|
Afmelde kabel-tv i almennyttig boligforening |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg har da ikke skrevet noget om at det er umuligt at vælge pakker, for det kan man da, jeg har f.eks kun Grundpakken. Det er kum hvis der er sløjfeanlæg at det ikke er muligt at vælge pakker. Der er endnu ikke som skrever nogen lovgivnimg, der muliggør at der helt kan vælges fra.
|
|||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Start med at kigge i din lejekontrakt - hvad står der der? Er du utilfreds med det der står i kontakten er det vel frit for dig at opsige den (og flytte)? Klaus |
|||||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Der er også den mulighed, at du kommer med et forslag til næste beboermøde om at få det ændret. |
|||||
Venlig hilsen
KB |
|||||
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Min almennyttige boligforening ejer kabelnettet og har aftale med YouSee. Der er frit pakkevalg og man kan vælge "Ingen pakke". Pakkerne afregnes over huslejen, og prisen er væsentlig under hvad privatkunder betaler. Grundpakken koster fx 78 kr./md. inkl. ophavsretsafgifter.
Vi troede tidligere at der krævedes en tro og love-erklæring om ikke at have tv, for at man kunne vælge "Ingen pakke". Men da jeg undersøgte det, viste det sig at det overhovedet ikke behøvedes. Det var bare noget administrationen troede. |
|||||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|||||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Tak, for en empatisk, konstruktiv og brugbar kommentar Jeg var ellers ved at BRÆKKE mig over at høre på den komplet urealistiske, ubehjælpelige, usympatiske, og særdeles uindfølelige og små-facistoide øffen om at man jo "bare kan flytte eller land fly" ...Det er for helvede folks hjem, somme tider endog ejerboliger, det handler om. Så det er jo ikke noget man bare skifter ud som var det et par strømper eller underbukser, VEL! I min ejerboligforening er vi også tvunget til at aftage fuldpakken fordi det er et gammelt sløjfet anlæg. Og det er da bestemt noget af en uvelkommen bet at sluge, med de priser der efterhånden er på den slags. Men der er jo noget man nødvendigvis må udholde i beboerdemokratiets navn, eller noget urealistisk forsøge at ændre netop der igennem hvis politikerne ikke kan nosse sig sammen til at lave en forbrugerbeskyttende lovgivning på området. (noget der ellers har været varslet som eneste realistiske håb for os der er ufrivilligt ramt på pengepungen på den måde) Og før nogen bliver tåbeligt friske igen med et umådeholdent ubegavet og ubehælpeligt 'du kan jo bare flytte' "forslag" som "løsning", så lad mig slå fast at jeg hellere nedværdiger mig til at leje et hold rockere eller tage en kølle i frustration over situationen end at flytte, da det jo er en komplet urealistisk "løsning". Og bare rolig chancen for at jeg skulle finde på at blive så frustreret er også lig nul.
Redigeret af TBC1 - 23-Januar-2012 kl. 12:00 |
|||||
skyking
Super bruger Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Da tvungne fuldpakker blev afskaffet (eller stærkt beskåret), da blev ekstra pakkerne dyrere. Men det samme blev fuldpakkerne så i længden blev det ikke ganske farbart.
Ændre på tingene via Generalforsamlinger fører intet steds hen, der skal så at sige lovtekst på bordet, vel at mærke om slippe billigere.
|
|||||
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Ja det er rigtigt! Selv som ejer af sit hus kan man være tvunget til at aftage TV signal fra en bestemt udbyder, hvilket sagen fra Bredballe viser med al tydelighed
|
|||||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Den eneste måde det kan lade sig gøre på, er at der skal lovtekst på bordet, om at enhver frit skal kunne vælge udbyder eller helt undvære, at det så på sigt sikkert vil tage livet af mange antenneforeninger er en anden sag. I øvrigt mener jeg, at tvangsmedlemsskab af foreninger er afskaffet, men det gælder åbentbart ikke antenneforeninger.
|
|||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||||
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Heller ikke grundejerforeninger, så tvangsmedlemsskab er nok ikke afskaffet. |
|||||
Venlig hilsen
KB |
|||||
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1561 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Nu er man (du) nu engang underlagt demokratiske regler i boligforeninger af den art og så må man vel følge spillets regler. Så der vel to muligheder: 1) tag kampen op 2) klap hælene sammen
|
|||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Bid venligst mærke i sidste sætning Umiddelbart får lovændringen dog inden betydning for eksisterende lokalplaner med tilslutningspligt.
Så dem der allerede er tvangsindlagt får næppe en chance for at melde fra.
|
|||||
|
|||||
Brixen
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det var ellers ved at komme med forslag til beboermødet hvor jeg bor, at vi fik ændret fra et sløjfeanlæg til individuel tilslutning. Så det virker at bruge beboerdemokratiet. |
|||||
Venlig hilsen
KB |
|||||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |