|
A830 mindre lip sync issue |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-December-2014 kl. 17:13 |
Jeg har købt overstående receiver og syntes jeg har lettere usynkron stemme. Det er kommet efter skifte fra denon til yamaha. Så tænker ikke det er skærmen der giver problemet.
Jer med A830, hvordan er jeres indstillinger for video og sound? Efter lidt googling kan jeg se at en gut er blevet anbefalet at sætte video på processing, hvilket jeg også har prøvet uden succes. Lip sync har jeg sat til auto og enabled delay on. Nogen med lignende problem? Redigeret af Bromberg5 - 30-December-2014 kl. 20:44 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor ikke bare justere lip sync så det passer ?
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Fordi jeg ikke syntes jeg rammer den skarpt nok:-)
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6262 |
Det er ikke nemt med auto translate
![]() Hvad dælen er "detroniserede"? Redigeret af jake51 - 30-December-2014 kl. 20:30 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Noget vrøvl! Betyder støde fra tronen, eller berøve førende stilling |
|
![]() |
|
Argggg;)... Mobilen er ikke altid lykken til forum indlæg for mig..
Indstillinger ville jeg gerne have skrevet;)
|
|
![]() |
|
Jeg bringer lige den her op igen og spørger til kendte faktorer der kan fucke lip sync op..
Jeg kan ikke ramme et tilfredsstillende niveau og har "opdaget" følgende. Via xbmc kan jeg justere helt ned i 0.025 ms og ikke 1 ms for hvert ryk. Via xbmc kan jeg nogenlunde ramme ved at fremskynde lyden ca 0.75 ms, men efter et par sekunder så er den gal igen. Altså som om der et eller andet sted i systemet, forsøges at regulere selv. Hvilket bringer mig frem til auto delay: Umiddelbart kan jeg kun forsinke lyden via A830 og ikke fremskynde den? Rigtigt? Er auto delay en "feature" der er kendt for at lave lip sync issue´s? I aften vil jeg lige prøve at slå auto delay fra og se om det gør en forskel. Jeg har tidligere haft problemet med et Harman Kardon system, men fandt da ud af at det var mit tv´s billedbehandling der var problemet, så alt er slået fra her, så det bør ikke være det
|
|
![]() |
|
Ingen der har de vise ord her?
Jeg bed mærke i at mit tv under spdif forsinkelse var sat til automatisk. Tænker at det kan være et problem at mit tv går på auto OG min receiver under lip sync ligeledes står på auto. Har deaktiveret på tv'et og bibeholdt auto på receiver.. Umiddelbart ser det fornuftigt ud, men må teste med lidt mere lyd imorgen når huset ikke sover. - men ville stadig været rart med lidt komme fif her:) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |