recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afhentning af plasmaskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfhentning af plasmaskærm

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
LiquidoDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 14:35
Sådan er det desværre ikke.
Kopieret direkte fra komplett: Alle ordrer der vejer over 35 kg. kan kun bestilles til afhentning i et Pick-Up-Point.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 14:43
Ok, havde ikke lige fanget at der var en vægtbegrænsning på, beklager...
Til top
LiquidoDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 14:44
Det gør ikke spor, jeg troede det også selv, indtil jeg lagde bestillingen Wink
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 14:46
Liquido.
 
Jo, du kan godt ligge TV'et ned! Som du selv nævner skal det blot ligge på "ryggen". Det ér angivet på kassen, hvilke vej skærmen vender i kassen.
Jeg vil til hver en tid foretrække at transportere et plasma liggende, frem for den bumpende tur det får på en trailer...
 
M.v.h.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 16:18
Det er jeg meget uenig i , det må IKKE transporteres liggende . Det kan selvfølgelig godt være at der ikke sker noget , men jeg ville ikke gøre forsøget...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 16:34
Jeg ved godt at du er uenig, men nu har jeg en erfaring som fortæller, at det ikke er et problem - og nej, det er ikke fra én, ti eller 100 skærme, men væsentlig flere. Og ingen er gået i stykker under hjemtransport. Men gamle myter er svære at slå ihjel. Wink
 
Og specielt på de nye Pana-skærme er det slet intet problem, eftersom de er hærdet væsentlig mere end tidligere...
 
M.v.h.


Redigeret af Henrik B. - 24-November-2009 kl. 16:35
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg ved godt at du er uenig, men nu har jeg en erfaring som fortæller, at det ikke er et problem - og nej, det er ikke fra én, ti eller 100 skærme, men væsentlig flere. Og ingen er gået i stykker under hjemtransport. Men gamle myter er svære at slå ihjel. Wink
 
Og specielt på de nye Pana-skærme er det slet intet problem, eftersom de er hærdet væsentlig mere end tidligere...
 
M.v.h.
Problemet er at man kan få den opfattelse at det kan lyde som en anbefaling ,at transportere det liggende, skal sige jeg også transporterede mit første plasma tv ,hjem liggende , men uvidende, om risiko'en omend ikke nødvendigvis stor ,ville jeg hellere gardere ,mig (dengang en skærm til Kr.23.000)og ofre lidt penge/tid på opretstående transport! Der er ikke noget der dækker transportskade ,ved ikke overholdte transport betingelser!Ouch
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Liquido.
 
Jo, du kan godt ligge TV'et ned! Som du selv nævner skal det blot ligge på "ryggen". Det ér angivet på kassen, hvilke vej skærmen vender i kassen.
Jeg vil til hver en tid foretrække at transportere et plasma liggende, frem for den bumpende tur det får på en trailer...
 
M.v.h.
Det er også angivet på kassen, hvilken vej den skal vende ved transport. Sjovt nok vender pilen opad på plasma-skærme, det er der sandsynligvis en grund til.

Det kan sagtens tænkes at du har transporteret masser af skærme liggende, men det gør det ikke nødvendigvis til en fornuftig måde at gøre det på fordi du har været heldig og der ikke er sket noget.
Hvis jeg skulle vælge, havde jeg nok også transporteret det liggende, frem for i en trailer, men det gør det jo ikke til en god metode, bare fordi den er bedre end en dårlig metode.

Og det er fint at du kommer med et råd, men husk lige at tilføje "... jeg har ihvertfald aldrig haft problemer...". Som det er nævnt i anden kommentar så virker dit indlæg til at der absolut ikke er nogen som helst risiko, og folk der læser på internettet får ikke altid det hele med.

Skal den transporteres helt efter forskrifterne, så skal den faktisk også stå med siden mod kørselsretningen, da den ved hårde opbremsninger stadig kan få skader på glasset hvis den står med front/bagside mod kørselsretningen.


I sidste ende er det jo op til en selv hvordan man transporterer den, men man skal bare være opmærksom på at hvis du transporterer den anderledes end det er foreskrevet - dvs. stående oprejst med siden til kørselsretningen - så hænger du selv på enhver skade der opstår ved transport.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Problemet er at man kan få den opfattelse at det kan lyde som en anbefaling ,at transportere det liggende,
 
Hvis alternativet er en bumple-tur stående på en trailer, så ja, så vil jeg anbefale at man lægger det ind bag i en bil i stedet. Og selvfølgelig kører efter det...
 
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Der er ikke noget der dækker transportskade ,ved ikke overholdte transport betingelser!Ouch
 
Nu er det så butikken som opsætter transportbetingelserne, så hvis de anbefaler liggende transport, står de selvfølgelig også inde for evt. transportskader (hvis de er seriøse).
 
M.v.h.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 17:07
Henrik B: Du rammer forkert på begge fremhævede punkter ! Vil påstå ,det er din egen opfattelse ,af tingene !!Disapprove
Og så må jeg give kampus ret ,offer lidt (forholdsmæssigt) på transportWink 

Redigeret af len61 - 24-November-2009 kl. 17:12
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Det er også angivet på kassen, hvilken vej den skal vende ved transport. Sjovt nok vender pilen opad på plasma-skærme, det er der sandsynligvis en grund til.
 
Det er beregnet på overordnet transport af skærmen - altså i fragtregi. På Pana's kasser er der på både side og top angivet, v.h.a. en pil med en glad mand, hvilke vej panelet vender netop hvis det skulle ligge ned, under hjemtransport.
 
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Det kan sagtens tænkes at du har transporteret masser af skærme liggende, men det gør det ikke nødvendigvis til en fornuftig måde at gøre det på fordi du har været heldig og der ikke er sket noget.
 
Jeg har ikke, men jeg har været med til at sende dem afsted. Og eftersom vi taler et sted mellem 800 og tusind plasma'er, over de seneste knap fire år, er der ikke tale om heldig eller ej! Faktum er, at plasma skærme ikke er så sårbare, som mange gerne vil gøre dem til. Ofte foranledt af tidligere tiders "historier"...
 
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Hvis jeg skulle vælge, havde jeg nok også transporteret det liggende, frem for i en trailer, men det gør det jo ikke til en god metode, bare fordi den er bedre end en dårlig metode.
 
Nu gik spørgsmålet så også på, om det kunne lade sige gøre - og det kan det. Det er trods alt de færreste som har en bil, hvor en 50" kan stå på højkant...

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Og det er fint at du kommer med et råd, men husk lige at tilføje "... jeg har ihvertfald aldrig haft problemer...".
 
Find mig nogle eksempler på at nogle har oplevet deres plasma gå i stykker under hjemtransport..
 
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Som det er nævnt i anden kommentar så virker dit indlæg til at der absolut ikke er nogen som helst risiko, og folk der læser på internettet får ikke altid det hele med.
 
Nej, det er DIN fortolkning! Læs hvad jeg skriver, ikke hvad du tror jeg skriver.. Wink

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Skal den transporteres helt efter forskrifterne, så skal den faktisk også stå med siden mod kørselsretningen, da den ved hårde opbremsninger stadig kan få skader på glasset hvis den står med front/bagside mod kørselsretningen.
 
Hvem sider det? Hvor står det? Det ved du intet om, når du står i butikken, eftersom du kun kan rette dig efter, hvad sælgeren fortæller dig...

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:


I sidste ende er det jo op til en selv hvordan man transporterer den, men man skal bare være opmærksom på at hvis du transporterer den anderledes end det er foreskrevet - dvs. stående oprejst med siden til kørselsretningen - så hænger du selv på enhver skade der opstår ved transport.
 
Igen, helt afhængigt af, hvad sælger fortæller dig. Og siger butikken at det er ok med liggende transport, står de selvfølgelig inde for den liggende hjemtransport.
 
M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Henrik B: Du rammer forkert på begge fremhævede punkter ! Vil påstå ,det er din egen opfattelse ,af tingene !!Disapprove
 
Øh nej, og jeg har en erfaring som underbygger mine udsagn!
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu