recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afmelde kabel-tv i almennyttig boligforening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afmelde kabel-tv i almennyttig boligforening

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 23:04
Jeg har da ikke skrevet noget om at det er umuligt at vælge pakker, for det kan man da, jeg har f.eks kun Grundpakken. Det er kum hvis der er sløjfeanlæg at det ikke er muligt at vælge pakker. Der er endnu ikke som skrever nogen lovgivnimg, der muliggør at der helt kan vælges fra.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Kan det virkelig være rigtigt, at man ikke kan afmelde ens kabel-tv i en almennyttig boligforening? Er der nogen som ved, hvad juraen siger på dette område?

Start med at kigge i din lejekontrakt - hvad står der der?

Er du utilfreds med det der står i kontakten er det vel frit for dig at opsige den (og flytte)?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 00:37

Hej
Kan det virkelig være rigtigt, at man ikke kan afmelde ens kabel-tv i en almennyttig boligforening? Er der nogen som ved, hvad juraen siger på dette område?

Der er også den mulighed, at du kommer med et forslag til næste beboermøde om at få det ændret.
Venlig hilsen
KB
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 01:52
Min almennyttige boligforening ejer kabelnettet og har aftale med YouSee. Der er frit pakkevalg og man kan vælge "Ingen pakke". Pakkerne afregnes over huslejen, og prisen er væsentlig under hvad privatkunder betaler. Grundpakken koster fx 78 kr./md. inkl. ophavsretsafgifter.

Vi troede tidligere at der krævedes en tro og love-erklæring om ikke at have tv, for at man kunne vælge "Ingen pakke". Men da jeg undersøgte det, viste det sig at det overhovedet ikke behøvedes. Det var bare noget administrationen troede.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 1995
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Hej

Der er også den mulighed, at du kommer med et forslag til næste beboermøde om at få det ændret.

Tak, for en empatisk, konstruktiv og brugbar kommentar Clap

Jeg var ellers ved at BRÆKKE mig Dead over at høre på den komplet urealistiske, ubehjælpelige, usympatiske, og særdeles uindfølelige og små-facistoide øffen Pig om at man jo "bare kan flytte eller land fly" Pig

...Det er for helvede folks hjem, somme tider endog ejerboliger, det handler om. Så det er jo ikke noget man bare skifter ud som var det et par strømper eller underbukser, VEL! Nuke

I min ejerboligforening er vi også tvunget til at aftage fuldpakken fordi det er et gammelt sløjfet anlæg. Og det er da bestemt noget af en uvelkommen bet at sluge, med de priser der efterhånden er på den slags. Men der er jo noget man nødvendigvis må udholde i beboerdemokratiets navn, eller noget urealistisk forsøge at ændre netop der igennem hvis politikerne ikke kan nosse sig sammen til at lave en forbrugerbeskyttende lovgivning på området. (noget der ellers har været varslet som eneste realistiske håb for os der er ufrivilligt ramt på pengepungen på den måde)

Og før nogen bliver tåbeligt friske igen med et umådeholdent ubegavet og ubehælpeligt 'du kan jo bare flytte' "forslag" som "løsning", så lad mig slå fast at jeg hellere nedværdiger mig til at leje et hold rockere eller tage en kølle i frustration over situationen end at flytte, da det jo er en komplet urealistisk "løsning". Og bare rolig chancen for at jeg skulle finde på at blive så frustreret er også lig nul.

Redigeret af TBC1 - 23-Januar-2012 kl. 12:00
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis Boligforeningen, som det er her, har aftagepligt så er det ikke muligt, jeg har prøvet at tale med dem, men nej, man skal som minimum aftage Grundpakken.
Nu afhænger det også af antallet af tilsluttede om man helt kan slippe for tilkoblingen. En ting er hvad juraen siger og hvad sammes meninger er om dette.
Da tvungne fuldpakker blev afskaffet (eller stærkt beskåret), da blev ekstra pakkerne dyrere. Men det samme blev fuldpakkerne så i længden blev det ikke ganske farbart.

Ændre på tingene via Generalforsamlinger fører intet steds hen, der skal så at sige lovtekst på bordet, vel at mærke om slippe billigere.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 11:57
Ja det er rigtigt! Selv som ejer af sit hus kan man være tvunget til at aftage TV signal fra en bestemt udbyder, hvilket sagen fra Bredballe viser med al tydelighed
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 11:57

Den eneste måde det kan lade sig gøre på, er at der skal lovtekst på bordet, om at enhver frit skal kunne vælge udbyder eller helt undvære, at det så på sigt sikkert vil tage livet af mange antenneforeninger er en anden sag. I øvrigt mener jeg, at tvangsmedlemsskab af foreninger er afskaffet, men det gælder åbentbart ikke antenneforeninger.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den eneste måde det kan lade sig gøre på, er at der skal lovtekst på bordet, om at enhver frit skal kunne vælge udbyder eller helt undvære, at det så på sigt sikkert vil tage livet af mange antenneforeninger er en anden sag. I øvrigt mener jeg, at tvangsmedlemsskab af foreninger er afskaffet, men det gælder åbentbart ikke antenneforeninger.

Heller ikke grundejerforeninger, så tvangsmedlemsskab er nok ikke afskaffet.

Venlig hilsen
KB
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Hej
Tak, for en empatisk, konstruktiv og brugbar kommentar Clap

Jeg er ellers ved at BRÆKKE mig Dead over at høre på den komplet urealistiske, ubehjælpelige, usympatiske, og særdeles uindfølelige og små-facistoide øffen Pig om at man jo "bare kan flytte eller land fly" Pig

...Det er for helvede folks hjem, somme tider endog ejerboliger, det handler om. Så det er jo ikke noget man bare skifter ud som var det et par strømper eller underbukser, VEL! Nuke
Nå, der var vist een der blev sur ?!?! (Læs: Sikke dog en gang bræk du lukker ud ! (for at følge dit sprogbrug)).

Nu er man (du) nu engang underlagt demokratiske regler i boligforeninger af den art og så må man vel følge spillets regler.
Så der vel to muligheder:
1) tag kampen op
2) klap hælene sammen

I min ejerboligforening er vi også tvunget til at aftage fuldpakken fordi det er et gammelt sløjfet anlæg. Og det er da bestemt noget af en uvelkommen bet at sluge, med de priser der efterhånden er på den slags. Men der er jo noget man nødvendigvis må udholde i beboerdemokratiets navn, eller noget urealistisk forsøge at ændre netop der igennem hvis politikerne ikke kan nosse sig sammen til at lave en forbrugerbeskyttende lovgivning på området. (noget der ellers har været varslet som eneste realistiske håb for os der er ufrivilligt ramt på pengepungen på den måde)

Dvs. uanset evt. lovgivning kan der alligevel ikke gøres noget hos jer, pga. forældet antennesystem...

Og før nogen bliver tåbeligt friske igen med et umådeholdent ubegavet og ubehælpeligt 'du jo bare flytte' som "løsning", så lad mig slå fast at jeg hellere nedværdiger mig til at leje et hold rockere eller tage en kølle i frustration over situationen end flytte, selv om chancen for at jeg skulle finde på det også er lig nul.

Så du vælger at acceptere tingenes tilstand, fint nok
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 12:03

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det er rigtigt! Selv som ejer af sit hus kan man være tvunget til at aftage TV signal fra en bestemt udbyder, hvilket sagen fra Bredballe viser med al tydelighed

Bid venligst mærke i sidste sætning Umiddelbart får lovændringen dog inden betydning for eksisterende lokalplaner med tilslutningspligt.
Så dem der allerede er tvangsindlagt får næppe en chance for at melde fra.Angry
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af skyking skyking skrev:

Ændre på tingene via Generalforsamlinger fører intet steds hen, der skal så at sige lovtekst på bordet, vel at mærke om slippe billigere.

Det var ellers ved at komme med forslag til beboermødet hvor jeg bor, at vi fik ændret fra et sløjfeanlæg til individuel tilslutning. 
Så det virker at bruge beboerdemokratiet.

Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu