recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Accesspoint/Router?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Accesspoint/Router?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 23:58
Tak for hjælpen alle (indtil videre). Jeg vil prøve at ændre dlinken fra en computer med kabel, som jeg lidt havde gang i før. Når jeg skal forbinde dlink routeren til en computer med et kabel, er det så en LAN eller WAN port jeg skal anvende i dlink'en?

Og så ændre indstillingerne på dlink der til 192.168.1.2 og 255.255.255.0?
          
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 00:49
Det er altid LAN port du skal bruge for at kunne tilgå dine enheder.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 11:08
Ny UPDATE:

Situationen er nu den at den ene Router viste sig at være mere eller mindre defekt (8 år gammel) og er smidt ud, og den anden router er bare gammel (4 år ca. bare med b/g netværk).
Det efterlader os i en ny situation.

Skal der købes EN stor kraftig router der måske kan dække hele huset, eller skal jeg ud og købe 2 nye der kan sættes i forlængelse af hinanden. Budgettet er nok max 1.200 kr. så det giver selvfølgelig en begrænsning.

Nogle forslag?
          
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 11:32
Kan kun sige en ting: ASUS Dark Knight RT-AC68U

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Ny UPDATE:

Skal der købes EN stor kraftig router der måske kan dække hele huset, eller skal jeg ud og købe 2 nye der kan sættes i forlængelse af hinanden. Budgettet er nok max 1.200 kr. så det giver selvfølgelig en begrænsning.

Nogle forslag?

Ja samme råd som sidst.
En god "stor" router. Og hvis den ikke dækker tilfredsstillende nok, så tilføjer du accesspoint efter behov.

Der er ingen der kan garantere dig, at selv den bedste router kan dække din bolig fuldt ud. Men Asus routerne er efter min mening, det mest oplagte valg i dag.

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 15:25
Jeg har lige købt en ASUS ac68u. Er klart den bedste og hurtigste router jeg nogensinde har prøvet. Dækker hele grunden på 700 m2. Koster omkring 1200,-
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 18:51
OK, så nu hvor jeg skal ud og investere i nyt alligevel så er den bedste løsning i starten at prøve med en stor? Nogen grund til I ikke anbefaler at købe 2 fra starten af? Jeg tvivler ikke på jeres viden, jeg er bare nysgerrig...

Tak for info alle...

Jeg er blevet anbefalet den her tidligere også fra Asus, men den du linker til Cyber, det ligner bestemt en storebror med alle de antænder

          
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 18:53
Med fare for at gentage mig selv:

Bare det at du fordobler den samlede båndbredde på det trådløse netværk ved at have 2 AP gør at jeg personligt ikke ville gå vejen med 1 kraftigt ap. At der så forventes at det kan lade sig gøre og risikoen for døde omeåder kører bolden helt i mål for mig.
Husk at trådløs dækning er meget svær at forudse. Selv har jeg dækket 250 m2 bolig i 3 plan og hele min grund (1000m2) med 1 ap men jeg har andre steder opkevet problemer med at dække 130m2 med samme. Så det er MEGET situations afhængigt.
Mvh BS

Redigeret af Bschmidt - 06-Januar-2015 kl. 18:54
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Kan kun sige en ting: ASUS Dark Knight RT-AC68U

Helt enig! Bedste løsning, og fantastisk dækning!

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg er blevet anbefalet den her tidligere også fra Asus, men den du linker til Cyber, det ligner bestemt en storebror med alle de antænder

Fordi udvendige antenner nu en gang giver den bedste sendestyrke og dækning! Tak nu den du bliver anbefalet, da den dels ligger indenfor dig budget, og dels vil læse din opgave perfekt. Lad være med at jagte en tåbelig besparelse, for så senere at blive irriteret og skal have ekstra ap'er op.

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 19:36
Jo jo, jeg forstår Henrik, men som Bschmidt også er inde på, så er det jo ikke 100 % garanteret af EN stor router kan dække hele hytten, specielt helt ned i kælderen med det tykke betongulv der er? Men du tør nok at  tro på det, kan jeg fornemme.

Helt enig i at der ikke skal spares, det skal bare virke! Men det må godt laves smartest og mest optimalt fra starten af
          
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 20:20
Jeg har ASUS RT-N66U, som er N-forgængeren til RT-AC68. Og den dækkede mit tidligere hus, som var i to etager - uden problemer. Og det til trods for ståldrager i dækket. Og den dækkede 50 meter ud på parkeringspladsen, når man sad i bilen.
RT-AC68 dækker endnu bedre, og kraftigere. En router er bedre til at sende signalet nedad, end opad. Så jeg har ingen tvivl om, at du vil så dækning i kælderen også.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu