket de selvfølgelig ikke svarede på.

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 00:18

Jo du kan gøre noget

Skriv til dem at du forlanger købet ophævet og dine penge udbetalt.

Sådan som du beskriver sagen, så er jeg 99.9% sikker på du vil vinde en evt. sag i forbrugerklagenævnet.

Med hensyn til alle de undskyldninger, de kommer med og sådan noget som fanget i tolden eller ligende, det har ingen betydning for dig.

Det er firmaets ansvar, de skal stadig overholde den såkaldte "rimelig tid" grænse (som er meget svævende men 8 uger er for lang tid)

Og at du selv har måtte ringe rundt og finde dit tv, trækker også i din retning.

Det skal kun være en sag mellem kunden og forretningen hvor produktet er købt, ikke en 3. mand.

Det var bl.a. nogle af de punkter jeg vandt min sag på.

Har selv været igennem hele møllen, (læs på www.enfrustreretforbruger.dk), det tog mig godt nok omkring et år, endda uden fjernsyn, men jeg vandt sagen til sidst og firmaet måtte give sig.

Sjovt nok lyder din gennemgang af sagen meget bekendt og jeg har på fornemmelsen. hvilken butik der kunne være tale om, men da det kun er en fornemmelse holder jeg bøtte :-)

Men kæmp din sag, selv om det kan være hamrende frustrerende!

Til top
higher Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 18:04

...



Redigeret af higher - 02-December-2008 kl. 09:40
Med venlig hilsen



Higher
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 09:46

Det er meget mystisk, at der ikke er nogen reparationsrapport. Du har nemlig ret til at få fornyet to års reklamationsret på de dele, der er repareret/udskiftet. Jeg har en lignende sag med Jaman (=NOman), hvor han efter en reparation skrev til mig, at "der var en ordentlig liste over udskiftede dele". Men da jeg gjorde mit krav om fornyet garanti gældende, blev den væk!

Jeg synes, du skulle nævne, hvem det er. Din fornemmelse af, at det er et engangstilfælde kan jo ikke rigtig blive prøvet, hvis du ikke gør det. Og det er netop i din situation, man lærer en forhandler at kende. Det vil vi andre også gerne lære. Din historie ville gøre, at jeg i hvert fald ikke ville handle dér. Jeg ville jo risikere at blive éngangstilfælde nr. to.

Mvh.

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 13:30
Synes også du skal nævne forhandlern. Ikke fordi forhandleren skal hænges ud, men det kan da være der er andre som har oplevet lign med forretningen.

Det er da rart at vide hvilke der er hænger i bremsen med reklemations sager.


Til top
higher Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 13:52

...



Redigeret af higher - 02-December-2008 kl. 09:40
Med venlig hilsen



Higher
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 14:01
De skal da ikke have et valg om de vil nævnes, når de yder så ussel service.
Kan ikke være rigtig at de levere din skærm tilbage i ridset tilstand

Når de yder så dårlig service, vil vi andre gerne undgå den forhandler

Til top
higher Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 14:05

...



Redigeret af higher - 02-December-2008 kl. 09:41
Med venlig hilsen



Higher
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu