recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - advarelse mod Cdon.com
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketadvarelse mod Cdon.com

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
LeRoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 23:26

har også haft problemer med dem..... de er for stror til at have 100% styr på alt! Jeg har købt en del der uden problemer, men en gang gik det galt og jeg kan nu ikke købe hos dem mere. Det er svært og bevise man IKKE har modtaget deres DVD når de siger du HAR modtaget din DVD?

500,- kostet det mig og jeg måtte selv købe en dvd i 2tal :-(

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 23:35

Oprindeligt skrevet af LeRoi LeRoi skrev:

Det er svært og bevise man IKKE har modtaget deres DVD når de siger du HAR modtaget din DVD?

Det er heldigvis ikke køber, men derimod sælger der skal bevise, at varen er modtaget.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
LeRoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 23:45

? du tager pis på mig ?

Jeg prøvet alt, også posten. Jeg fik bare en rykker på rykker og så et brev fra en adv. og så måtte jeg betale....

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 00:28

? du tager pis på mig ?

Jeg prøvet alt, også posten. Jeg fik bare en rykker på rykker og så et brev fra en adv. og så måtte jeg betale....

Det er meget simpelt.

1) Har du betalt med kreditkort
Du gør indsigelse til din bank om at varen ikke er modtaget.

2) Betaling per girokort (som OP)
Du meddeler dem at varen ikke er modtaget, og at du derfor ikke agter at betale. Hvis de sender dig en rykker, kan det være en god ide at gentage at du ikke har modtaget varen (et brev mere), men derefter behøver du ikke at foretage dig mere (skriv at fremtidige henvendelser vil blive ignoreret). Hvis CDON vil videre er de nødt til at sagsøge dig, og det gør de næppe. Inkassofirmaet må ikke registreret dig som dårlig betaler i RKI når du bestrider regningen.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 00:34

? du tager pis på mig ?

Selvfølgelig gør jeg ikke det. Det fremgår direkte af købeloven, at sælger først har leveret, når forbrugere har modtaget produktet. Sælger kan ikke kræve betaling før der er leveret. Det fremgår også direkte af købeloven.

Du skulle ikke have betalt. De har bevisbyrden og skal derfor bevise over for en dommer, at du faktisk (eller med største sandsynlighed) har modtaget varen. Hvis de ikke kan dette, kan de ikke kræve at du betaler noget.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 00:57
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Du skulle ikke have betalt. De har bevisbyrden og skal derfor bevise over for en dommer, at du faktisk (eller med største sandsynlighed) har modtaget varen. Hvis de ikke kan dette, kan de ikke kræve at du betaler noget.

Jeg synes ikke den er helt klar - "varen" er jo modtaget - altså kuverten, men hvordan beviser man at kuverten var tom - og at man ikke har stoppet indholdet i lommen ????

MVH

dunlop

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 01:04

Oprindeligt skrevet af dunlop dunlop skrev:

Jeg synes ikke den er helt klar - "varen" er jo modtaget - altså kuverten, men hvordan beviser man at kuverten var tom - og at man ikke har stoppet indholdet i lommen?

Kuverten er ikke varen, men kan godt se din pointe. Det bliver svært at bevise, at kuverten var tom. Men det ændre ikke ved, at sælger skal bevise (sandsynliggøre), at køber har modtaget varen. Han kan ikke bare vende bevisbyrden, ved at sende et tomt brev/pakke.

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 01:07

præcis.. hvis de ville være sig sikker så må de jo sende det som pakke så man skal skrive under på at man har modtaget pakken..

Smuttede også ud efter postbudet da jeg hørte han kom med filmen og jeg så den var tom (kunne være den var røget ud af kuverten) men hun kikkede bare på mig somom jeg var en dør.

Men anyways.. nu må vi se om de smider mig til incasso..

Til top
LeRoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 07:09

2late :-(

Man tak!

Til top
Darkwing Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Februar-2007
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 11:04
Heldigvis er der en bagatel grænse både hos RKI og incasso...
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Darkwing Darkwing skrev:

Heldigvis er der en bagatel grænse både hos RKI og incasso...

Du bliver ikke registreret hos RKI når du bestrider regningen.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Tue73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-September-2006
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 22:37
Noget nyt i sagen om den forsvunden Dvd=?
vi skal måske ha det i kontant ,så de kan sørge for og sende det som en pakke?så der ikke er andre der kommer i klemme?
det mest irreterene,er at jeg 2 gange i træk har fået 2 forkerte dvder ,det er belastene,,
Tue Jakobsen
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu