|
Accesspoint/Router? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
chjeppe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Status: Offline Point: 113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville forvente at en af de store Asus routere kunne klarer det uden problemet fx Asus RT-AC56U. Jeg har en lidt ældre model i en murmestervilla på 225 km. Den står i midten af huset og der er absolut ingen problemer med dækning.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Bare det at du fordobler den samlede båndbredde på det trådløse netværk ved at have 2 AP gør at jeg personligt ikke ville gå vejen med 1 kraftigt ap. At der så forventes at det kan lade sig gøre og risikoen for døde omeåder kører bolden helt i mål for mig.
Husk at trådløs dækning er meget svær at forudse. Selv har jeg dækket 250 m2 bolig i 3 plan og hele min grund (1000m2) med 1 ap men jeg har andre steder opkevet problemer med at dække 130m2 med samme. Så det er MEGET situations afhængigt. Mvh BS
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Ja, det lyder jo bestemt ikke dumt bare med én router, men mon det er en holdbar løsning?
Det ved jeg ikke? Den Router de har i huset nu er en Tilgin HG1351
router som vel nok er en 3-4 år gammel, og den kan absolut ikke nå ned i
hele kælderen.
Fra midten af stueetagen er der ca. 10 meter i fugleflugtslinje ned til den anden ende af kælderen hvor der ønskes dækning, hvor der er et gulv på 35 cm. beton og et par tykke mure i mellem. Tror du den kan klare det? Eller findes der endnu kraftigere routere? Ellers må jeg prøve med 2 AP'ere. |
|
|
|
![]() |
|
chjeppe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Status: Offline Point: 113 |
Jeg har ikke 35cm beton, men også 10m fra routeren på første sal og ned til fjerneste i kælderen. Her modtager min iphone 12/14 Mbps på 2,4 GHz med en ældre Asus RT-N66U på det dårligste sted, og det er nærmest på tværs af fuldmuret væg hele vejen fra routeren. En meter ud fra væggen og i det meste af kælderen har jeg 30/34, mod 33/39 på første sal ved siden af routeren.
|
|
![]() |
|
Lyni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Status: Offline Point: 172 |
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
Fuldstændigt ligegyldigt. Jeg tilslutter mig koret og siger at to wifi spots er bedre end et, så jeg ville i første omgang spare pengene til en ny router og se om de to du allerede har kan give fornuftig dækning når de kører parløb.
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
Jeg er som så mange andre fuldstændig enig i to spots nok er den bedste løsning, da du i forvejen har udstyret og trukket kablet.
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Tak alle...
Jeg skal bare lige være sikker på noget her: Nu kører routeren med internet på stueetagen. Jeg sætter et kabel i den og trækker det ned til routeren i kælderen, og forbinder dem i LAN portene. Men hvordan logger jeg på den router nede i kælderen? Det er en Dlink og ip er 192.168.0.1. Den er tændt og med kabel fra routeren fra stuen. Jeg har prøvet at logge på Dlink routeren med et kabel fra computeren og ind i routeren med succes, men jeg kan altså ikke ellers. Er der noget jeg gør forkert?
|
|
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99091&PID=1078149#1078149Nærlæs enten ovenstående eller det strand skriver. Router 1 skal have eks. 192.168.1.1 og router 2/ap "skal" hedde 192.168.1.2. Så kan du logge på begge.
De skaal have hver deres ip på samme netværk :-) Mvh BS
|
|
![]() |
|
Det er jeg nok med på Bs, og min Tilgin router oven på hedder 192.168.1.1 og så er det jo jeg skal logge ind på router 2 i kælderen og ændre alle de indstillinger, men jeg kan ikke komme ind på den :)
Eller hvornår skal jeg gå ind på router 2 og omdøbe den til 192.168.1.2? :) Det er det jeg synes er lidt forvirrende. Router 1 er oven på og alt kører som det skal. Så sætter jeg et kabel i LAN porten og kører det ned i Router 2 og sætter det i en LAN port på den. Det er så NU jeg skal logge ind på Router 2 og ændre indstillinger på den, ikke? Eller skal jeg gøre det før jeg overhovedet sætter kabel i den? |
|
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
Du piller dlink'en fra og tager den med hen til en computer. Her sætter du et kabel direkte mellem computer og dlink og tænder for tingene. Dlink'en bør nu (i sin nuværende opsætning) give computeren et ipnummer på 192.168.0.x netværket. Hvis computeren er en bærbar så sluk lige for dens wifi et øjeblik så den ikke i stedet fanger wifi'en fra tilgin routeren.
I en browser på computeren taster du 192.168.0.1 for at komme ind i configurationen på dlink'en. I konfigurationen på dlink'en retter du dens ipnummer fra 192.168.0.1 til 192.168.1.2, netmaske er fortsat 255.255.255.0 og hvis der er et sted at indtaste default/standard gateway taster du 192.168.1.1 der. Herefter finder du dlink'ens dhcp opsætning og slår den fra. Nu er routeren klar til at komme tilbage på sin plads i kælderen, med sit nye ipnummer. Du bør nu kunne fange din tilgin på 192.168.1.1 og din dlink på 192.168.1.2 Log ind på 192.168.1.2 og sæt SSID, kanal og WPA kode op, så bør du være i mål. ..og husk at checke dhcp server indstillingerne på din tilgin router så du er sikker på den ikke en dag finder på at dele 192.168.1.2 adressen ud til en anden maskine, så går der ged i tingene.
Redigeret af strandvasker - 29-December-2014 kl. 23:05 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
IP adresserne skal sættes korrekt før man binder enhederne sammen, ellers har man 2 enheder på samme netværk med samme adresse.
Du kan tage den ene enhed og sætte et kabel imellem den og en computer og intet andet. Så skal du bare manuelt sætte en ip adresse på din computer, det kan være 192.168.1.100 og subnet 255.255.255.0. Gateway er irellevant. Herefter kan du skrive 192.168.1.1 og gå ind på routeren og lave den opsætning du ønsker. Efterfølgende sætte nr. 2 router på og lave opsætningen. Når alt opsætning er lavet kan du slå computeren over til DHCP og binde dit netværk sammen - nu kan du fange dine 2 routere på de ip adresser som du har givet dem. De gyldne regler:
Redigeret af Cyberguyen - 29-December-2014 kl. 23:13 |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |