|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Jeg var ikke præcis nok: Både Blu-Ray og HD-DVD er principielt 24 fps _kilder_, mens det er korrekt at HD-DVD principielt ikke understøtter 24 fps output. |
|
![]() |
|
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
Jeg var ikke klar over at HD DVD maskinerne ikke har understøttet 24fps output indtil nu, men det ser ud til at det er ved at ske. Ifølge dette link har bl.a. Toshiba en firmware update der skulle fixe det.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Men ifølge de meldinger jeg har set, på en aldeles tåbelig facon, ved at tvinge output til at være 24 Hz uanset kilde. Jeg har ikke prøvet det endnu, men hvis det er tilfældet, er det ikke ligefrem godt nyt. Pioneer ejere eller dem der er indehaver af en scaler med frame-rate conversion kan være ligeglade, da de kan bruge 1080i, men det er ikke ret fedt for andre HD-XE1 ejere... Om igen, Toshiba! Lige en uddybning: 24 Hz outputtet skulle fungere problemfrit når kilden er 24 Hz, men med andre kilder (PAL DVD, 1080i musik-udgivelser, ekstramaterialet) giver det slem judder, værst på PAL. Så skal man ind i setup'en og ændre outputtet... Uanset at 24 fps ikke er den del af standarden officielt, så er det IKKE særligt svært at omgå det og spytte 24 fps ud hvis man vil. At Toshiba efter så lang ventetid kommer med en halv løsning, er i mine øjne på ingen måde i orden. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |