|
Afspil rippede cd'er til stereoanlægget, hvordan? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |||||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Så vidt jeg ved kan man lige så nemt sende meta data igennem optisk toslink forbindelse, det skulle jo gerne være bagt ind i filen. Men tror ikke man kan lave sådan noget fjernbetjening- eller app-gøgl med optisk toslink. Noget andet jeg har ladet mig fortælle er at USB forbindelsen skulle tilladde bedre konvertering med en DAC, eller jitterfri kovertering, men det ved jeg som sagt ikke rigtig noget om.
|
|||||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Metadataen skal ikke med lyden over i forstærkeren. Den vises på computeren eller fjernbetjeningen. Der er ikke noget i vejen for at fjernbetjene en computer der afspiller lyd via optisk. Lyden, der tilfældigvis sendes ud via optisk, bliver afspillet på computeren og konverteres fra analog til digital i DAC eller forstærker med indbygget DAC. Skulle DAC'en have førnævnte knapper til fjernbetjening kan det, som nævnt, kun ske via USB. |
|||||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|||||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Ja, det er bekæmpelse af jitter der sker når man bruger en asynkron DAC. Om den jitter så er noget et eneste menneske i verden kunne høre, er et godt spørgsmål... |
|||||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
|||||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Hvis du vil være helt fri for computer-opsætning skal du jo slet ikke bruge en computer, end ikke til lagring af filerne. |
|||||
|||||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Tænker måske at abonnere på Tidal i stedet. |
|||||
MacNerd1965
Junior bruger Oprettet: 19-August-2022 Sted: 2900 Hellerup Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Sæt en Apple AirPort base på med minijackudgang og phonoplugs direkte ind i forstærkeren. Så kan alle spille på dit anlæg, hvis de ellers er på dit trådløse netværk.
|
|||||
HessiDude
Funktioner
Tak(1)
|
||||
|
|||||
Toshi
Ny bruger Oprettet: 20-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg har den mindre version af forstærkeren, og i starten kørte jeg med USB direkte fra Mac. Det var en rigtig fin løsning da jeg havde computeren tæt på forstærkeren, da det bare kræver et USB A -> USB B kabel.
Efterfølgende har jeg kørt med en Bluenode 2i, der er forbundet til forstærkeren via coax. Her kan man køre trådløst via bluesound app, hvor du kan sætte din pc op som server.
|
|||||
pehansen
Junior bruger Oprettet: 30-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg bruger Bluenode forbundet til forstærker, og har sat en USB key med al rippet musik i Bluenode, så den bruges som "server".... men det koster jo noget ekstra at købe en Bluenode :-)
|
|||||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |