|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
![]() |
Døren gik ikke, så skal jeg ihvertfald gang med saven for at tilpasse i størrelsen.
Har ledninger løbende ud af hullet, men burde være muligt at forlænge en blæser så den sidder bag hullet. I det tilfælde, skulle den så skubbe varm luft ud eller hive kold ind? |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Tja...Det er jo hurtigt at vende en blæser....Hvad der fungerer bedst ....(Døre er i standard mål som regel...70, 80 eller 90....Ligner en 70'er den du har... )
Redigeret af Patriarken - 21-September-2008 kl. 16:35 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Hvad med en eller anden form for udsugning. De små loftudsugninger der bruges på f.eks. badeværelser kan jo købes og monteres til rimelige penge. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
MDHell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 928 |
![]() |
man kan også købe nogle billige alt-i-et samlede vandkølingssystemer som måske kan hjælpe dig her... |
|
Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 | |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Ja lad os lige høre resultaterne heraf før du begynder at bore :) - 50C er i sig selv ikke det store problem. Der er meget luft i sådan et skab som selvfølgelig bliver afkølet mod omgivelserne lige meget hvad. |
|
![]() |
|
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
![]() |
Der var ingen forskel på computerens placering i skabet, men der er også meget luft over computeren, selv på øverste hylde. Ved almindelig medie center brug steg temperaturen ikke til over 60 grader, og ved afvikling af tunge spil ikke langt over 60 grader. Jeg har sat en 60mm blæser op bagved hullet, som lige lader ledningerne løbe forbi og ellers bare blæser den varme luft ud af skabet. Det burde give det bedst mulige flow, når al udluftning af computeren sker lige bag den blæser.
I løbet af ugen vil jeg prøve mig frem med kabinetsider af og på. Umiddelbart tror jeg at kabinetsiderne af er det bedste, for der er meget dårlige muligheder for at hive kold luft ind i kabinettet, så hellere opvarme hele skabet. Døren er forresten 57,5cm. I samme gang har jeg døre på 59, 55 og 65cm. Sådan er det i ældre huse, ikke så nemt at finde reservedele. Hvis 60mm blæseren ikke er nok, bliver det formentlig en reel udluftning eller en 120mm blæser, men hullets diameter er kun 4cm, så er ikke sikker på gevinsten ved dette. |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
vandkøling hjælper vel kun hvis radiatoren sidder uden for skabet.. |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
der kan ikke konvektionskøles nok. en forceret luftstrøm er nødvendig, udstyret vil trække "falsk" varm luft ind der gradvist vil stige. Dog vil man kunne løse problemet med eks 120/140 mm, men det er på ingen måde optimalt, og der vil skulle "skylles efter" med komprimeret luft hver 14.dag. |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Hoho right on... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |