recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Advarsel! Pas på med at handle med Call Me.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Advarsel! Pas på med at handle med Call Me.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Advarsel! Pas på med at handle med Call Me.
    Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 21:32
Upload lige billederne ,så vi kan se hvad problemerne kan være med den nye Iphone5 .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 21:33
Du burde melde dem til forbrugerrådet, og tag Apple med i sagen, hvis de virkelig har udtalt det til teleselskaberne. Svineri!
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 22:30
Takker for advarslen. Blir mere og mere overbevist om at jeg køber den i elganten, OG pakker den op på stedet, og er den ikke OK, så tager jeg den ikke med mig :)
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 16:24
nu arbejder jeg i en anden Telekæde og der har vi fået samme ting af vide... det samme gældte også 4 og 4S

apple har ikke DOA ombytning de skal sendes ind også bytter de dem derinde...

Egentlig ikke særlig fedt hvis en kunde kun har haft sin mobil få dage eller timer inden der er noget galt... det er bare ikke godt nok..

synes personlig det er for dårligt... viser desværre bare endnu engang Apple føler sig hævet over andre...

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 17:31
Mvh
Flemming Larsen
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 17:40
Har selv arbejdet ved flere teleselskaber. Fælles for dem alle er at de bukker sig og hiver bukserne ned når Apple kommer ind i billedet. 

Fælles for alle andre selskaber er at de ombytter til en ny telefon hvis en kunde for en som er død ved ankomst (DOA), tidsfristen for at indberetter det svinger fra 7-14 dage. Her skal kunden blot henvende sig i en butik for at få en ny med det samme. 

Har man derimod købt en iPhone SKAL den sendes på værkstedet for at blive ombyttet til en "refurbished" enhed - dette er uanset om den er købt og åbnet i butikken. 

Problemet er at hvis teleselskaberne ikke følger denne procedure, så hænger de på omkostningerne ved DOA ombytning, hvorimod Apple tager sig af den ved at følge den besværlige procedure. Samtidigt giver Apple kun selskaberne 1 års garanti, hvorimod selskaberne jo gennem den danske købelov giver kunderne 2.

Forstår ikke Teleselskaberne ikke står sammen for bedre vilkår overfor Apple. Jeg har set omkostninger i forbindelse med reperationer som teleskabet står på - det er IKKE små tal.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 14:16
Hej ChrisJJ.

Efter det jeg læser tror jeg at du skal lade Teleankenævnet klare det for dig.
Det gør du ved at klage, men du skal have sendt Call Me en klage først?

Fra en underside til  http://www.teleanke.dk/
'Du skal sende en klage til teleselskabet. Det skal fremgå klart af brevet, at du vil klage og hvad klagen drejer sig om. Vi anbefaler altid, at henvendelser sker skriftligt.'

Du får klagegebyret på 150 kr retur hvis du får helt eller delvis ret.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 24-November-2012 kl. 14:22
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 14:24
Jeg har været ude for noget lignende med nu hedengangne Getmore. Jeg sendte et hunde dyrt kamera tilbage til dem med pakkelabel de selv havde sendt mig. De blev efterfølgende ved med at påstå at de ikke havde registreret at have modtaget pakken, så jeg ikke kunne få mine næsten 10K,- tilbage. Angry

Jeg fik pakken efterlyst hos Post DK via track n trace nummeret på pakke labelen og fik skriftligt besked om at den var udleveret til Getmores PostBox. Med det i hånden kunne jeg klage til e-handelsfonden. Det hjalp og jeg fik i enden mine penge. Jeg ved ikke hvor du kan henvende dig for at få hjælp, eller hvordan retsstillingen evt er hvis den er blevet stjålet på vejen til Callme, eller hos Callme, men det er IMO en god ide at få noget papir på at telefonen i det mindste er udleveret til Callme.

MVH
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

nu arbejder jeg i en anden Telekæde og der har vi fået samme ting af vide... det samme gældte også 4 og 4S

Egentlig ikke særlig fedt hvis en kunde kun har haft sin mobil få dage eller timer inden der er noget galt... det er bare ikke godt nok..

synes personlig det er for dårligt... viser desværre bare endnu engang Apple føler sig hævet over andre...

Nemlig, intet nyt her hvad angår Apples kundepleje, og det gælder for alle deres produkter.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

Nemlig, intet nyt her hvad angår Apples kundepleje, og det gælder for alle deres produkter.
måske i bare skulle vælge at købe direkte hos apple, for i mit tilfælde sendte de en ny telefon, også arrangerede de afhentning af den tlf med ridser efterfølgende... så de yder faktisk en ok service mod slutbrugeren.

Jeg har iøvrigt været ude for tidligere at have behov for at ombytte en ny telefon, det kørte også uden bøvl og som beskrevet ovenfor
(har prøvet at få ombyttet både en iphone 5 og en 3GS)
Mvh

René
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Tak for jeres input.

Det jeg gjorde "forkert" da jeg sendte telefonen retur var ikke at bruge Call Me's returlabel. Jeg sendte den med en af post Danmarks almindelige labels. Iflg. en rigtig sød og hjælpsom receptionist hos Call Me så er jeg ikke den eneste der gør det. Problemet er at Call Me åbenbart ikke kan scanne de forkerte labels. Disse pakker med forkert

Så kan de for hel.... da tag og åbne de pakker og se hvad der er i, er de komplet hjælpeløse i den biks....
Til top
the old guy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2007
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér the old guy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 21:48
Har også tidligere været kunde hos CallMe. Oplevede generelt ok service men havde så en rigtigt dårlig oplevelse med en i deres kundecenter. Det var så grelt jeg så mig nødsaget til at skrive til kundechefen. Svaret fra ham var at hvis jeg var utilfreds kunne jeg jo bare finde et andet selskab at være kunde i.
Nu er der jo ikke så langt fra ord til handling så er selvfølgelig ikke kunde der mere. Og kan da kun opfordre andre til ikke at vælge dem.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu