recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afhentning af plasmaskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfhentning af plasmaskærm

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Hvis jeg skulle vælge, havde jeg nok også transporteret det liggende, frem for i en trailer, men det gør det jo ikke til en god metode, bare fordi den er bedre end en dårlig metode.
Nu gik spørgsmålet så også på, om det kunne lade sige gøre - og det kan det. Det er trods alt de færreste som har en bil, hvor en 50" kan stå på højkant...
Spørgsmål gik rent faktisk på om der var noget man skulle være opmærksom på og om det måtte ligge ned.
Og hvis man ligger det ned, så må man være forberedt på at der kan ske ting med det. Der er en grund til at det står på papkasserne hvordan det skal transporteres. Det gjorde det ihvertfald på den kasse som jeg modtog min plasmaskærm i, men det kan være de har fjernet det på de nye kasser fordi de skærme kan tåle alting. Så er det jo fint nok.

Om man har en bil hvor der kan stå en 50" på højkant eller ej er jo i denne sammenhæng ligegyldigt. Man skal da ikke undlade at advare mod potentielt skadelige ting, bare fordi det er umiddelbart udenfor spørgerens muligheder at beskytte sig imod dem.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Og det er fint at du kommer med et råd, men husk lige at tilføje "... jeg har ihvertfald aldrig haft problemer...".
 
Find mig nogle eksempler på at nogle har oplevet deres plasma gå i stykker under hjemtransport..
Der har været eksempler her på forummet og jeg har læst om andre også. Det er godtnok længe siden. Om det så er fordi skærmene er blevet bedre eller at folk har lært at deres TV ikke skal ligge ned ved jeg dog ikke.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Som det er nævnt i anden kommentar så virker dit indlæg til at der absolut ikke er nogen som helst risiko, og folk der læser på internettet får ikke altid det hele med.
 
Nej, det er DIN fortolkning! Læs hvad jeg skriver, ikke hvad du tror jeg skriver.. Wink
Så vil jeg bede dig prøve at læse dig indlæg en gang til, med objektive briller på. Vil du stadig mene at dit indlæg ikke på nogen måde giver indtryk af at der ikke er nogen risiko ved at transportere et plasma liggende?
Eller mener du vitterligt at der overhovedet ikke er nogen risiko ved at transportere et plasma-tv liggende?


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Skal den transporteres helt efter forskrifterne, så skal den faktisk også stå med siden mod kørselsretningen, da den ved hårde opbremsninger stadig kan få skader på glasset hvis den står med front/bagside mod kørselsretningen.
 
Hvem sider det? Hvor står det? Det ved du intet om, når du står i butikken, eftersom du kun kan rette dig efter, hvad sælgeren fortæller dig...

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 
Igen, helt afhængigt af, hvad sælger fortæller dig. Og siger butikken at det er ok med liggende transport, står de selvfølgelig inde for den liggende hjemtransport.
[/QUOTE]
Men du ved jo ikke noget om hvad sælgeren har sagt. Du får det til at lyde som om at sælgeren allerede har sagt at man kan transportere skidtet som man selv vil. Det kan godt tænkes at de siger det, men det ved du ikke noget om endnu.


Jeg var ikke ude på at starte en lang diskussion. Jeg ville sådan set bare slå det fast at der godt kan være en risiko og at man som køber skal være opmærksom på denne risiko. Hvordan man vælger at transportere sin vare hjem er som sagt op til en selv.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Som det er nævnt i anden kommentar så virker dit indlæg til at der absolut ikke er nogen som helst risiko, og folk der læser på internettet får ikke altid det hele med.
 
Nej, det er DIN fortolkning! Læs hvad jeg skriver, ikke hvad du tror jeg skriver.. Wink
Så vil jeg bede dig prøve at læse dig indlæg en gang til, med objektive briller på. Vil du stadig mene at dit indlæg ikke på nogen måde giver indtryk af at der ikke er nogen risiko ved at transportere et plasma liggende?
Eller mener du vitterligt at der overhovedet ikke er nogen risiko ved at transportere et plasma-tv liggende?
Kan kun give Henrik B ret her...
Du bør læse hans kommentarer igen, og læg særskilt mærke til hvad alternativet er køber svarer han vil gøre.. det er hvad Henrik forsøger at begrunde jeres lille bitte debat i.

stående eller liggende kasse, kan begge udsættes for slag og ryk under kørsel.  Bump og lidt for skarpe sving eller hvad grunden nu kan blive..

optimalt er at lade forretning levere (og det giver Henrik jo også meget udtryk for med sine 1000+ erfaringer).. er man en nærig røv og ønsker at hente selv, så bærer man jo de risici som følger med sådan et valg..

og btw,
Nyeste LG LCD skærme har også glasfronte!  Gæt, hvordan de transporteres bedst Wink
Så en skrøne fortsætter i LCD regi.
Til top
LiquidoDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 21:13
Hold da op, sikke en debat dette spørgsmål har startet.
Nå, jeg afhentede plasmaen og på kassen var der ganske rigtigt, en afmærkning om at det kan transporteres liggende med skærmen opad. Det er nu blevet tilsluttet og virker helt perfekt, sikke et billede. Jeg glæder mig til at fyrre noget blu-ray af for at se hvad det virkelig kan Tongue

Jeg takker for hjælpen!
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 21:15
min 46" plasma lagede jeg ned under transport over 40 km.

Ingen problem, og det vil det heller ikke normalt være.
Varen er lukket når du modtager den og ingen kan se hvor en evt. skade er opstået.
Det er jo ikke fordi at du laver mærker i indpakningen eller andet der tyder på at du har håndteret den forkert.
.....
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 21:41
Liquido.
 
Husk nu at lave nogle fornuftige billedindstillinger, inden du falder alt for meget på halen over billedet. Wink
 
M.v.h.
Til top
LiquidoDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 21:43
Ja, selvfølgelig. Jeg er også igang med at finde nogle indstillinger rundt omkring på nettet, da jeg ikke kan finde min skive Unhappy

Hvis du kender de "bedste" indstillinger til dette tv, må du meget gerne dele dem med mig Tongue
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 09:33
Indstillinger af 42" G10 fra flatpanels.dk:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1237883026



Efter kalibrering
Profil: Biograf
Kontrast 36
Lys: 0
Farve: 30
Skarphed: 0
Farvetemperatur Varm
Farvestyring Fra
x.v.Colour Fra
Eco-format Fra
P-NR Fra
Intelligent Frame Creation Fra
Hvidbalancen høj rød -2
Hvidbalancen høj blå 0
Hvidbalancen lav rød -4
Hvidbalancen lav blå 0
Gamma 2.2



Redigeret af Totoronto - 25-November-2009 kl. 09:40
Til top
LiquidoDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 10:36
Ja, dem har jeg prøvet, men jeg synes at billedet er blevet lidt for mat/tåget og en anelse sløret, så jeg tror ikke de passer til min skærm, desværre.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af LiquidoDK LiquidoDK skrev:

Ja, dem har jeg prøvet, men jeg synes at billedet er blevet lidt for mat/tåget og en anelse sløret, så jeg tror ikke de passer til min skærm, desværre.
 
Prøv evt. at give dem en chance et par dage.
Havde selv samme oplevelse da jeg brugte Flatpanels indstillinger til en anden skærm da jeg var vant til et billede med lidt mere "knald på". Men efter at have vænnet mig lidt til det (og skiftet frem og tilbage) synes jeg at de anbefalede ligger tættere på et naturligt billede.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 10:51

Skru lidt op for kontrast (IKKE meget) og en smule (4 - 5 trin) op for skarphed...

M.v.h.
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 11:50
WinkLOLJeg vil til enhver tid støtte Kampus. Lad butikken tage risikoen. Alt andet er en dårlig ide, og kan hurtigt blive en meget dyr løsning
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu