|
Afmelde kabel-tv i almennyttig boligforening |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |||||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Yep, så absolut! For det er jo en særdeles ærgerlig, dyr og frustrerende situation, som man reelt ikke kan gøre noget ved som beboer og borger. Og så hjælper uindfølelige og ubehjælpelige smart-ass bemærkninger jo ikke just på humøret!
Sagtens! Der er ikke noget der er så forældet at [selv ganske simpel] teknologi ikke kan løse det. ...Det er udelukkende et spøgsmål om vilje (eller manglen på samme) F.eks kunne man jo plombere eller udskifte den sløjfende stikdåse i boligen hos folk der gerne ville være foruden den dyre tilslutning. Selv et af beboeren selvbetalt tekniker besøg ville hurtigt være tjent denne ind igen.
Jeg har forsøgt at ændre forholdet via ejerforeningsmøde og kan jo ikke andet end acceptere tingenes tilstand. Hvad ellers skulle jeg kunne gøre? Det behælper bare ikke hverken situation eller frustrationen, som det ville passe jer godt at vise større empati og forståelse for end uindfølelige og små-facistoide smart-ass kommentarer om at vi frustrerede bare kan lukke røven, klappe hæle eller flytte.
Redigeret af TBC1 - 23-Januar-2012 kl. 12:53 |
|||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg forstår ikke helt ovenstående, for som du selv kommer til i det resterende du har skrevet er det sådan set den eneste løsning.............. Klaus |
|||||
TBC1
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Så må du have overset at jeg skrev: "Det er for helvede folks hjem, somme tider endog ejerboliger, det handler om. Så det er jo ikke noget man bare skifter ud som var det et par strømper eller underbukser." Det er i den kontekst at du måske kan forstå hvorfor jeg syntes det er en attitude der er til at brække sig over. Så selv om det ganske rigtigt ville være den eneste realistiske "endlosung" hvis det kun handlede om en teoretisk og ikke videre indfølelig realplansbaseret "løsning", så er den jo i praksis ikke hverken sympatisk eller behjælpelig at stikke folk den attitude i snuden at de bare kan lukke røven, klappe hæle eller flytte. (hvilket ikke er noget du gør ...og tak for det!) ...Jeg føler ikke der er andre løsninger end at håbe på politkerne, hvis man overhovedet kan kalde det for nogen løsning
Redigeret af TBC1 - 23-Januar-2012 kl. 13:05 |
|||||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Derudover er boligforeninger != lokalplaner. Jeg har ikke set noget om at det lovforslag skulle have noget med boligforeninger at gøre. |
|||||
NPIversen
Junior bruger Oprettet: 19-Marts-2011 Status: Offline Point: 43 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg tror vi alle sammen kan forstå, at det er ærgeligt at være nødsaget til at betale for et overflødigt tv-abonnement. Videre bryder jeg mig ikke om lokale tv-monopoler eller antenneforeninger generelt.
Men du kendte vilkårene da du flyttede ind (eller var med til at skabe dem).
I sidste ende er det ikke anderledes end div. vedtægter, vedligeholds- og forbedringsprioriteringer m.v. som vi kender for stort set alle ejendomstyper, der er underlagt en forening.
Ens hjem er naturligvis sværere at skifte ud en så meget andet, men jeg synes ikke der er nogen grund til at tage folks kommentarer så nært.
|
|||||
TBC1
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg kan kun være enig og give dig ret og jeg har heller ikke noget dårlig emotionel oplevelse med dit indlæg da det er både indføleligt og rummende. Det ændrer dog ikke på at man ikke emotionelt reagerer på andre indlæg der opleves havende en uindfølelig og arrogant attitude om at man bare kan flytte. Man kunne jo med samme ret og logik sige at man som frustreret over situationen bare kunne skyde sig en kugle for panden. Det ville jo også tilsvarende rent praktisk løse problemet for en, uden at attituden des angående ville være præget af større empati, hensyn eller indfølelse. Følelser retter sig jo ikke automatisk efter det strengt rationelle aspekts regler.
Redigeret af TBC1 - 23-Januar-2012 kl. 13:47 |
|||||
skyking
Super bruger Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
|
|||||
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|||||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10429 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det fremgår helt sikkert af din lejekontrakt, som du jo frivilligt har skrevet under på. Med andre ord er aftagepligten en del af kontrakten.
Flemming
|
|||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Nu har man jo netop med EL politisk ændret det, så man kun er bundet af de faste afgifter, men derudover selv kan vælge leverandør af strømmen.
Det er der så få private, der gør. Der er endnu færre, der sparer noget afgørende derved.
Vi er flere - sikkert mange - der betragter det mest som et 'Cirkus Strøm'.
Lars
|
|||||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |