recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afløser til plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afløser til plasma

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2021 kl. 16:21
Da vi tændte fjernsynet kom den samme jingle som på 3320eren.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2021 kl. 06:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nogle plasma holder længe.

Jeg har et Pioneer 5090, det kom på markedet i 2008.



Klaus
Ditto her, Klaus!

Jeg kan husk, jeg blev overbevist ved en demo hos TapeConnection på Vesterbrogade i København.

Jeg ved ikke, om det er slidstærkt - jeg har jo kun brugt det i 12 år.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2021 kl. 07:21
Mit Pio lx508xd fra det uofficielle fælleskøb i 2007 nægter også at dø LOL
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
mick-j Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mick-j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2021 kl. 08:23
Mit Pioneer 427XD ruller stadig og har rundet de 14 år i dec 2020. Fint tv, men får lidt ondt i muldvarpen når jeg tænker på hvad jeg gav for det i sin tid

Har tilføjet en AppleTV 4k (jaja, 4k var ikke helt nødvendigt) og da vi har klippet kablet til Stofa sidste år, kører næsten alt indhold via denne. Der sidder dog også en BD på.

Har mange gange overvejet at udskifte det, men det fungerer altså bare perfekt i soveværelset og har ingen burn-in. I modsætning til den LCD monitor jeg sidder foran lige nu..

//Mick
Med venlig hilsen

Mick Johansen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2021 kl. 08:29
Nå ja, 427, sådan et har jeg også et sted på garageloftet.......
Det kostede kun 20.000 i indkøb, fuck et dejligt tv!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2021 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg har et Pioneer 5090, det kom på markedet i 2008.
Jeg købte mit i 2013 for 500,-  i defekt tilstand  fra:
https://forum.recordere.dk/hjlp-problem-med-5090h_topic121037.html#1222872

Kunne ikke i første omgang lokalisere fejlen, så reparation stod standby et par år inden jeg fandt Pioneer service info om fejlen (var fra dato efter mine første rep. forrsøg).
Fejl var et generelt problem med spændingsregulator IC, så blink fejlkoden var misvisende. Wink
Det har så kørt uden problemer siden reparation. Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2021 kl. 11:24
Mit Pioneer 5080 fra ca. 2006/2007 kører stadig i stuen. Og det kører meget!

Har svoret ikke at skifte det ud før det står af. Er stadig imponeret over 1366x768 billedet.

Det fungerer både som TV og varmeapparat.

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2021 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Det fungerer både som TV og varmeapparat.
Plasma er den eneste skærmteknologi der kan gengive en pejsevideo korrektLOL
Der må lcd og oled give fortabt.
Mvh Jesper
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 12:06
Vær opmærksom på at når du kigger på skærmen i butikken, så er de indstillet efter at vise vildere farver end tv'et ved siden af, så lad dig ikke skræmme af det.
Når du får det hjem, vil du sikkert tænke "ØV, det ser jo helt forskruet ud". Træk vejret og brug noget tid på at få det indstillet rigtigt (der findes masser af gode indstilliger rundt om på nettet), evt. opret en ny tråd her, så er vi helt sikkert mange der gerne vil hjælpe dig. 

Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nå ja, 427, sådan et har jeg også et sted på garageloftet.......
Det kostede kun 20.000 i indkøb, fuck et dejligt tv!


Klaus

Mit Pioneer 608 er efterhånden nået ned på "kun" 5.000 kr. pr. leveår. (og fungerer stadig fint)

Afløseren bliver enten 65" eller 77" OLED (sandsynligvis SONY) Jeg venter dog på det helt rigtige tidspunkt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu