recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afmelde kabel-tv i almennyttig boligforening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afmelde kabel-tv i almennyttig boligforening

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1995
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

...Det er for helvede folks hjem, somme tider endog ejerboliger, det handler om. Så det er jo ikke noget man bare skifter ud som var det et par strømper eller underbukser, VEL! Nuke
Nå, der var vist een der blev sur ?!?!

Yep, så absolut! Angry For det er jo en særdeles ærgerlig, dyr og frustrerende situation, som man reelt ikke kan gøre noget ved som beboer og borger. Og så hjælper uindfølelige og ubehjælpelige smart-ass bemærkninger jo ikke just på humøret! 

I min ejerboligforening er vi også tvunget til at aftage fuldpakken fordi det er et gammelt sløjfet anlæg. Og det er da bestemt noget af en uvelkommen bet at sluge, med de priser der efterhånden er på den slags. Men der er jo noget man nødvendigvis må udholde i beboerdemokratiets navn, eller noget urealistisk forsøge at ændre netop der igennem hvis politikerne ikke kan nosse sig sammen til at lave en forbrugerbeskyttende lovgivning på området. (noget der ellers har været varslet som eneste realistiske håb for os der er ufrivilligt ramt på pengepungen på den måde)

Dvs. uanset evt. lovgivning kan der alligevel ikke gøres noget hos jer, pga. forældet antennesystem...

Sagtens! Der er ikke noget der er så forældet at [selv ganske simpel] teknologi ikke kan løse det. ...Det er udelukkende et spøgsmål om vilje (eller manglen på samme) F.eks kunne man jo plombere eller udskifte den sløjfende stikdåse i boligen hos folk der gerne ville være foruden den dyre tilslutning. Selv et af beboeren selvbetalt tekniker besøg ville hurtigt være tjent denne ind igen.

Så du vælger at acceptere tingenes tilstand, fint nok

Jeg har forsøgt at ændre forholdet via ejerforeningsmøde og kan jo ikke andet end acceptere tingenes tilstand. Hvad ellers skulle jeg kunne gøre? Det behælper bare ikke hverken situation eller frustrationen, som det ville passe jer godt at vise større empati og forståelse for end uindfølelige og små-facistoide smart-ass kommentarer om at vi frustrerede bare kan lukke røven, klappe hæle eller flytte.

Redigeret af TBC1 - 23-Januar-2012 kl. 12:53
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 12:30

Jeg var ellers ved at BRÆKKE mig Dead over at høre på den komplet urealistiske, ubehjælpelige, usympatiske, og særdeles uindfølelige og små-facistoide øffen Pig om at man jo "bare kan flytte eller land fly" Pig

Jeg forstår ikke helt ovenstående, for som du selv kommer til i det resterende du har skrevet er det sådan set den eneste løsning..............

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg var ellers ved at BRÆKKE mig Dead over at høre på den komplet urealistiske, ubehjælpelige, usympatiske, og særdeles uindfølelige og små-facistoide øffen Pig om at man jo "bare kan flytte eller land fly" Pig

Jeg forstår ikke helt ovenstående, for som du selv kommer til i det resterende du har skrevet er det sådan set den eneste løsning..............

Klaus

Så må du have overset at jeg skrev: "Det er for helvede folks hjem, somme tider endog ejerboliger, det handler om. Så det er jo ikke noget man bare skifter ud som var det et par strømper eller underbukser." Det er i den kontekst at du måske kan forstå hvorfor jeg syntes det er en attitude der er til at brække sig over. Så selv om det ganske rigtigt ville være den eneste realistiske "endlosung" hvis det kun handlede om en teoretisk og ikke videre indfølelig realplansbaseret "løsning", så er den jo i praksis ikke hverken sympatisk eller behjælpelig at stikke folk den attitude i snuden at de bare kan lukke røven, klappe hæle eller flytte. (hvilket ikke er noget du gør ...og tak for det!)
...Jeg føler ikke der er andre løsninger end at håbe på politkerne, hvis man overhovedet kan kalde det for nogen løsning Wink

Redigeret af TBC1 - 23-Januar-2012 kl. 13:05
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så dem der allerede er tvangsindlagt får næppe en chance for at melde fra.

Derudover er boligforeninger != lokalplaner.

Jeg har ikke set noget om at det lovforslag skulle have noget med boligforeninger at gøre.
Til top
NPIversen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2011
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NPIversen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 13:11

Jeg har forsøgt at ændre forholdet via ejerforeningsmøde og kan jo ikke andet end acceptere tingenes tilstand. Hvad ellers skulle jeg kunne gøre? Det behælper bare ikke hverken situation eller frustrationen, som det ville passe jer godt at vise større empati og forståelse for end uindfølelige og små-facistoide smart-ass kommentarer om at vi frustrerede bare kan lukke røven, klappe hæle eller flytte.
Jeg tror vi alle sammen kan forstå, at det er ærgeligt at være nødsaget til at betale for et overflødigt tv-abonnement. Videre bryder jeg mig ikke om lokale tv-monopoler eller antenneforeninger generelt.
Men du kendte vilkårene da du flyttede ind (eller var med til at skabe dem).
I sidste ende er det ikke anderledes end div. vedtægter, vedligeholds- og forbedringsprioriteringer m.v. som vi kender for stort set alle ejendomstyper, der er underlagt en forening.
Ens hjem er naturligvis sværere at skifte ud en så meget andet, men jeg synes ikke der er nogen grund til at tage folks kommentarer så nært.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af NPIversen NPIversen skrev:

Jeg tror vi alle sammen kan forstå, at det er ærgeligt at være nødsaget til at betale for et overflødigt tv-abonnement. Videre bryder jeg mig ikke om lokale tv-monopoler eller antenneforeninger generelt.
I sidste ende er det ikke anderledes end div. vedtægter, vedligeholds- og forbedringsprioriteringer m.v. som vi kender for stort set alle ejendomstyper, der er underlagt en forening.
Ens hjem er naturligvis sværere at skifte ud en så meget andet, men jeg synes ikke der er nogen grund til at tage folks kommentarer så nært.

Jeg kan kun være enig og give dig ret og jeg har heller ikke noget dårlig emotionel oplevelse med dit indlæg da det er både indføleligt og rummende. Det ændrer dog ikke på at man ikke emotionelt reagerer på andre indlæg der opleves havende en uindfølelig og arrogant attitude om at man bare kan flytte. Man kunne jo med samme ret og logik sige at man som frustreret over situationen bare kunne skyde sig en kugle for panden. Det ville jo også tilsvarende rent praktisk løse problemet for en, uden at attituden des angående ville være præget af større empati, hensyn eller indfølelse. Følelser retter sig jo ikke automatisk efter det strengt rationelle aspekts regler.

Redigeret af TBC1 - 23-Januar-2012 kl. 13:47
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af NPIversen NPIversen skrev:

De ting Du nævner stiger jo ikke lige så meget som ens Kabel-Tv, sådan henover årene. Og her vil jeg medtage ens El regning, her er for eks. ikke noget krav om "Ekstraforbrug for der bliver mere til vedkommende Selskab".
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hej
Kan det virkelig være rigtigt, at man ikke kan afmelde ens kabel-tv i en almennyttig boligforening? Er der nogen som ved, hvad juraen siger på dette område?

Det fremgår helt sikkert af din lejekontrakt, som du jo frivilligt har skrevet under på. Med andre ord er aftagepligten en del af kontrakten.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hej
Kan det virkelig være rigtigt, at man ikke kan afmelde ens kabel-tv i en almennyttig boligforening? Er der nogen som ved, hvad juraen siger på dette område?
 Det fremgår helt sikkert af din lejekontrakt, som du jo frivilligt har skrevet under på. Med andre ord er aftagepligten en del af kontrakten.

Nu har man jo netop med EL politisk ændret det, så man kun er bundet af de faste afgifter, men derudover selv kan vælge leverandør af strømmen.

Det er der så få private, der gør. Der er endnu færre, der sparer noget afgørende derved.
Vi er flere - sikkert mange - der  betragter det mest som et 'Cirkus Strøm'.

Lars     Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu