|
Afspil rippede cd'er til stereoanlægget, hvordan? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Online Point: 3840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan jo aldirg få en bedre lydkvalitet ud af en konvertering. Men FLAC er et lossless format, dvs du mister ikke data ved at konvertere CD'erne, men de kommer til at fylde mindre.
Og der er bedre mulighed for metadata i FLAC
|
||
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
FLAC fylder mindre og giver flere muligheder for metadata. Eneste årsag til ikke at bruge FLAC er hvis man bruger Mac, og der har de jo ALAC i stedet. USB giver mulighed for tovejskommunikation mellem forstærker/DAC/etc. og computeren. De fleste DACs med USB er også asynkrone, men om det giver bedre lydkvalitet, som rent faktisk kan høres, ved jeg ikke umiddelbart. Kommunikationen der går to veje kan f.eks. være, at man på fjernbetjeningen har knapper til skip, play og pause, så man altså ikke behøver bruge computeren, eller en fjernbetjening på telefon eller tablet, til at skifte sange, pause og afspille. Redigeret af Naiera - 13-December-2023 kl. 14:42 |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men jeg kan tage fejl.
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har lige skimmet manualen, og der står der skal installeres en driver på Windows pc, men det virker på Mac uden videre.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dét tror jeg sgu ikk' du skal være bekymret over. Man ved selvfølgelig aldrig med Windows, men hvis man så har mulighed for optisk og det virker bedre, så kan man vel bare bruge det i stedet. |
||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sådan plejer det at være. På Mac skal man bare vælge den rigtige himstregims som lydudgang, mens der skal lidt opsætning til på Windows. |
||
||
enkopkaffe
Ny bruger Oprettet: 13-December-2023 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er en almindelig bærbar PC, med Windows 10 styresystem. Jeg benytter VLC som afspiller.
Ok, fandt en vejledning på opsætning af usb på pc til lyd på google, så nu mangler jeg bare et usb-kabel.
|
||
enkopkaffe
Ny bruger Oprettet: 13-December-2023 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Omkring 1.000 cd-albums har jeg, og de kan fint være på et 1TB drev, så ingen særlig grund til komprimering. Metadata orker jeg ikke at taste ind / finde på så mange albums.
|
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu findes der vel andre måder at tilføje metadata på end at taste det hele ind selv? For fremtiden bør du i hvert fald bare rippe til FLAC i første omgang; andet giver simpelthen ikke mening. Der er ingen fordele ved at bruge WAV.
Redigeret af Naiera - 13-December-2023 kl. 16:17 |
||
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil anbefale at kigge på en bedre egnet afspiller end VLC, men hvis det fungerer for dig er det vel OK. Der er dog mange fordele ved at bruge noget andet, f.eks. noget med fjernbetjening til telefon eller tablet-pc. Heldigvis er USB-A til USB-B ekstremt nemme at få fat i |
||
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har heller igen særlig grund til at komprimer, disk plads koster næsten intet “2TB+” alle mine rip ligger som aiff som også er i 1:1 men er dog et Apple fil format som indeholder de manglende metadata wav formatet ikke har.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |